W Sejmie o ekorozwoju

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przygotowania do XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży już rozpoczęte. Prace idą pełną parą. 1 czerwca 2013 r. na Wiejskiej w Warszawie pojawią się młodzi ludzie, którzy będą dyskutować o tym, co może być impulsem do lokalnego ekorozwoju.CC-BY-NC-ND Centrum Edukacji Obywatelskiej

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży to nie jest zwykła wizyta w Parlamencie. Projekt ma na celu zwiększenie aktywności społecznej młodych ludzi, zmotywowanie uczniów i uczennic do dyskusji z rówieśnikami, nauczycielami, dyrekcją szkoły i innymi przedstawicielami społeczności lokalnej. Celem projektu jest również przybliżenie uczestnikom i uczestniczkom pracy Sejmu RP i procesu legislacyjnego.

W ramach projektu uczniowie i uczennice mają za zadanie przeprowadzenie debat związanych z ekorozwojem. Do Warszawy zostaną w czerwcu zaproszone zespoły uczniowskie, które przeprowadzą najciekawsze debaty. Praktyczne porady o tym, jak zorganizować debatę i jak najlepiej się do niej przygotować, znaleźć można na stronach CEO w zakładce O debatach.

Do udziału w projekcie mogą się zgłaszać dwuosobowe zespoły uczniów i uczennic z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na platformie www.sdim.ceo.nq.pl do dnia 24 marca 2013 roku.

Więcej informacji o projekcie, regulamin wyłaniania uczestników i uczestniczek, harmonogram, a także materiały pomocnicze są dostępne na stronie projektu: www.ceo.org.pl/sejmmlodziezy.

Na podstawie oceny prac dwuosobowych zespołów uczniowskich zostanie wyłonionych 460 młodzieżowych posłanek i posłów, którzy spotkają się 1 czerwca w Sejmie RP, żeby rozmawiać o roli młodzieży i ich wpływie na lokalny ekorozwój. Wcześniej 52 z nich na spotkaniu komisji problemowej opracuje podstawę do dyskusji - projekt uchwały.

Organizatorem projektu jest Kancelaria Sejmu RP, we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie