Pracujemy z osią czasu

fot. ZSS w Kowanówku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim, mają duże problemy z orientowaniem się w stosunkach czasowych. Mają też kłopoty z powiązaniem nowych informacji z poprzednio zapamiętanymi. Takie deficyty utrudniają naukę. Świetnym sposobem na pokazanie zdarzeń, które tworzą logiczną i chronologiczna całość są interaktywne osie czasu.

Do tworzenia osi czasu warto wykorzystać aplikację tabletową RWT Timeline. Jest to wszechstronne narzędzie, które pozwala na prezentowanie dowolnego pomysłu na osi czasu. Jak zatem wykorzystać tę aplikację w szkole? Na lekcji przyrody można dokumentować wzrost roślin, na lekcji historii umieszczać w czasie wydarzenia historyczne, na lekcji języka polskiego tworzyć plany wydarzeń, biogramy pisarzy, poetów czy postaci literackich, planować działania w projekcie.

Umieszczone na osi wydarzenia mogą zawierać daty, krótki opis i zdjęcie. Można dodać także dłuższą treść, która pojawi się tylko po wydrukowaniu osi. Gotową pracę zapisać w formacie .RWT (pozwala na edycję), .JPG lub wysyłać mailem jako plik .PDF.

Timeline to świetne rozwiązanie dla szkół, które udostępniają swoim uczniom tablety, ponieważ umożliwia dodanie wielu kont użytkowników, co szczególnie przydaje się wtedy, gdy na jednym tablecie pracuje kilku uczniów.

Aplikacja działa na platformie iOS i Android. Można ją pobrać ze Sklepu Play oraz z App Store.

W projekcie Mitologujemy narzędzie to wykorzystamy omawiając Mit o Dedalu i Ikarze. Napiszemy w nim plan wydarzeń. Krótki tutorial, który nagrałyśmy dla nauczycieli i uczniów biorących udział w projekcie, ułatwi pracę w tej aplikacji:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmieniony przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie