Lapbookowy zawrót głowy (2)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdyby jeszcze miesiąc-dwa temu ktoś zapytał mnie o „lapbook” czy prowadzenie klasowego bloga, postawiłabym oczy w słup i pozostawiła to bez komentarza. Ba! Wtedy własny profil na Facebooku był dla mnie nie lada wyzwaniem, ale…fot. Martyna Radłowska-Lewińska

Miałam niewątpliwą przyjemność uczestniczenia w tegorocznych Inspiracjach Wczesnoszkolnych i tak to się wszystko zaczęło. Zostałam pozytywnie zarażona TIKowym bakcylem i z całych sił staram się zarażać bardziej i dalej.

Zaczęło się od klasowego bloga – Wszyscy za jednego. Trochę skromnie i nieśmiało, ale z dnia na dzień rozkręcamy się coraz bardziej. Wychodzimy z ławek i niemożliwe staje się możliwe. Potem przyszedł czas na nasz pierwszy lapbook. Z okazji Światowego Dnia Czekolady (w tym roku był to 12 kwietnia) i my stworzyliśmy swoje autorskie, interaktywne czekoladowe książeczki.

Radości, zapachów i smaków była… po prostu pełna tabliczka. Podczas tworzenia, wycinania, klejenia i smakowania moi uczniowie uczyli się przede wszystkim siebie i samodzielnej pracy. Tak! Praca nad własnym lapbookiem uczy samodzielności, planowania i działania. A efekt? Był piorunująco czekoladowy!

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

PS.
Zobaczcie też nasze dźwiękowe lapbooki

A oto filmik z naszych lapbookowych działań: http://www.magisto.com/album/video/PX9-AgBNA1U9KT0EDmEwCXl_

Notka o autorce: Martyna Radłowska-Lewińska raczkujący nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Mielcu, członkini społeczności Superbelfrzy Mini. Zainspirowana Inspiracjami Wczesnoszkolnymi postanowiła działać i…inspirować dalej. W prawdzie pracę z TIK dopiero rozpoczyna, ale wierzy, że już wkrótce tablety, projekty i apki zadomowią się w jej klasie na dobre. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Zobacz też w Edunews.pl inne materiały o lapbookach:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

W dziale "powody" dodałbym jeszcze punkt o tym,że jak ktoś dużo gada, to rośnie procent gadania bez ...
Stanisław napisał/a komentarz do Czym więcej mówisz, tym mniej cię słuchają
Mówienie jest łatwiejsze niż organizowanie aktywności innych, w tym uczniów. Dlatego tak łatwo wpada...
Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie