Naukę matematyki warto opierać na aktywności i działaniu uczniów, a jednym z narzędzi temu służących mogą być gry i zabawy matematyczne. Takie podejście sprawdza się szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej i pozwala tworzyć przestrzeń do wypracowywania osobistych strategii rozwiązywania problemów matematycznych, sprzyja rozwijaniu współpracy i komunikowania się.
Wczesny etap kształcenia to ten moment, w którym wykorzystać bogactwo świata gier: planszowych, elektronicznych, zespołowych. Każdych. Możliwości mamy ogromne. Spróbujmy wykorzystać to, co w każdej szkole mamy pod ręką.
Podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020 w Warszawie Ewelina Gorczyca i Karolina Prus-Wirzbicka, nauczycielki i trenerki z Centrum Edukacji Obywatelskiej, opowiadały o grach i zabawach matematycznych, czerpiąc z tradycyjnych, klasycznych gier planszowych i karcianych. Inspirowały, jak pracować z grupą, zadawać pytania, modyfikować zasady gier, tak aby prowokować uczniów do samodzielnego myślenia. Pokazywały konkretne przykłady i karty pracy. Zapraszamy na ich wystąpienie:
Polecamy także rozmowę z prezenterkami o grach i graniu w matematyce podczas webinaru Centrum Edukacji Obywatelskiej.
***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były:
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.
Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.
Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.
Ostatnie komentarze