Edukacja naszych dzieci (3): Craig R. Barrett

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Spis treści

jakość edukacjiKonkurencyjność gospodarki USA jest niezbędna w globalnej gospodarce. Na ile to wyzwanie zostanie spełnione, zależy w dużej mierze od naszej młodzieży. Jako rodzic, biznesman i były profesor, wierzę, że edukacja jest najcenniejszą rzeczą, jaką możemy zaoferować dzieciom, ale jeśli nie poprawimy jakości edukacji, nie wpłynie to dobrze na naszą przyszłość.

 

Zatem jakie jest rozwiązanie? Jestem przekonany, że ekspansja technologii informacyjno – komunikacyjnych (ICT) może zmienić edukację. ICT może być tym, co wyzwoli zmianę, zamieni nabywanie wiedzy, które ogranicza się do uczenia się na pamięć i powtarzania faktów, w kreowanie wiedzy, które zawiera sobie uczenie się tego, jak się uczyć. To ostatnie kształci umiejętności, które są niezbędne dla zrozumienia gospodarki opartej na wiedzy, włącza krytyczne myślenie, współpracę, analizowanie, rozwiązywanie problemów, komunikację i innowacyjność.

 

Cztery składniki są zasadnicze, by wykuć umiejętności potrzebne w XXI wieku tak dla mieszkańca południowego Bronxu, jak i Południowej Ameryki. Razem będą one zawierały holistyczne rozwiązania dla systemu edukacji.

 

Po pierwsze studenci potrzebują właściwego dostępu do technologii. Widziałem ponad 50 propozycji, poczynając od kafejek internetowych kończąc na innowacyjnych programach zakupu komputerów osobistych wspieranych przez rząd.

 

Po drugie, studenci potrzebują łączności ze światem poza swoją szkołą. Potrzebujemy więcej prób, takich jak ostatnio konferencja Connect Africa w Rwandzie, podczas którego omawiano m.in. kwestię zapewnienia Afryce niedrogiego dostępu do szerokopasmowego Internetu.

 

Trzecim składnikiem są nauczyciele przeszkoleni w udoskonalaniu metod nauczania i uczenia się. Mamy w Intelu powiedzenie: „Komputery nie są czarodziejskie, nauczyciele są.” Ta filozofia napędza program Intela, w którym do dziś przeszkolonych zostało 5 milionów nauczycieli w 45 krajach w temacie używania technologii podczas lekcji w taki sposób, aby pomóc studentom bardziej efektywnie się uczyć.

 

Czwartym kluczem do znalezienia rozwiązania jest zapewnienie studentom przydatnych informacji. Musimy stworzyć stosowne cyfrowe zasoby edukacyjne przygotowane w języku osób uczących się (formie zrozumiałej dla osób uczących się) i zadbać o to, aby te zasoby były ogólnodostępne w sieci.

 

Nadszedł czas, aby zwiększać wykorzystanie technologii w naszych szkołach i w edukacji, ponieważ wiemy, że to działa. Nie trzeba daleko chodzić, żeby zauważyć, co się stanie, gdy podniesiemy standardy i oczekiwania: studenci tacy jak Mary Masterman są z nimi na bieżąco. Mary, uczennica ostatniego roku szkoły średniej, zbudowała spektrograf, który może mieć wielkie znaczenie dla badań i przemysłu. Jej projekt zwyciężył w 2007 roku w konkursie Intel Science Talent Search, dzięki któremu Intel może wskazywać na potrzebę udoskonalania matematyki i fizyki w Stanach Zjednoczonych.

 

Mary jest dowodem na to, że inwestowanie w młodych ludzi zwraca się. Przez promowanie innowacji technologicznych – czy to przez konkursy wiedzy, pracownie badawcze, czy publiczno – prywatne partnerstwa rozwiązujące lokalne problemy – możemy mieć daleko idący i trwały wpływ na przyszłość, przekazując pragnienie wiedzy, które napędza innowacje na całym świecie. 

 

Craig R. Barrett, prezes firmy Intel.

 

Artykuł pochodzi z amerykańskiego wydania magazynu Forbes, 23.01.2008. Podtytuł artykułu pochodzi od redakcji edunews.pl

 

Przeczytaj kolejny artykuł o nowych technologiach w edukacji.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie