Modelowa Szkoła w Chmurze Microsoft

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dlaczego warto inwestować w standaryzację technologii w szkole? Dzięki temu można wprowadzić jednolite rozwiązania dla całej społeczności szkolnej, zapewniając stały dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacji cyfrowej. To także wymiar wyrównywania szans edukacyjnych – każdy uczeń otrzymuje możliwość korzystania z najnowszych zdobyczy techniki w swoim procesie uczenia się. Dyrekcja Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni podczas webinarium Akademii Cyfrowej Edukacji dzieliła się swoimi pomysłami i doświadczeniami w budowaniu nowoczesnej szkoły korzystającej z rozwiązań chmurowych.

ZSO nr 8 w Gdyni to jedna z niewielu na świecie szkół pokazowych Microsoft – Microsoft Showcase School. O tym, jaką drogę przeszła społeczność szkolna, jakie były kolejne etapy wdrażania rozmaitych rozwiązań technologicznych oraz jakie przyniosły one korzyści, opowiadała dyrekcja szkoły: Witold Chudyszewicz – Dyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert; Dorota Gorzejewska – Wicedyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert; Joanna Szymańska – Wicedyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert.

Szkoła otwarta została w 2019 roku na jednym z nowych osiedli w Gdyni i połączyła różne społeczności – przenoszące się z centrum miasta 17 Liceum Ogólnokształcące oraz istniejącą w pobliżu Szkołę Podstawową nr 37. Projektując nowy budynek, od razu myślano także o tym, jakich technologii będą używać uczniowie i do jakich celów. Nie tylko myślano o rozwiązaniach, ale także wykonano sporą pracę szkoleniową. Wprowadzenie idei Szkoły w Chmurze Microsoft wymagało nie tylko pogłębienia kompetencji cyfrowych nauczycieli (a później i uczniów), ale przede wszystkim pewnej redefinicji i dopasowania procesu nauczania do nowych wyzwań i możliwości.

Zaczęliśmy od idei Szkoły w Chmurze Microsoft. Nie wszyscy od razu chcieli wejść w ten projekt. Okazało się, że nie jest to takie proste – wspominał dyr. Chudyszewicz. To ważne - mówił - aby przyjąć pewną dłuższą perspektywę – to jest proces, w którym nie tylko my nauczyciele musimy się doszkolić. Istotna jest też akceptacja tego, że nie wszystko potrafimy, zaakceptować, że ciągle uczymy się, także na błędach.

W tym procesie trwającym kilka lat staliśmy się zespołem, który najwięcej uczy się od siebie. Musieliśmy zrobić krok do przodu, aby się przestać oceniać, a zamiast tego zacząć sobie pomagać nawzajem. Oczywiście początki były trudne, bo trzeba było wyjść ze strefy komfortu. Dużo poprawiły spotkania nieformalne, także przy wspólnej kawie – dzielenie się tym, jak sobie poradzić z technicznymi problemami. Zawsze zastanawialiśmy się razem, co możemy zrobić, aby usprawnić prace w zespole. Bo jednak cały czas trzeba „być czujnym”, spotykać się i doskonalić – mówili podczas webinarium dyrektorzy szkoły.

Dziś szkoła w informatycznej chmurze ma wszystko. Office 365 Education zapewnia dostęp do wszystkich dokumentów z wielu urządzeń. Daje to komfort pracy w jednym standardzie. I w domu i w szkole uczniowie i nauczyciele mają te same technologie, więc wszystko jest zawsze pod ręką. A najważniejsze, że młodzież wychodzi ze szkoły nie tylko z wiedzą, ale zna dobrze też narzędzia cyfrowe, potrafi się nimi posługiwać, i co najważniejsze wie, jak powinna wyglądać kultura pracy.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium:

Zobacz inne webinaria z cyklu Akademia Cyfrowego Dyrektora.

***

Zapraszamy także na stronę: Akademia Cyfrowego Edukatora – Microsoft dla Edukacji, na której można zapisać się na kolejne webinaria, a także znaleźć praktyczne szkolenia, kursy i inspiracje.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Zespołem Microsoft dla Edukacji
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Siła pisma ręcznego
Biegunowo się z Panią nie zgadzam - przez pierwsze kilkanaście lat swojego życia męczyłem się, piszą...
Iwona napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Potwierdzam
Sylwia napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Uczę języka polskiego. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby N.wspomagający pytał mnie o cokolwiek. Miałam ...
Popieram inicjatywę, a jako dodatkowy argument dodaję słowa Paula Erdősa: "Matematyk to jest osoba, ...
Joanna napisał/a komentarz do Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
Bardzo dobry artykuł! Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami. Czekam na więcej 😊
Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie