Edmodo – jak obsługiwać i korzystać z platformy?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Za nami kolejne webinarium Superbelfrów poświęcone Edmodo, czyli narzędziu edukacyjnemu, w którym wykorzystano wiele pomysłów z popularnego Facebooka, ale do celów edukacyjnych wyłącznie. Tym razem na temat obsługi i wykorzystania platformy edukacyjnej „Edmodo”. Prowadzący szkolenie – Joanna Waszkowska oraz Krzysztof Kasprzyk – skupili się na prezentacji praktycznego użycia zasobów Edmodo w pracy nie tylko z uczniami.

Joanna Waszkowska zachęciła uczestników do dołączenia do grupy „Edmodo – webinarium TechUp” (Group Code: 7gsa8p), ponieważ to właśnie grupa była pierwszym z zagadnień, któremu poświęcono czas. Prowadząca omówiła, jak zakładać grupy oraz jak je wykorzystać do pracy z uczniami słabymi, zdolnymi, podczas realizacji projektów, jak również do szkolenia WDN, czy nawet do pomocy nauczycielowi, którego jesteśmy opiekunem stażu.

Prowadząca wyjaśniła, jak dzięki Edmodo przeprowadzić debatę oraz jak wprowadzać ocenianie kształtujące. Wielką wartością jest możliwość współmoderowania grupy, dzięki czemu Edmodo jest również dobrym miejscem do realizacji projektów międzyszkolnych. Wartością Edmodo jest międzynarodowa społeczność, co pozwala na wymianę pomysłów, jak również poszukiwanie partnerów zagranicznych do realizacji wspólnych zadań. Joanna Waszkowska wyjaśniła, w jaki sposób nawiązać współpracę z nauczycielami zza granicy oraz wskazała na zalety elementów gamifikacji na platformie – odznaki mogą służyć nie tylko do motywowania uczniów lub przekazywania informacji zwrotnej, ale również do… oceniania zachowania.

Z kolei Krzysztof Kasprzyk zaprezentował, jakie możliwości ma nauczyciel jako moderator grupy. Podkreślił, jak wielką wartością jest nie tylko czuwanie nad komunikacją w grupie, ale również możliwość zaangażowania rodziców, którzy mogą śledzić poczynania własnego dziecka.

Ogromną zaletą jest możliwość integracji Edmodo z dyskami zewnętrznymi (Google, Office 365). Pozwala to na porządkowanie własnych zasobów oraz lepszą ich dostępność.

Zaletą Edmodo jest to, że praca wykonana z daną grupą uczniów nie marnuje się, materiały nie giną, bo nie są rozczłonkowane na różne aplikacje i serwery, a zostają w jednym miejscu – Bibliotece Edmodo. Tym sposobem nauczyciel, przygotowując raz dany materiał, może go szybko edytować, uzupełniać, bez potrzeby szukania w niezliczonej liczbie miejsc. Materiały służą też uczniom przez cały etap edukacyjny – zawsze mogą przeglądać zapisy na ścianie grupy, lub sięgnąć do zgromadzonych w Plecaku materiałów. Podobnie rzecz się ma z aplikacjami oraz zasobami Spotlight. Nauczyciel może łatwo zintegrować zewnętrzne aplikacje z grupą Edmodo, przy czym nadal ma gwarancję, że dane jego uczniów są chronione.

Krzysztof Kasprzyk zaprezentował kilka ciekawych zasobów Spotlight (np. aplikację Play Posit oraz Blackout poetry).

Niezmiennie zachęcamy do korzystania z platformy Edmodo oraz do włączenia się w prace nad tłumaczeniem serwisu na język polski (link do rejestracji: https://goo.gl/naSbHn).

Osoby, chcące dowiedzieć się szczegółów na ten temat, proszone są o kontakt na grupie Edmodo Polish Team na Facebooku

Poniżej wszystkie linki wykorzystane w naszym wystąpieniu:

 

Niniejszy wpis ukazał się na blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie