Nagradzanie za rozwiązywanie zadań

fot. Fotolia.com

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Większość uczniów uznaje matematykę za trudną, wielu za nudną. Nauka matematyki dla wielu uczniów okazuje się być wielkim wyzwaniem, a regularne i samodzielne uczenie się – prawdopodobnie dotyczy tylko pasjonatów. A czy coś się zmieni, jeśli uczniowie będą... wynagradzani za rozwiązywanie zadań matematycznych?

Mohamad Jabara jest właścicielem firmy informatycznej Mathspace, która przygotowuje narzędzia informatyczne do nauki matematyki. Ponieważ pasjonuje się matematyką od czasów szkolnych, postanowił pomóc tym uczniom, którzy mają trudności z „królową nauk”. W Australii prowadzi unikalny eksperyment – jego firma płaci uczniom za rozwiązywanie cotygodniowych zadań matematycznych. Dlaczego? Uważa, że na rynku pracy powiększa się luka – coraz mniej jest osób dobrze znających matematykę, a coraz więcej firm, które potrzebują wysokiej klasy specjalistów matematycznych. Po drugie – dobra znajomość matematyki jest dziś, w epoce tzw. fake news, kluczowa dla prawidłowego rozumienia świata.

Choć pomysł płacenia uczniom za regularne rozwiązywanie zadań wydaje się na pierwszy rzut oka kontrowersyjny, warto bliżej poznać jego założenia. Zachęcamy do obejrzenia ciekawego wystąpienia z cyklu TED (TED@Westpac) - są w nim polskie napisy (tłum. Barbara Guzik):

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ola
    Bardzo ciekawy artykuł. Ciesze się, że na niego trafiłam. Wcześniej nie wiedziałam o tych specjalnyc...
  • Written by Administrator
    A nie jest to przypadkiem "wkład" mediów (w tym społecznościowych) poszukujących sensacji i dziury w...
  • Written by Ppp
    Z drugiej strony mamy przykład z wiosny, kiedy wprowadzono zakaz zadawania zadań domowych. W mediach...
  • Written by Ppp
    Jaki procent nauczycieli jest w stanie skończyć lekcję pięć minut przed dzwonkiem, by coś takiego pr...
  • Written by Ppp
    Problemem jest obowiązek szkolny. Skoro wszyscy chodzili do szkoły, to wszyscy mają wspomnienia doty...
  • Written by Robert Raczyński
    Ja również dziękuję Pani za uzupełnienie i zapewniam, że też pokładam nadzieje w edukacji - inaczej ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie