Poznaj kobiety, o których nie przeczytasz w podręcznikach do historii

fot. History Channel

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Telewizja HISTORY przygotowała projekt Herstory, który poświęcony jest historiom inspirujących kobiet – od twórczyni kodeków, przez antropolożki, po tajne agentki. Postaci wybitnych Polek przybliżą nam podcasty, dzieła sztuki i wyjątkowa aukcja charytatywna, a także specjalnie opracowane scenariusze lekcji.

HISTORY Channel we współpracy z Edunews.pl przygotowała bezpłatne scenariusze lekcji dla nauczycieli.

Herstory to projekt, przy którym w moim zespole chce pracować każdy i zważywszy na szeroki zakres działań, każdy taką szansę dostał. Zaczynając od kampanii na naszych kanałach telewizyjnych, przez specjalną stronę internetową, aktywności w mediach społecznościowych aż po podcasty. Zachęcam do wysłuchania rozmów Anny Tatarskiej z jej gościniami o roli kobiet w świecie - od kultury, nauki, sztuki do gamingu, sportu i mediów. Kolejny ważny akapit w naszej opowieści Herstory to zestaw scenariuszy lekcji przygotowanych przez współpracujących z nami ekspertów i ekspertki do wykorzystania w szkołach podstawowych i średnich – mówi wiceprezeska, dyrektorka generalna A+E Networks CEE, Izabella Wiley.

Korzystając z przygotowanych scenariuszy, nauczyciele i nauczycielki mogą przedstawić uczniom Polki, o których nie znajdą wiele informacji w podręcznikach. Dzięki takim lekcjom uczniowie i uczennice poszerzą wiedzę o Marii Curie-Skłodowskiej, poznają Marię Czaplicką i inne pionierki, dowiedzą się o nieznanych im dotąd naukowczyniach.

Uczniowie poznają też kobiety, które zapisały się w historii walk o niepodległość i demokrację w Polsce, zanalizują biogramy kilku kobiet walczących w obronie niepodległości Polski, poddadzą refleksji ich działania. Elżbieta Zawacka, Anna Pustowójtówna i Aleksandra Zagórska to nazwiska, które powinien znać każdy.

Opracowane materiały można pobrać ze strony: https://www.historytv.pl/herstory/ w zakładce Materiały dla szkół.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie