Szkolne Centrum Recyklingu

fot. Fundacja Ochrony Środowiska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Sztuką jest mówić o trudnych rzeczach prostym językiem. Jeszcze trudniej jest wytłumaczyć zasadę działania tak, by każdy ją zrozumiał. Ale bez wątpienia najtrudniejszym zadaniem jest rozbudzać ciekawość odbiorcy na tyle, by sam zaczął zadawać pytania. Z tą trudną materią zmierzyła się Fundacja Odzyskaj Środowisko, która właśnie uruchomiła swój flagowy projekt Szkolne Centrum Recyklingu – innowacyjną i nowoczesną platformę edukacyjną dla uczniów, nauczycieli i szkół.

Wyjść poza schemat i…

Istnieje wiele miejsc w sieci poświęconych zagadnieniom szeroko pojętej ekologii, ale wciąż brakuje portali, które stawiają na oryginalność. „To, co wyróżnia Szkolne Centrum Recyklingu od innych platform edukacyjnych, to przede wszystkim nowatorskie spojrzenie na zagadnienia odzyskiwania surowców i materiałów. W jednym miejscu zgromadziliśmy materiały dla nauczycieli, uczniów i pasjonatów. Scenariusze zajęć, prezentacje, filmy, bajki, komiksy, rysowanki, artykuły, wywiady – lista jest naprawdę długa. Wszystkie propozycje są tak przemyślane, aby uczyć bawiąc – coż jest lepszego w miłym spędzaniu czasu i jednoczesnym przyswajaniu wiedzy? - mówi Krzysztof Kieszkowski z Fundacji Odzyskaj Środowisko.

...szukać!

Szkolne Centrum Recyklingu zostało podzielone na sfery przeznaczone dla uczniów, nauczycieli i szkół. Wygraj, zobacz, posłuchaj, czytaj, zagraj, odkrywaj - to zaproszenie dla uczniów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych do wejścia do nowego świata, w którym można się dowiedzieć m.in. tego, ile kilogramów makulatury trzeba ponownie przetworzyć, by ochronić jedno drzewo; ile złota jest w smartfonie oraz dlaczego miasto stało się współczesną kopalnią. W materiałach dla nauczycieli znajdują się scenariusze lekcji, warsztatów, prezentacje, filmy oraz różnego rodzaju zabawy, gry, quizy, które można wykorzystać na zajęciach nie tylko w szkole.

A co, gdy już znajdę?

Idea platformy tworzonej w ramach projektu „Elektryczne Śmieci”, którego partnerami obok Fundacji Odzyskaj Środowisko są MB Recycling, AURAEKO, CCR Polska, zakłada ciągły rozwój. Dlatego w każdym miesiącu będzie przybywać nowych materiałów zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. „Istotnym elementem będą konkursy, np. „Złomiaki (nie) z naszej Paki”, które pozwolą uczniom wygrać cenne nagrody, ale także przyczynią się do pogłębiania wiedzy na temat recyklingu i troski o środowisko. Jednym słowem, u nas nie ma miejsca na nudę” – dodaje Kinga Rodkiewicz odpowiedzialna za projekt SCR.

Zamiast morału: wehikuł czasu i pszczoły

Wśród zdecydowanych zaskoczeń Szkolnego Centrum Recyklingu warto wymienić zakładki Laboratorium Pszczół oraz Wehikuł Czasu. Pierwsza dostarcza wiedzy nie tylko o zachowaniach, zwyczajach, a nawet języku pszczół, ale także o czerwonych ulach stworzonych w części z materiałów z recyklingu. Autorem projektu oraz wykonawcą ekologicznych uli jest grafik i pszczelarz Tomasz Waśkiewicz. Jednak to nie on zabiera nas do wehikułu czasu. Tutaj bohaterem pozostają zabytkowe sprzęty widziane w domach dziadków i pradziadków: telefon na korbę, maszyna do pisania, aparat Zenit czy radio Unitra. A więc czas wyruszyć w ekologiczną podróż!

Zapraszamy na stronę: http://szkolnecentrumrecyklingu.pl/ 

 

(Źródło: Fundacja Odzyskaj Środowisko)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie