Szkoła w kadrze

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Film jest medium wciąż świeżym i ciekawym, który uczy młodych ludzi uważnej obserwacji, krytycznego myślenia, swobody wypowiedzi i inspiruje do własnej twórczości. Ale nawet najlepszy film sam w sobie nie sprawi, że uczeń będzie pracować bardziej kreatywnie. Na zajęcia z filmem trzeba mieć pomysł.fot. CC-BY CEO

Od czego zacząć pracę z filmem z młodzieżą? Od kręcenia filmów, pisania recenzji, założenia DKF-u, zorganizowania gry miejskiej? W projekcie Filmoteka Szkolna. Akcja! nauczyciele co roku realizują z uczniami projekty filmowe, prowadzą lekcje z wykorzystaniem pakietu Filmoteki Szkolnej i kręcą pierwsze profesjonalne filmy. Uczestnicy Akcji! często zaskakują swoją pomysłowością i przedsiębiorczością. W Poznaniu działała „Filmoteka Szkolna na kółkach”, w ramach której grupa uczniów podróżowała po Polsce, poznając filmowe miejsca i uczestnicząc w różnorodnych warsztatach. W Krakowie młodzież organizowała profesjonalne projekcje filmowe i dyskusje:

"Oglądaliśmy filmy, by następnie rozebrać je na części pierwsze. Kawałek po kawałku dokładnie analizowaliśmy początek filmu, ważniejsze fakty, sceny, bohaterów, ich zachowanie, problemy, fabułę filmu. Mówiliśmy też o odczuciach, jakie wywarł na nas dany film odwołując się do przykładów własnych, życiowych, dzisiejszych" – relacjonuje uczennica XI Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie.

W projekcie organizowane są dodatkowe aktywności dla uczniów. Można więc wziąć udział w Miejskich Grach Filmowych, redagować bloga, nadesłać recenzje i etiudy filmowe na konkurs czy rozwiązywać filmowe quizy podczas Wirtualnego Festiwalu.

Nauczyciele natomiast mogą korzystać z bogatej bazy materiałów pomocniczych, wziąć udział w kursie internetowym przygotowującym ich do pracy z filmem w szkole lub włączyć się w dyskusję i wymianę dobrych praktyk w Wirtualnej Pracowni Edukacji Filmowej.

Mnie samemu zdarzało się, że zamiast do szkoły lub na wykład trafiałem czasami do kina. Gdybym mógł spotkać się z kinem w szkole, na pewno chodziłbym do niej chętniej- pisze patron Wirtualnej Pracowni Edukacji Filmowej, reżyser Andrzej Jakimowski.

Wszystkich którzy chcieliby w tym roku przyłączyć się do Akcji! zachęcamy do zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie: http://www.ceo.org.pl/pl/filmotekaszkolna/form/zgloszenia-do-projektu-filmoteka-szkolna-akcja-20132014-r.

Nowi uczestnicy projektu otrzymują:

  • płytę DVD "Jak zrobić film" z profesjonalnymi filmami instruktażowymi oraz
  • publikację zawierającą 22 scenariusze zajęć, a także szereg artykułów dotyczących metodyki pracy z filmem w szkole i propozycji twórczych działań z młodzieżą.

Projekt realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, we współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej. Projekt współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie