Wydawcy edukacyjni będą mieli obowiązek opracowania każdego podręcznika w formie elektronicznej – tak zakłada przekazana do konsultacji zewnętrznych przez MEN nowelizacja rozporządzenia w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników.
Podsumowanie roku szkolnego i sześciolatki do szkoły
Rok szkolny zakończony. Ministerstwo się chwali wynikami i udanymi reformami, lecz wielu rodziców małych dzieci kontestuje reformę i szykuje paczkę z podpisami pod projektem ustawy odwołującą przepisy posyłające sześciolatki do szkół, a na antenie TOK FM dwóch ekspertów rozmawia o tym, co się udało i nie udało zrobić w oświacie.
Pozwólmy robić błędy w szkole
Zawód nauczyciela jest niewdzięczny – często im więcej starań, wysiłku i pasji wkładamy w nauczanie, tym boleśniej odczuwamy obojętność uczniów, z jaką spotyka się nasze działanie pod tablicą. A do tego każda nasza pomyłka jest wychwytywana i dobitnie komentowana. Czy tak być musi? Może dzięki popełnianym błędom zachowujemy też sens procesu edukacji?
Nowa funkcja - koordynator technologii w szkole
Narzekamy ciągle na kompetencje technologiczne nauczycieli w szkole. Jak dobrze przygotować nauczycieli do bardziej innowacyjnego i szerszego wykorzystania nowych technologii w nauczaniu? Zdaniem ekspertów PTI, pomocą może okazać się osoba szkolnego koordynatora technologii. Na czym polegałaby ta nowa funkcja? Kto mógłby ją w szkole sprawować?
O wymyślaniu szkoły na nowo
Często zastanawiamy się, jak zwiększyć motywację uczniów do zdobywania wiedzy. Jak sprawić, by rozumieli, że edukacja się opłaca? Charles Leadbeater, brytyjskie ekspert od innowacyjności, w swoim wystąpieniu w ramach TED TALKS, przekonuje, że młodzież zrozumie lepiej potrzebę uczenia się wyłącznie dzięki bardziej nieformalnemu modelowi edukacji.
Szkoła i nowe technologie
Jaka ma być rola nauczyciela we współczesnej szkole, skoro mamy wyszukiwarkę Google i skoro dostęp do wiedzy - dzięki nowoczesnym technologiom - jest w zasadzie nieograniczony? To jest pytanie przewrotne, zauważa Karol Semik, Mazowiecki Kurator Oświaty, gdyż trzeba pamiętać, że nauczyciel to także, a może przede wszystkim wychowawca.
Szkoła majsterkowania
Zapewne wielu zgodzi się, że szkoła powinna uczyć praktycznych umiejętności. Niestety często jest tak, że praktycznie aż do ukończenia szkoły uczniowie nie mają możliwości realizacji żadnego projektu, w którym nauczyliby się czegoś więcej niż to, co zawarto w podręcznikach. O zaletach i potrzebie edukacji praktycznej - przekonuje Gever Tulley, w wystąpieniu z serii TEDTalks.


