Młodzi geodeci i słynne obrazy

fot. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dobra szkoła powinna stawiać nie tylko na jakość edukacji, ale i na rozwój kreatywności. Niecodzienny pomysł przyszedł do głowy uczniom w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku. Trzecioklasiści z Technikum geodezyjnego postanowili podjąć się próby odtworzenia słynnych obrazów mistrzów malarstwa.

Uczniowie kierunku geodezyjnego poznają tajniki nauki o pomiarach, zarówno w teorii jak i w praktyce. Jednakże szkoła to nie tylko zajęcia dydaktyczne, pomiary i żmudne obliczenia. Młodzi geodeci z klasy trzeciej technikum postanowili pokazać nieco inne oblicze swojej przyszłej profesji, poprzez performance, "geodezję na wesoło".

Uczniowie wpadli na pomysł odtworzenia słynnych obrazów (nie tylko polskich) w nieco zmienionej formie. Młodzi geodeci przedstawili dzieła takie jak "Hołd pruski" i "Rejtan" Jana Matejki, "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci, "Rozstrzelanie powstańców madryckich" Francisca Goi, "Doświadczenie z pompą próżniową" Josepha Wrighta oraz "Przysięga Horacjuszy" Jacques'a-Louis Davida. Młodzi geodeci podczas robienia zdjęć bawili się świetnie. Połączyli przy tym zabawę z nauką, pogłębiając swoją wiedzę z zakresu humanistyki.

Przy powstawaniu aranżacji pracowała cała klasa, a autorem koncepcji oraz kolaży graficznych był uczeń Kamil Morawiec.

Oto przykłady tego, co udało się uczniom zrealizować:

Fot. 1. "Hołd pruski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku 

Fot. 2. "Rejtan - Upadek Polski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 3. "Doświadczenie z pompą próżniową" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 4. "Przysięga Horacjuszy" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

 

Notka o autorze: Paweł Dudek jest nauczycielem w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie