Jak nauczać empatii? Zacznij od odpowiednich materiałów

fot. Tatiana Jachyra - Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ruszyły zamówienia na bezpłatne, multimedialne materiały edukacyjne przeznaczone do nauczania dzieci postawy empatycznej. To już trzecia edycja cieszących się dużą popularnością wśród nauczycieli zeszytów z gotowymi scenariuszami lekcji, które we współpracy z ekspertami przygotowuje Kulczyk Foundation. Składający zamówienie w najbliższych dniach, otrzymają materiały jeszcze w tym miesiącu, a wśród nich pierwsze wydanie zeszytów dla przedszkolaków oraz młodzieży powyżej 15 roku życia.

Edukacja jest jednym z filarów działalności Kulczyk Foundation. Fundacja specjalizuje się w propagowaniu wartości i postaw opartych na zrozumieniu drugiego człowieka, współczuciu i aktywnym uczestnictwie we wspólnocie. Wspiera w tym zadaniu pedagogów w całym kraju. W tym celu oferuje bezpłatne materiały edukacyjne „Efekt Domina”. To nowe i rozszerzone wydanie chętnie wykorzystywanych przez wychowawców w poprzednich latach zeszytów z serii „Wiem. Czuję. Pomagam”.

W roku szkolnym 2018/19 do rąk nauczycieli trafi aż pięć zeszytów zawierających od 8 do 10 scenariuszy lekcji dostosowanych do różnych grup wiekowych. Uzupełnieniem każdego z nich są atrakcyjne materiały multimedialne: dla najmłodszych są to audiobooki z „Mądrymi bajkami z całego świata” czytanymi m.in. przez Kubę Błaszczykowskiego czy Maję Ostaszewską, natomiast dla młodzieży fragmenty serialu dokumentalnego „Efekt Domina”, który przedstawia problemy ludzi na całym świecie i sposoby na udzielenie im skutecznej pomocy.

Nowością są zeszyty ze scenariuszami lekcji dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat) oraz dla młodzieży (powyżej 15 roku życia). Te pierwsze stanowią wartościowe wprowadzenie do kształtowania postawy empatycznej u najmłodszych poprzez naukę rozpoznawania przeżywanych emocji i odczytywania ich u innych. Z kolei materiały do pracy z młodzieżą w szkołach średnich koncentrują się nie tyle na określonych wartościach, ile na rozwoju konkretnych umiejętności, które są potrzebne, aby w ciekawy i klarowny sposób wyrazić swoją opinię, nauczyć się słuchać innych oraz konstruktywnie odnosić się do ich wypowiedzi.

fot. Tatiana Jachyra - Kulczyk Foundation

fot. Tatiana Jachyra

Wsłuchując się w potrzeby nauczycieli, każdego roku rozwijamy i ulepszamy nasze scenariusze, ale ich główne zadanie pozostaje bez zmian. Jest nim pomoc uczniom w lepszym poznaniu siebie, swoich emocji, wartości i motywacji, a także zrozumienie emocji, wartości i motywacji innych. Wierzymy, że rozwój tych kompetencji od najmłodszych lat pozwala stawać się lepszym człowiekiem oraz skuteczniej pomagać innym ludziom – mówi Anna Samsel, dyrektor Działu Edukacji w Kulczyk Foundation.

Zeszyty powstały we współpracy merytorycznej z ekspertami z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i nauczycielami. Aby je zamówić, wystarczy wypełnić formularz na stronie http://www.wiemczujepomagam.pl.

 

(Źródło: Kluczyk Foundation)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie