Duży pies nie szczeka

fot. Stowarzyszenie Willa Decjusza

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Duży pies nie szczeka” to inicjatywa edukacyjna Stowarzyszenia Willa Decjusza, której celem jest zwalczanie dyskryminacji i mowy nienawiści oraz promocja tolerancji oraz wyrównywanie szans w dostępie do edukacji i kultury u młodzieży z małych miejscowości. Improwizacja teatralna i wspólne muzykowanie przeciwko mowie nienawiści? To działa!

Warsztaty w gimnazjach, które są głównym elementem projektu odbyły się na Podhalu i na Helu, od Spiszu do Mazur, poprzez Małopolskę, Dolny Śląsk i Podlasie… w całej Polsce, zawsze w niewielkich miejscowościach.

"Wyszliśmy z założenia, że walka z mową nienawiści, a właściwie wrogości i pogardy, musi się zacząć na lokalnym poziomie. Nie ma co walić w kółko haseł "Szanujmy Żydów i Romów", lepiej po prostu pokazać, co by było, gdyby było się na ich miejscu." - mówi w wywiadzie udzielonym Gazecie Wyborczej Joanna Pawluśkiewicz, pisarka, scenarzystka i improwizatorka, pomysłodawczyni warsztatów.

Efekty wykorzystania podczas warsztatów metody improwizacji teatralnej były imponujące – wzrost otwartości, integracji, poczucia własnych możliwości uczniów zauważyli także nauczyciele, którzy chcą kontynuować te techniki na swoich lekcjach.

Filmy z warsztatów, a także ich podsumowanie można zobaczyć na kanale YouTube Willi Decjusza:

Wspólne muzykowanie to także bardzo ważna część warsztatów. Wspólnie z Jackiem "Budyniem" Szymkiewiczem i zespołem Pogodno gimnazjaliści przygotowali m.in. "najbardziej pozytywną piosenkę w Polsce":

W ramach podsumowania projektu „Duży pies nie szczeka” powstał podręcznik, w którym znajduje się omówienie metody, technik i gier do wykorzystywania na zajęciach z młodzieżą, a także artykuły prowadzących i ekspertów.

Wszystkie materiały znajdują się na stronie www.nieszczeka.pl

 

Projekt realizowany został w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Willa Decjusza)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Pracuję przy kolejnych zmianach podstawy programowej i przyznaję, że nic się nie zmienia w podejściu...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Prace domowe de novo ab ovo
I taki być powinien finał. Zdanie wypowiedziane przez Macieja Jakubowskiego- różnorodność. Proponuję...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Oddolnie, krok po kroku i z przekonaniem, że tak trzeba
Warto przeczytać książkę i warto zainteresować się KMO. Idea demokratyczna, pociągająca swoją wolnoś...
Ppp napisał/a komentarz do Żywność to wartość
Dlaczego wy ZNOWU robicie zarzuty klientom? Zacznijcie od transportu i handlu - tym jest więcej marn...
Bozena napisał/a komentarz do Spojrzenie na reformę z perspektywy politycznej
Boże pozwól doczekać do emerytury i jak najszybciej uciec ze szkoły, bo tak durnych zmian to jeszcze...
Ppp napisał/a komentarz do Ankieta w klasie szkolnej
DOBRE, tylko z jedną uwagą: te ankiety należy dawać do domu z odbiorem za kilka dni. Na część z tych...
Dorota D napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Oj, w tej mgle przyda się kompas. Tylko, czy wystarczy( tych kompasów) dla wszystkich? 😜Osobiście je...
Agnieszka napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Zgadzam się. Czasem siedzi w telefonie i przegląda FB.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie