Wirtualna gra, realny problem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWyspie Sheylan na Oceanie Indyjskim grozi poważny kryzys żywnościowy. Jest jednak szansa jego rozwiązania... Food Force – gra, która uczy, na czym polega problem głodu na świecie, jest już dostępna w języku polskim. Rozwój takich "poważnych" gier Edutainment może przyczynić się do lepszego zrozumienia problemów globalnych przez polskich uczniów.

 

Food Force jest edukacyjną grą wideo o historii kryzysu żywnościowego na fikcyjnej wyspie Sheylan. Złożona z 6 mini gier lub misji gra przeprowadza młodych graczy od początkowego kryzysu do dostawy i dystrybucji pomocy żywnościowej, przy czym każda misja jest zorientowana na szczególny aspekt tego procesu.

Różne misje Food Force pokazują i pomagają wyjaśnić następujące zagadnienia związane z głodem:

  • Czym jest głód i gdzie żyją ludzie cierpiący głód?
  • Dlaczego ludzie są głodni i źle odżywieni?
  • Co możemy zrobić, by pomóc w zwalczaniu głodu?

Gra jako całość stanowi swoisty przegląd, w jaki sposób pomoc żywnościowa jest stosowana w sytuacjach kryzysowych oraz w długoterminowych projektach rozwojowych. Zadanie grającego jest proste: kieruje on misją ratunkowa, która ma pomóc milionom głodujących ludzi. Food Force przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Ma też sekcję dla nauczycieli.

Gra ma szerokie odniesienia (geografia, nauki społeczne, zdrowie, itd.) i może wspomagać myślenie strategiczne i podejmowanie decyzji. Jest zatem idealnym sposobem na spędzenie czasu po lekcjach lub w domu.

Organizatorzy zachęcają nauczycieli do pobierania gry i instalowania jej na szkolnych komputerach lub wypalania na płycie CD. Wszystkie wersje językowe gry dostępne są za darmo na stronie www.food-force.com.

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Pracuję przy kolejnych zmianach podstawy programowej i przyznaję, że nic się nie zmienia w podejściu...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Prace domowe de novo ab ovo
I taki być powinien finał. Zdanie wypowiedziane przez Macieja Jakubowskiego- różnorodność. Proponuję...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Oddolnie, krok po kroku i z przekonaniem, że tak trzeba
Warto przeczytać książkę i warto zainteresować się KMO. Idea demokratyczna, pociągająca swoją wolnoś...
Ppp napisał/a komentarz do Żywność to wartość
Dlaczego wy ZNOWU robicie zarzuty klientom? Zacznijcie od transportu i handlu - tym jest więcej marn...
Bozena napisał/a komentarz do Spojrzenie na reformę z perspektywy politycznej
Boże pozwól doczekać do emerytury i jak najszybciej uciec ze szkoły, bo tak durnych zmian to jeszcze...
Ppp napisał/a komentarz do Ankieta w klasie szkolnej
DOBRE, tylko z jedną uwagą: te ankiety należy dawać do domu z odbiorem za kilka dni. Na część z tych...
Dorota D napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Oj, w tej mgle przyda się kompas. Tylko, czy wystarczy( tych kompasów) dla wszystkich? 😜Osobiście je...
Agnieszka napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Zgadzam się. Czasem siedzi w telefonie i przegląda FB.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie