Skończyć z testocentryzmem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzisiaj w Warszawie odbywa się Kongres Obywatelski, którego głównym, dominującym wątkiem są sprawy dotyczące rozwoju edukacji narodowej. Wiele osób troszczy się o polską szkołę i Kongres stał się już takim miejscem, w którym mogą się one spotkać (czasem po raz pierwszy w "realu"), wymienić opiniami, posłuchać innych. Przekonać się, że w swojej oddolnej działalności nastawionej na zmianę na lepsze polskiej edukacji nie są osamotnione.(C) Edunews.pl

Jednym z największych problemów (może nawet kluczowych pomyłek?) polskiego systemu edukacji jest testocentryzm. Jacek Strzemieczny, szef Centrum Edukacji Obywatelskiej, przygotował na Kongres Obywatelski prezentację wyjaśniającą, dlaczego i w jaki sposób powinniśmy wyjść z obecnego systemu egzaminów testowych.

"Egzaminy testowe przygniatają polski system edukacyjny." - uważa Strzemieczny. "Sprawdzanie tego, co już wiemy i potrafimy, jest konieczną, wartościową częścią uczenia się. Problemem są testy i egzaminy, których wyniki niosą zasobą krytyczne konsekwencje dla uczących się (high-stakes test) i dla tych, którzy ich uczą. Wypaczają one pracę szkół oraz prymitywizują nauczanie i uczenie się."

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji:

Do zobaczenia na Kongresie Obywatelskim!

Więcej informacji i szczegółowy program Kongresu na stronie http://www.kongresobywatelski.pl/.

Edunews.pl jest patronem medialnym VII Kongresu Obywatelskiego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie