Większość uczniów uznaje matematykę za trudną, wielu za nudną. Nauka matematyki dla wielu uczniów okazuje się być wielkim wyzwaniem, a regularne i samodzielne uczenie się – prawdopodobnie dotyczy tylko pasjonatów. A czy coś się zmieni, jeśli uczniowie będą... wynagradzani za rozwiązywanie zadań matematycznych?
Mohamad Jabara jest właścicielem firmy informatycznej Mathspace, która przygotowuje narzędzia informatyczne do nauki matematyki. Ponieważ pasjonuje się matematyką od czasów szkolnych, postanowił pomóc tym uczniom, którzy mają trudności z „królową nauk”. W Australii prowadzi unikalny eksperyment – jego firma płaci uczniom za rozwiązywanie cotygodniowych zadań matematycznych. Dlaczego? Uważa, że na rynku pracy powiększa się luka – coraz mniej jest osób dobrze znających matematykę, a coraz więcej firm, które potrzebują wysokiej klasy specjalistów matematycznych. Po drugie – dobra znajomość matematyki jest dziś, w epoce tzw. fake news, kluczowa dla prawidłowego rozumienia świata.
Choć pomysł płacenia uczniom za regularne rozwiązywanie zadań wydaje się na pierwszy rzut oka kontrowersyjny, warto bliżej poznać jego założenia. Zachęcamy do obejrzenia ciekawego wystąpienia z cyklu TED (TED@Westpac) - są w nim polskie napisy (tłum. Barbara Guzik):
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).
Ostatnie komentarze