Wirtualna gra, realny problem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentWyspie Sheylan na Oceanie Indyjskim grozi poważny kryzys żywnościowy. Jest jednak szansa jego rozwiązania... Food Force – gra, która uczy, na czym polega problem głodu na świecie, jest już dostępna w języku polskim. Rozwój takich "poważnych" gier Edutainment może przyczynić się do lepszego zrozumienia problemów globalnych przez polskich uczniów.

 

Food Force jest edukacyjną grą wideo o historii kryzysu żywnościowego na fikcyjnej wyspie Sheylan. Złożona z 6 mini gier lub misji gra przeprowadza młodych graczy od początkowego kryzysu do dostawy i dystrybucji pomocy żywnościowej, przy czym każda misja jest zorientowana na szczególny aspekt tego procesu.

Różne misje Food Force pokazują i pomagają wyjaśnić następujące zagadnienia związane z głodem:

  • Czym jest głód i gdzie żyją ludzie cierpiący głód?
  • Dlaczego ludzie są głodni i źle odżywieni?
  • Co możemy zrobić, by pomóc w zwalczaniu głodu?

Gra jako całość stanowi swoisty przegląd, w jaki sposób pomoc żywnościowa jest stosowana w sytuacjach kryzysowych oraz w długoterminowych projektach rozwojowych. Zadanie grającego jest proste: kieruje on misją ratunkowa, która ma pomóc milionom głodujących ludzi. Food Force przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Ma też sekcję dla nauczycieli.

Gra ma szerokie odniesienia (geografia, nauki społeczne, zdrowie, itd.) i może wspomagać myślenie strategiczne i podejmowanie decyzji. Jest zatem idealnym sposobem na spędzenie czasu po lekcjach lub w domu.

Organizatorzy zachęcają nauczycieli do pobierania gry i instalowania jej na szkolnych komputerach lub wypalania na płycie CD. Wszystkie wersje językowe gry dostępne są za darmo na stronie www.food-force.com.

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie