Jak wychować małego programistę?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przede wszystkim sam nauczyciel musi lubić pracę z robotami, być ciekawy, dociekliwy i chętny do wychodzenia poza schemat lekcji. Przy pracy z robotami Photon jedynym ograniczeniem jest… wyobraźnia. Ja zaczęłam od wypożyczenia robota. Potem ruszyła lawina… zabawy, pomysłów na lekcje i pomoc w edukacji tak naprawdę w każdym aspekcie.

Roboty Photon towarzyszą mi w zasadzie każdego dnia od wielu lat. Pomagają mi w ciekawy sposób zrealizować temat zajęć edukacyjnych i uatrakcyjnić wszelkie, nawet najtrudniejsze lekcje. W poradni zaś sprawiają, że łatwiej jest dotrzeć nawet do tych stanowiących największe wyzwania dla nauczyciela i terapeuty. Często już sama obecność robota sprawia, że dzieci reagują inaczej.

Każdy z moich robotów ma własne imię, historię i grupę dzieci która tylko z nim chce pracować. Moim ulubionym robotem jest Eugenia. Towarzyszy mi podczas podróży, szkoleń i kiedy tłumaczę dzieciom o będziemy dziś robić (lub jaki problem będziemy rozwiązywali). Ważnym aspektem pracy z robotami są także pojawiające się błędy. Warto wtedy zaznaczać, że no robot jak robot…może się pomylić. Praca z robotami Photon, to nie tylko robot i tablet. To strony z pomysłami, scenariusze, maty, fiszki, grupy, na których można wymieniać się pomysłami i inspirować się każdego dnia. Chętnie dzielę się swoimi pomysłami i wiedzą poprzez grupę na Facebooku (Edukacja z prędkością Photona), prowadząc szkolenia, czy rozmawiając z nauczycielami.

Zapraszam do obejrzenia mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024:

 

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.



Notka o autorce: Ewa Świątek jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 97 w Warszawie. Diagnosta, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta behawioralny. Członkini Krajowego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej KSTIS. Pracuje także w poradni dziecięcej, gdzie zajmuje się TUS-ami, terapią ręki, integracją sensoryczną, treningami emocji i koncentracji. W pracy korzysta z różnych pomocy edukacyjnych, w tym z robota Photon, który towarzyszy jej w pracy i w szkole i w poradni.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie