Poznaj kobiety, o których nie przeczytasz w podręcznikach do historii

fot. History Channel

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Telewizja HISTORY przygotowała projekt Herstory, który poświęcony jest historiom inspirujących kobiet – od twórczyni kodeków, przez antropolożki, po tajne agentki. Postaci wybitnych Polek przybliżą nam podcasty, dzieła sztuki i wyjątkowa aukcja charytatywna, a także specjalnie opracowane scenariusze lekcji.

HISTORY Channel we współpracy z Edunews.pl przygotowała bezpłatne scenariusze lekcji dla nauczycieli.

Herstory to projekt, przy którym w moim zespole chce pracować każdy i zważywszy na szeroki zakres działań, każdy taką szansę dostał. Zaczynając od kampanii na naszych kanałach telewizyjnych, przez specjalną stronę internetową, aktywności w mediach społecznościowych aż po podcasty. Zachęcam do wysłuchania rozmów Anny Tatarskiej z jej gościniami o roli kobiet w świecie - od kultury, nauki, sztuki do gamingu, sportu i mediów. Kolejny ważny akapit w naszej opowieści Herstory to zestaw scenariuszy lekcji przygotowanych przez współpracujących z nami ekspertów i ekspertki do wykorzystania w szkołach podstawowych i średnich – mówi wiceprezeska, dyrektorka generalna A+E Networks CEE, Izabella Wiley.

Korzystając z przygotowanych scenariuszy, nauczyciele i nauczycielki mogą przedstawić uczniom Polki, o których nie znajdą wiele informacji w podręcznikach. Dzięki takim lekcjom uczniowie i uczennice poszerzą wiedzę o Marii Curie-Skłodowskiej, poznają Marię Czaplicką i inne pionierki, dowiedzą się o nieznanych im dotąd naukowczyniach.

Uczniowie poznają też kobiety, które zapisały się w historii walk o niepodległość i demokrację w Polsce, zanalizują biogramy kilku kobiet walczących w obronie niepodległości Polski, poddadzą refleksji ich działania. Elżbieta Zawacka, Anna Pustowójtówna i Aleksandra Zagórska to nazwiska, które powinien znać każdy.

Opracowane materiały można pobrać ze strony: https://www.historytv.pl/herstory/ w zakładce Materiały dla szkół.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie