Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (3)

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wiosna! Zamiast siedzieć w ławkach i wypełniać karty pracy wydrukowane czy odbite na ksero, lepiej ruszyć się i pouczyć się poprzez interaktywne gry i zabawy, które dzieci uwielbiają (niemal w każdym wieku). Prezentujemy kolejne pomysły i inspiracje do zastosowania w klasach.

Nauczyciele (na każdym etapie kształcenia) mają możliwość korzystania z ogromnej ilości ciekawych, kreatywnych i interaktywnych gier, zabaw i ćwiczeń. Fakt, trzeba ich odszukać. To trudniejsze, niż skopiowanie na ksero materiałów i rozdanie uczniom.

Warto się jednak zastanowić z pozycji ucznia - czy uczenie (się) z czarno-białych kserokopii jest przyjemne? Nasz świat jest kolorowy i tych kolorów nie powinno zabraknąć także w dydaktyce.

Zapraszamy na trzecie z czterech wystąpień pod oryginalnym tytułem "Zamiast kserówki". Nazwa pochodzi od bloga Zamiast kserówki http://zamiastkserowki.blogspot.com, który wspólnymi siłami uruchomiły nauczycielki wczesnoszkolne z grupy Superbelfrzy w roku szkolnym 2014/2015. Redaktorki bloga postanowiły zaprezentować uczestnikom INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH kilka przykładów gier i zabaw, które mają nawet nieraz uniwersalne zastosowanie, nie tylko w klasach I-III i będziemy je prezentować w nadchodzących tygodniach.

Zobaczmy kolejne gry i zabawy dla dzieci:

Link do prezentacji wspierającej wystąpienie.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie