Lapbookowy zawrót głowy (2)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdyby jeszcze miesiąc-dwa temu ktoś zapytał mnie o „lapbook” czy prowadzenie klasowego bloga, postawiłabym oczy w słup i pozostawiła to bez komentarza. Ba! Wtedy własny profil na Facebooku był dla mnie nie lada wyzwaniem, ale…fot. Martyna Radłowska-Lewińska

Miałam niewątpliwą przyjemność uczestniczenia w tegorocznych Inspiracjach Wczesnoszkolnych i tak to się wszystko zaczęło. Zostałam pozytywnie zarażona TIKowym bakcylem i z całych sił staram się zarażać bardziej i dalej.

Zaczęło się od klasowego bloga – Wszyscy za jednego. Trochę skromnie i nieśmiało, ale z dnia na dzień rozkręcamy się coraz bardziej. Wychodzimy z ławek i niemożliwe staje się możliwe. Potem przyszedł czas na nasz pierwszy lapbook. Z okazji Światowego Dnia Czekolady (w tym roku był to 12 kwietnia) i my stworzyliśmy swoje autorskie, interaktywne czekoladowe książeczki.

Radości, zapachów i smaków była… po prostu pełna tabliczka. Podczas tworzenia, wycinania, klejenia i smakowania moi uczniowie uczyli się przede wszystkim siebie i samodzielnej pracy. Tak! Praca nad własnym lapbookiem uczy samodzielności, planowania i działania. A efekt? Był piorunująco czekoladowy!

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

fot. Martyna Radłowska-Lewińska

PS.
Zobaczcie też nasze dźwiękowe lapbooki

A oto filmik z naszych lapbookowych działań: http://www.magisto.com/album/video/PX9-AgBNA1U9KT0EDmEwCXl_

Notka o autorce: Martyna Radłowska-Lewińska raczkujący nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Mielcu, członkini społeczności Superbelfrzy Mini. Zainspirowana Inspiracjami Wczesnoszkolnymi postanowiła działać i…inspirować dalej. W prawdzie pracę z TIK dopiero rozpoczyna, ale wierzy, że już wkrótce tablety, projekty i apki zadomowią się w jej klasie na dobre. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Zobacz też w Edunews.pl inne materiały o lapbookach:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie