E-wolontariat w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W wielu szkołach uczniowie i nauczyciele angażują się w działania wolontariackie. Podczas pandemii ich zakres został nieznacznie zmniejszony, ale jednocześnie pojawiła się nowa możliwość - rozwoju e-wolontariatu. Fundacja Dobra Sieć przygotowała poradnik „E-wolontariat w szkole” aby ułatwiać nauczycielom realizację wolontariatu uczniowskiego przez Internet.

W poradniku „E-wolontariat w szkole” zgromadzone zostały istotne kwestie dotyczące społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem internetu. Można w nim znaleźć:
kilka słów o potencjale e-wolontariatu, scenariusze lekcji, sposoby na zaangażowanie młodzieży oraz informacje formalnoprawne.

Jak wyjaśniają twórcy opracowania: nasz poradnik powstał z myślą o zgromadzeniu w jednym miejscu wszystkich istotnych kwestii dotyczących społecznego angażowania uczniów za pośrednictwem Sieci. Osobne miejsce poświęcamy na pokazanie potencjału e-wolontariatu, ale również trudności, jakie mogą się pojawić po drodze. Zależało nam, aby wyposażyć nauczycieli w niezbędną wiedzę oraz konkretne narzędzia, które ułatwią skuteczne wdrażanie go w szkole i przeprowadzanie dedykowanych mu lekcji.

Pobierz: poradnik "E-wolontariat w szkole"

lub same scenariusze zajęć w osobnych plikach:

Scenariusz I: E-wolontariat – jak mądrze pomagać, wykorzystując internet
Scenariusz II: E-wolontariat – mikrozadania dla makrospraw (zajęcia praktyczne)
Scenariusz III: E-wolontariat w praktyce – pomagamy organizacjom społecznym w zespołach
Scenariusz IV: Planujemy e-wolontariat – zajęcia dla szkolnego koła wolontariatu, samorządu uczniowskiego lub na godzinę wychowawczą

Poradnik „E-wolontariat w szkole” został sfinansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”. Program utworzyła Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, realizowany przez Fundację Edukacja dla Demokracji.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie