Pomysł na film w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W styczniu grupa 100 nauczycieli i nauczycielek zakończyła kurs internetowy Filmoteka Szkolna. Akcja!. Co się działo w czasie kursu? Uczestnicy poznawali historię kina i język filmu, dowiadywali się jak aktywizować młodych ludzi do twórczej pracy i jak uczyć świadomego i krytycznego spojrzenia na film. Nowe metody i umiejętności sprawdzali w praktyce. Właśnie ruszyły zapisy do nowej edycji kursu!fot. CEO

Nie ma kursu bez mentora

Współpracując z mentorami, kursanci mieli możliwość konsultacji i wymiany dobrych praktyk z nauczycielami, którzy od lat prowadzą działania związane z edukacją filmową w szkołach. Mentorzy służyli wsparciem i przekazywali swoje doświadczenia udzielając praktycznych wskazówek i porad dotyczących stosowania nowych metod i narzędzi.

„Bardzo dziękuję za współpracę mojej mentorce, która zawsze w sposób rzeczowy, konkretny i przemyślany odnosiła się do moich sprawozdań. Każdorazowo dostawałam wskazówki do dalszej pracy z filmem, a wszystkie uwagi miały formę podpowiadania, wyjaśniania i zawsze służyły mi pomocą.” – pisze po kursie Agnieszka Kożuchowska z Gimnazjum Miejskiego nr 2 im. Jana Pawła II z Mińska Mazowieckiego.

Kosmici w szkole

Praca z filmem w szkole większości nauczycieli kojarzy się z twórczym działaniem, współpracą i inicjatywą, co widać w autorskich propozycjach działań filmowych z uczniami. Pomysły są różnorodne: wieczory filmowe, całodniowe święta kina, gry i szkolne kluby dyskusyjne oraz związane z nimi zadania indywidualne i grupowe.

Kursantka Agnieszka Ścieszka z Zespołu Szkół w Pietrzykowicach przygotowała projekt „Kino w szkole – szkoła w kinie i …kosmita”, w którym chce zachęcić uczniów do kreatywnego działania, inspirowanego filmem. Podczas cyklu spotkań szkolnego DKFu, młodzież zapozna się z wybitnymi dziełami polskiej kinetografii, a nowo zdobytą widzę wykorzysta przy realizacji swojego pierwszego reżyserskiego działania. Uczniowie nakręcą film o ich szkole widzianej oczyma kosmity, a na zakończenie projektu zorganizują wieczór filmowy oraz pokaz filmu dla nauczycieli, pracowników szkoły i uczniów.

Dlaczego warto?

„Na kursie znalazłam pomysły, które mnie zainspirowały do pracy i z pewnością je wykorzystam. Wiele zaprezentowanych działań pokazuje, jak w ciekawy sposób zapoznać uczniów z filmem i jego językiem, jak filmy popularyzować i je tworzyć…” - Anna Chuchro, Zespół Szkół im. T. Kościuszki, Łobez.

Nauczyciele podkreślają, że dzięki kursowi:

  • poszerzają wiedzę z zakresu polskiej i światowej
  • zdobywają nowe doświadczenia.
  • Uczą nowocześnie i innowacyjnie.
  • Mają lepszy kontakt z uczniami, mogą odkrywać ich pasje
  • odczuwają większą satysfakcję jako pedagodzy, widząc eksplozję inwencji twórczej w ramach zajęć filmowych.

W kursie dotychczas udział wzięło prawie 1000 nauczycieli i trzy razy tyle uczniów, a w tym semestrze ruszamy z wyjątkową, bo jubileuszową edycją kursu.

Jak dołączyć?

Aby wziąć udział w kursie wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Kurs rusza 17 marca i potrwa 3 miesiące. Opłata za kurs to 250 zł. Na zakończenie kursu uczestnicy otrzymają zaświadczenie.

Wszystkie niezbędne informacje o kursie można znaleźć na stronie: http://www.ceo.org.pl/pl/filmoteka-szkolna-akcja/news/kurs-internetowy-dla-nauczycieli.

Kontakt:
Aleksandra Czetwertyńska (Koordynatorka projektu)
tel. 22 658 14 68; 22 659 62 03; 22 658 35 21 wew. 110
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie