Dobre praktyki dotyczące standaryzacji technologii w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Różne sprzęty i urządzenia, często niekompatybilne ze sobą, różne systemy operacyjne na tych urządzeniach, różne aplikacje służące niby do tego samego, ale posiadające nieco odmienne funkcje, różne serwery i wieczne kłopoty z ich utrzymaniem – taki stan zasobów technologicznych w szkołach pojawia się dość często. To być może efekt wieloletnich inwestycji bez żadnego planu. Jak sobie z tym poradzić?

Niekompatybilność technologii w szkołach to spore wyzwanie dla każdego administratora szkolnej sieci IT. Niby sprzęt jest, ale jak przyjdzie go użyć, okazuje się, że nie jest to takie proste. Oczywiście lepiej, gdy od razu kupujemy odpowiednie sprzęty, ale nie zawsze się da na przestrzeni lat (zwłaszcza, gdy brakuje funduszy na inwestycje w technologie, więc „łapie się”, co dają). W edukacji potrzebujemy pewnej standaryzacji, zarówno w nauczaniu cyfrowym, jak i zarządzaniu szkolną siecią IT. Idealnie byłoby oczywiście, gdyby w danej szkole wszyscy uczniowie mogli pracować w tym samym środowisku i używać kompatybilnych narzędzi cyfrowych. Czas pandemii wymusił pewne inwestycje i miejmy nadzieję, że dobre praktyki z edukacji zdalnej będą mogły na stale zagościć w szkołach, także w nauczaniu stacjonarnym.

Drugi webinar Akademii Cyfrowego Edukatora z cyklu adresowanego do szkolnych administratorów IT poprowadzili Michał Grześlak z Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIiZK) oraz Bartosz Białek z Zespołu Edukacji Microsoft w Polsce. Zapraszamy do posłuchania i zainspirowania się:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie