W Sejmie o ekorozwoju

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przygotowania do XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży już rozpoczęte. Prace idą pełną parą. 1 czerwca 2013 r. na Wiejskiej w Warszawie pojawią się młodzi ludzie, którzy będą dyskutować o tym, co może być impulsem do lokalnego ekorozwoju.CC-BY-NC-ND Centrum Edukacji Obywatelskiej

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży to nie jest zwykła wizyta w Parlamencie. Projekt ma na celu zwiększenie aktywności społecznej młodych ludzi, zmotywowanie uczniów i uczennic do dyskusji z rówieśnikami, nauczycielami, dyrekcją szkoły i innymi przedstawicielami społeczności lokalnej. Celem projektu jest również przybliżenie uczestnikom i uczestniczkom pracy Sejmu RP i procesu legislacyjnego.

W ramach projektu uczniowie i uczennice mają za zadanie przeprowadzenie debat związanych z ekorozwojem. Do Warszawy zostaną w czerwcu zaproszone zespoły uczniowskie, które przeprowadzą najciekawsze debaty. Praktyczne porady o tym, jak zorganizować debatę i jak najlepiej się do niej przygotować, znaleźć można na stronach CEO w zakładce O debatach.

Do udziału w projekcie mogą się zgłaszać dwuosobowe zespoły uczniów i uczennic z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na platformie www.sdim.ceo.nq.pl do dnia 24 marca 2013 roku.

Więcej informacji o projekcie, regulamin wyłaniania uczestników i uczestniczek, harmonogram, a także materiały pomocnicze są dostępne na stronie projektu: www.ceo.org.pl/sejmmlodziezy.

Na podstawie oceny prac dwuosobowych zespołów uczniowskich zostanie wyłonionych 460 młodzieżowych posłanek i posłów, którzy spotkają się 1 czerwca w Sejmie RP, żeby rozmawiać o roli młodzieży i ich wpływie na lokalny ekorozwój. Wcześniej 52 z nich na spotkaniu komisji problemowej opracuje podstawę do dyskusji - projekt uchwały.

Organizatorem projektu jest Kancelaria Sejmu RP, we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie