Texting Story, czyli czat na lekcji

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej... A chodzi przecież o to, aby pisać jak najlepiej. Trening pisania w szkole odbywa się na różne sposoby. I trzeba przyznać, że pisanie nie należy do ulubionych aktywności uczniów, dlatego nauczyciele szukają różnych atrakcyjnych form wyrazu wykorzystując dobrodziejstwa nowoczesnych technologii. Komiksy, memy, bajki, cyfrowe książeczki, loesje, wycinki w termosie i wiele innych pomysłów, dzięki którym pisanie staje się przyjemniejsze i bliższe uczniom, szczególnie jeśli mogą wykorzystać swoje urządzenia mobilne.

Zainspirowana niemiecką nauczycielką Niną Toller postanowiłam przetestować polecane przez nią narzędzie. To appka dostępna na oba systemy: Android i IOS. Bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze. Polega na stworzeniu konwersacji między dwoma osobami. Mamy wrażenie, jakbyśmy pisali na czacie. Następnie całość nagrywamy w postaci filmu i zapisujemy w galerii lub udostępniamy dalej.

Texting Story to aplikacja, która działa offline, nie zajmuje dużo miejsca i , jak już napisałam, z pewnością nie sprawi trudności w obsłudze. Wystarczy ogarnąć cztery przyciski:

  • Settings - tutaj nadajemy nazwy dwóm rozmawiającym ze sobą osobom oraz możemy dodać własnego awatara. Zmiana koloru jest niestety w ramach opcji pro. W darmowej wersji mamy jasny róż i błękitny.
  • Clear story - tutaj usuwamy całą zapisaną konwersację.
  • Create video - nasza wiadomość zostanie nagrana i zapisana do galerii.
  • Share story - dzięki temu przyciskowi możemy nasz filmik udostępnić dalej w Internecie lub wiadomości smsowej.

Tworząc konwersację musimy pamiętać, aby przełączać się pomiędzy osobami - apka nie robi tego automatycznie. Opcja nagrania nagrywa całość naszej konwersacji, co oznacza że błędy i usuwane treści też. Ale właśnie w tym cały urok!

I oto cała filozofia. Ja już mam pomysł na wykorzystanie! Już wiem, co będziemy robić po feriach na lekcji niemieckiego ;) I liczę, że w Waszych głowach już też zaiskrzyło ;-) Zainspirujcie się i podzielcie się Waszymi pomysłami z nami! Do dzieła!

Zamieszczam przykładowy filmik z wiadomością. Zobacz, jak to działa! Zobacz, jakie to proste!

 

Notka o autorce: Marta Florkiewicz-Borkowska jest nauczycielką języka niemieckiego i zajęć praktycznych w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach. Nauczycielka Roku 2017. Trenerka edukacyjna, ekspertka CEO, edukator w zakresie nowoczesnych rozwiązań w edukacji, prelegentka na wielu konferencjach edukacyjnych, autorka licznych artykułów dotyczących wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu, studentka arteterapii, należy do społeczności nauczycieli SuperBelfrzy RP. Prowadzi własny blog DeutschFun. Niniejszy artykuł ukazał się w Blogu SuperBelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka; licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie