Dlaczego wigilijne podłaźniczki przynoszą szczęście?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia czuć już w powietrzu, tym bardziej, że już w listopadzie dekoracje sklepowe, reklamy telewizyjne, ulotki… o Świętach nam zaczęły przypominać. O tym szczególnym czasie możemy rozmawiać w klasie na różne sposoby. Czy na pewno już wszystko o nich wiemy?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? odwołuje się w swoim przekazie do tradycji rodzinnych dotyczących Świąt i w tym kontekście zadaje nauczycielom i uczniom ciekawe pytania - czy wiemy jak nasi dziadkowie i pradziadkowie obchodzili Święta Bożego Narodzenia? Czy znacie zwyczaj wnoszenia do domu zielonych gałęzi drzew iglastych, tzw podłaźniczek, który prognozuje szczęście na kolejny rok?

Scenariusz lekcji pt.: Dlaczego świętujemy rodzinnie? pozwoli nauczycielowi przeprowadzić w klasie niepowtarzalną lekcję, pokazującą jakie znaczenie w świętowaniu ma tradycja, skąd pochodzą nasze rodzinne tradycje oraz jak Święta celebrować zmysłami.

Święta kojarzą się z choinką oraz dekoracjami. Nasza propozycja lekcji bogata jest w propozycje dekoracji świątecznych inspirowanych zbiorami Muzeum Etnograficznego w Krakowie.

Aby przeprowadzć lekcję o Świętach Bożego Narodzenia na podstawie scenariusza lekcji w serwisie www.scenariuszelekcji.edu.pl nauczyciel może skorzystać z filmu, kompletu instrukcji do wykonania ozdób, a także zebranej w jednym miejscu wiedzy na temat tradycji świątecznych.

Zobacz więcej tematów i inspiracji do lekcji w bezpłatnym serwisie dla nauczycieli szkół podstawowych na www.scenariuszelekcji.edu.pl.

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie