Internet łączy nas coraz częściej

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
badania i analizyCoraz cześciej korzystamy z Internetu. Sieć z roku na rok zdobywa systematycznie nowych użytkowników, chociaż istnieje również duża grupa jego zdeklarowanych przeciwników, głównie wśród osób starszych. Z badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z internetu korzystało w 2009 roku już 49,5% Polaków. Rok wcześniej było to 45,1%.
 
Z badania wynika, że od 2001 roku, kiedy z internetu korzystało 12% Polaków, liczba jego użytkowników rokrocznie rośnie średnio o 3-4%. Polacy cenią użyteczność Internetu i możliwości komunikowania się z całym światem za jego pośrednictwem.

W 2009 r. ponad 73% polskich internautów korzystało z sieci codziennie, prawie 17% kilka razy w tygodniu, ponad 5% raz na tydzień, a 3% - kilka razy w miesiącu. 91,7% internautów korzysta z sieci w domu, 22,3% w pracy, 7% w szkole i na uczelni, a 5,3% u znajomych. Z kawiarenek internetowych korzysta 0,8%.
 
Najpopularniejszą formą kontaktu Polaków z internetem jest stałe łącze - kabel lub dostęp radiowy - 76,7%. Przez modem z siecią łączy się już tylko 4,2% internautów, a 1,8% używa do tego telefonu komórkowego.

Z kolei z komunikatu „Mass media w internecie“, CBOS 11/2010, dowiadujemy się, że Polacy coraz bardziej lubią Internet jako kanał dystrybucji tradycyjnych mediów. Co piąty dorosły Polak słucha radia przez internet. Mniej więcej tyle samo osób ogląda w sieci telewizję, filmy i seriale. Jedna trzecia dorosłych (dwie trzecie użytkowników internetu) czyta online gazety lub czasopisma. Z roku na rok coraz chętniej sięgamy przez internet do innych mediów.

badania i analizy 

Wyniki badania CBOS potwierdzają również, że wirtualne społeczności cieszą się coraz większym zainteresowaniem internautów. Z naszych najnowszych badań wynika, że obecnie niemal dwie trzecie użytkowników internetu zarejestrowało się w jakimś portalu społecznościowym. Uczestnictwo w społecznościach wirtualnych w największym stopniu wynika z chęci utrzymania kontaktu ze znajomymi, a także jest próbą zaspokojenia własnej ciekawości. Istotnym aspektem rejestracji w portalach jest również nadzieja na odnowienie dawnych znajomości, chęć wypełnienia wolnego czasu m.in. słuchaniem muzyki, oglądaniem filmów lub zdjęć czy też czytaniem zamieszczonych tam tekstów.

badania i analizy 

Szkoda, że instytucje badawcze nie zwracają w badaniach uwagi na wykorzystanie internetu w edukacji, osobno młodzieży i dorosłych. Takie wyniki prowadzone na przestrzeni wielu lat mogłyby dać między innymi odpowiedź na pytanie, czy zaczynamy się uczyć częściej, ustawicznie, przez całe życie.

Badanie SMG/KRC zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej dla populacji dla wieku 15-75 próbie 24 tys. 182 osób, na podstawie wywiadów ankieterów w domach w 2009 r. Dane CBOS pochodzą z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w kwietniu 2010 r.


Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Danuta
    Racja. Poczucie sensu jest konieczne. Jeśli wykreślimy zadania, które nie maja sensu, to będziemy mi...
  • Written by Administrator
    Problem w tym, że każdy ma nieco inne doświadczenia, podobnie jak inne warunki, w których uczy. Do t...
  • Written by Ppp
    Pisze Pani, że żadna z tych przyczyn nie jest potwierdzona badaniami naukowymi??? A miliardy godzin ...
  • Written by Ppp
    Bardzo dobry artykuł - właśnie owa "nic nie wnosząca dłubanina" była przyczyną żądania likwidacji za...
  • Written by Ppp
    Zamiast kształtować, wystarczy nie niszczyć. Niesprawiedliwe ocenianie, czepianie się bzdur, niereal...
  • Written by Stefan
    Józefa Szot - kobieta legenda. Dobrze, że stanęła na mojej drodze.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie