Coś więcej niż tylko zwykła prezentacja

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Robi wrażenie na odbiorcach i jest niezwykle intuicyjnym i łatwym w obsłudze programem do robienia efektownych i efektywnych prezentacji multimedialnych. Mowa oczywiście o Prezi.com, która zyskuje sobie w edukacji coraz większą popularność. To zupełnie nie dziwi – Prezi należy do tego typu wynalazków, bez których – jeśli zacznie się ich używać – nie sposób wyobrazić sobie pracy. Jest to narzędzie tak dalece odbiegające od toporności i skomplikowania nieśmiertelnego programu Power Point, że doprawdy trudno przecenić jego zalety.(C) Kamil Skirło

Tworzenie prezentacji polega tu na zapełnianiu wielkiego białego płótna – tekstami, grafami, zdjęciami, filmami i tworzenia między nimi połączeń – ścieżek. Obiekty możemy dowolnie przybliżać i oddalać, stąd nasza prezentacja może przypominać nieco film.

Jakie zastosowania może mieć Prezi w uczeniu się i nauczaniu? Dla uczniów może być to doskonałe narzędzie służące podsumowywaniu wszelkich projektów, zwłaszcza, że prezentację może edytować kilka osób na raz. Stworzenie prezentacji może być  świetnym sposobem na zrobienie powtórki z materiału, przypomina wtedy mapę myśli z zaznaczonymi najważniejszymi zagadnieniami, które chce się zapamiętać. Prezi może służyć jako schemat do tworzenia własnego CV, dzielenia się z innymi swoimi zainteresowaniami i wykonanymi pracami.

Nauczyciel obudowując wiedzę w tak atrakcyjną wizualnie formę, zyskuje bardziej zainteresowanych odbiorców. Raz stworzona prezentacja może być w łatwy sposób edytowana i uaktualniana o nowe informacje czy multimedia. Zawiera kilka użytecznych schematów, w które wystarczy wpisać najważniejsze informacje, by przypomnieć uczniom o zagadnieniach, które powinni zapamiętać z danej lekcji. Prezi sprawdzić się może jako narzędzie prezentacji dokonać uczniów na spotkaniach z rodzicami – wywiadówkę ożywi kilkuminutowe zwięzłe, opatrzone zdjęciami sprawozdanie z tego, co uczniowie robili np. podczas wycieczki  czy projektu.

Do wyświetlenia prezentacji nie potrzeba internetu, gdyż może ją odtwarzać offline i w łatwy sposób publikować na Facebooku czy poprzez pocztę e-mail.

Możliwości tego programu przetestował szczegółowo uczeń gliwickiego gimnazjum w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 10 – Kamil Skirło. Poniżej zamieszczamy jego przewodnik krok po kroku, jak opanować sztukę tworzenia pięknych, bogatych wizualnie i niebanalnych prezentacji.

Tutorial stworzony przez Kamila to praca, którą nadesłał na konkurs „Moj@ edukacja”.

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ola
    Bardzo ciekawy artykuł. Ciesze się, że na niego trafiłam. Wcześniej nie wiedziałam o tych specjalnyc...
  • Written by Administrator
    A nie jest to przypadkiem "wkład" mediów (w tym społecznościowych) poszukujących sensacji i dziury w...
  • Written by Ppp
    Z drugiej strony mamy przykład z wiosny, kiedy wprowadzono zakaz zadawania zadań domowych. W mediach...
  • Written by Ppp
    Jaki procent nauczycieli jest w stanie skończyć lekcję pięć minut przed dzwonkiem, by coś takiego pr...
  • Written by Ppp
    Problemem jest obowiązek szkolny. Skoro wszyscy chodzili do szkoły, to wszyscy mają wspomnienia doty...
  • Written by Robert Raczyński
    Ja również dziękuję Pani za uzupełnienie i zapewniam, że też pokładam nadzieje w edukacji - inaczej ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie