Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 15-16.04.2023

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

15 kwietnia 2023 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Zachować i rozwijać to co naturalne - strategia nauki czytania przez zdziwienie

  • dr hab. Monika Wiśniewska-Kin (Uniwersytet Łódzki, Innowacje w edukacji)
  • Weronika Kisiel (Uniwersytet Łódzki, Innowacje w edukacji)

11.00 Zadania – wyzwania. Każdy w swoim tempie i na swój sposób

  • Wiesława Mitulska (Superbelfrzy RP/Mini)

11.25 Wycieczka i walizeczka - po przygodę z lekturą

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy RP/Mini)

11.50 Zabawy fabularyzowane

  • Ewa Kempska (Szkoła Podstawowa w Gliczarowie Górnym, Superbelfrzy RP/Mini)

12.15 Jak w grze Minecraft Education ograć edukację matematyczną?

  • Barbara Dubiecka-Kruk (oMatmo.pl, Microsoft Innovative Educator Expert)

12.40 Zabierzcie nas do Kindloteki. Jak wykorzystać STEM do nauki języka polskiego jako obcego

  • Barbara Krystosiak (Amazon)
  • Małgorzata Pabich, Patrycja Serdyńska (Szkoła Podstawowa w Wińsku)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Stymulowanie wyobraźni dziecka muzyką, czyli o muzyce w szkole rozwijającej umiejętności nie tylko muzyczne

  • Piotr Kaja (CEN Łomża, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piątnicy)

15.05 Plan Daltoński w edukacji wczesnoszkolnej

  • Agnieszka Maksymiuk (Fundacja Plan Daltoński)

15.30 Czy cel uświęca środki? – czyli (nie)zasady ortografii, a jednak (uczeń) pisać potrafi?

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

15.55 Przerwa kawowa

16.15 Sztafeta edukacyjna

  • Patrycja Raczkowska-Oziębała, Urszula Krzyżanowska, Przedszkole Publiczne nr 15 w Głogowie
  • Karolina Pawłowska, Przedszkole Publiczne nr 20 z Oddziałami Integracyjnymi w Głogowie

16.40 Zainspirowane – czyli jak rozsiewają się dobre pomysły i co z tego wynika 

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP/Mini)

17.05 Hipnologopedia - jak wykorzystać podświadomość do skutecznej komunikacji

  • Anna Grzegory (Logofigle, Superbelfrzy RP/Mini)

17.30 Dlaczego „Ale to ciekawe” jest ciekawe dla nauczyciela i ucznia? (Grupa MAC)

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku,Superbelfrzy RP/Mini)
  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP/Mini)

17.55 Czy już masz wszystko w 3D?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


16 kwietnia 2023 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Wesołe animacje jako narzędzia dydaktyczne aktywizujące uczniów do nauki

  • Zyta Czechowska (Specjalni.pl, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Jolanta Majkowska (Specjalni.pl, Superbelfrzy RP/Mini)

09.25 Uważniaki, czyli o rozwijaniu uważności i nauce regulacji emocji u dzieci

  • Joanna Twardo-Kamińska (Program Uważniaki)
  • Anna Szyszko (Program Uważniaki)

09.50 Social Emotional Learning w pigułce na szkolne bóle 

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)

10.15 Plasterek życzliwości. Asy Internetu jako zestaw pierwszej pomocy w relacjach online i offline.

  • Małgorzata Pisarkiewicz (Fundacja Szkoła z Klasą)
  • Ewa Przybysz-Gardyza (Fundacja Szkoła z Klasą)

10.40 Zadania problemowe i miniprojekty w edukacji wczesnoszkolnej pod parasolem STEAM 

  • Wiesława Mitulska (Superbelfrzy RP/Mini)

11.05 Włącz sztuczną inteligencję w klasie

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Krzysztof Jaworski

11.30 Wczesnoszkolne przygody z Minecraftem - strzał do sześcianu!

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

12.00 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.45 Jak obrysować królową nauk?

  • Joanna Komorek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Mateusz Łysek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie, Superbelfrzy RP/Mini)

13.40 Przygoda z kolorową ortografią

  • Barbara Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy Mini)

14.05 Wykorzystanie Canvy w pracy nauczyciela 

  • Anna Albrecht (Szkolne Inspiracje, Superbelfrzy Mini)

14.30 Szkoła Dobrostanu

  • Marta Puciłowska (Fundacja Szkoła z Klasą)
  • Agnieszka Chmielecka (Fundacja Szkoła z Klasą)

14.55 Damy i Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają… A moi uczniowie tak!

  • Edyta Karwowska (Szkoła Podstawowa nr 16 w Warszawie, Superbelfrzy RP/Mini)

15.20 Słowo na niedzielę, czyli próba podsumowania

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie