Rysnotki i bazgrolenie w edukacji wczesnoszkolnej

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Myślenie wizualne przyszło, a w zasadzie przychodzi do edukacji z różnych gałęzi biznesu. Korporacje szkoląc swoich pracowników, stawiają na szkolenia z wykorzystaniem Visual thinking. Wszystko dlatego, że jest to doskonała metoda, która pozwala na lepsze zrozumienie danego problemu, poprzez jego wizualizację.

Czym jest Visual thinking, czyli myślenie wizualne? To nic innego, jak połączenie klasycznego zapisu z obrazem, ikoną tj. OBRAZ+ SŁOWO. Ten sposób pozwala na najprostszą i najbardziej uniwersalną formę komunikacji, a przekaz jest rozumiany przez wszystkich ludzi.

W szkole myślenie wizualne sprawdza się doskonale, pozwala wykorzystać niespożyte pokłady dziecięcej kreatywności oraz pobudzać ją do dalszego rozwoju. Kształtuje u uczniów poczucie samodzielności i estetyki. Dzieci uczą się tworzenia notatek w całkiem inny, przyjazny dla mózgu sposób. Uczeń staje się kreatorem, zwiększa się jego zaangażowanie na lekcji, podejmuje próby samodzielnego i twórczego rozwiązywania problemu. Rozpoczyna współpracować na różnych liniach uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel. Staje się otwarty na nowości i nie obawia się porażek. Dzięki zastosowaniu myślenia wizualnego, nasz uczeń jest w stanie zapamiętać więcej i na dłużej. Wizualizacja wzmacnia procesy zachodzące w mózgu, związane z zapamiętywaniem poszczególnych treści. Korzyści jakie niesie za sobą visual thinking są ogromne, przede wszystkim ma na celu wszechstronny rozwój młodego człowieka.

***

O tym, jak wykorzystać rysowanie i bazgrolenie w edukacji wczesnoszkolnej, opowiadali podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2019 nauczyciele z Gdańska (Vitia Hoffmann) i Radlina (Mateusz Łysek). Zapraszamy na ich niesamowite show:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 lutego br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 były: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o..

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Fundacja Orange, Learnetic S.A. oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski i kwartalnik Wokół Szkoły.

 

Notka o autorach: Vitia Hoffmann jest nauczycielką wychowania fizycznego i nauczania początkowego w Szkole Podstawowej nr 82 w Gdańsku, lektorką i tłumaczką języka czeskiego, trenerką myślenia wizualnego, liderką Kreatywnej pedagogiki w Gdańsku, członkini grupy Superbelfrzy RP. Mateusz Łysek jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 4 w Radlinie. Twórca facebookowego bloga Belfry Bazgrolą i admin grupy „Rysuję dla moich uczniów”.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie