Biblioteka edukacji cyfrowej od Facebooka

fot. Facebook

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Biblioteka edukacji cyfrowej to platforma zawierająca zasoby przydatne dla nauczycieli – przede wszystkim plany lekcji – dzięki którym mogą pomóc młodym ludziom w wieku 11 do 18 lat w rozwijaniu umiejętności potrzebnych do poruszania się w cyfrowym świecie, rozważnego odbierania informacji oraz odpowiedzialnego tworzenia treści i dzielenia się nimi.

Lekcje zaplanowano jako interaktywne i zachęcające do aktywności dyskusje grupowe, ćwiczenia, quizy i gry. Wszystkie opracowano na podstawie konsultacji z młodzieżą pochodzącą z różnych środowisk i na różnych szczeblach edukacji. Można z nich korzystać w klasie (podczas zajęć indywidualnych lub grupowych), w ramach programów pozaszkolnych, a nawet w domu.

Materiały edukacyjne Biblioteki powstały na podstawie 10 lat badań w ramach projektu Youth and Media realizowanego przez Berkman Klein Center for Internet & Society na Uniwersytecie Harvarda. Zostały one udostępnione do swobodnego użytku na zasadach licencji Creative Commons.

Lekcje pogrupowane są w kilka bloków tematycznych:

  • Prywatność i reputacja. Znaczenie prywatności, zarządzanie widocznością udostępnianych treści, wpływ wyborów człowieka na postrzeganie go przez innych ludzi.
  • Odkrywanie tożsamości. Wizerunek człowieka w Internecie oraz różne sposoby postrzegania go przez innych ludzi w zależności od ich perspektywy.
  • Pozytywne zachowania. Charakterystyka zdrowych i niezdrowych relacji oraz zachęcanie do właściwych zachowań.
  • Zabezpieczenia. Zabezpieczanie informacji w Internecie – od wyboru silnego hasła po rozpoznawanie phishingu.
  • Zaangażowanie społeczności. Sposoby wykorzystywania serwisów społecznościowych do nagłaśniania spraw, zwiększania poziomu świadomości i wpływania na rzeczywistość.

Wszystkie lekcje i materiały dodatkowe są dostępne po polsku.

Biblioteka edukacji cyfrowej zawiera zasoby przygotowanie dla nauczycieli, ale także rodziców i opiekunów młodzieży w wieku 11 – 18 lat, przeznaczone do wykorzystania w trakcie interaktywnych zajęć oraz rozmów dotyczących rozwoju umiejętności potrzebnych do poruszania się w cyfrowym świecie, rozważnego odbierania informacji oraz odpowiedzialnego tworzenia treści i dzielenia się nimi. Materiały edukacyjne Biblioteki powstały na podstawie 10 lat badań w ramach projektu Youth and Media realizowanego na Uniwersytecie Harvarda – tłumaczy Jakub Turowski odpowiedzialny w Facebooku za politykę publiczną w Polsce i krajach bałtyckich.

Biblioteka znajduje się pod tym adresem: https://www.facebook.com/safety/educators/, a wszystkie lekcje można filtrować wg kryteriów tematów, czasu trwania, wieku uczniów itd.

 

(Źródło: Facebook)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie