Wszystko gra!

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzyka, co udowodniono wieloma badaniami, ma nie tylko wpływ na kulturę, rozwój emocjonalny, ale także na rozwój biologiczny. Kontakt z muzyką jest też okazją do specyficznych operacji umysłowych. Widoczny jest wpływ muzyki na rozumienie prostych zjawisk matematycznych, takich jak: położenie, kierunek, wielkość oraz proste figury geometryczne. Muzyka ułatwia integrowanie myślenia muzycznego i matematycznego. Muzykowanie angażuje cały mózg, świadomość i podświadomość, wyobraźnię, zmysły, emocje i ciało wpływając pozytywnie na doskonalenie zdolności werbalnych i umiejętności rozumowania. Stąd właśnie pomysł na muzyczną innowację…

„Wszystko gra” to zestaw lekcji muzyki dla klas 1–3 szkół podstawowych. Nasze lekcje są dla wszystkich. Możesz je wykorzystać w szkole podczas lekcji, w domu bawiąc się z dzieckiem, na zajęciach edukacyjnych, w nauczaniu domowym, czy w czasie wolnym. Możesz wykorzystać cały materiał lub jego fragment.

Nasza innowacja, składa się z pakietu ośmiu (około 10 minutowych) filmików, scenariuszy lekcji, kart pracy i materiałów dodatkowych, gdzie każdy porusza inne zagadnienie muzyczne, zawiera propozycje zabaw, ćwiczeń, piosenek i nawiązuje do różnych form artystycznych. Są to lekcje dedykowane edukacji wczesnoszkolnej ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli czy też prowadzących bez przygotowania muzycznego. Proponowane przez nas tematy i ćwiczenia odpowiadają potrzebom podstawy programowej, będąc równocześnie nowym podejściem do edukacji muzycznej, bez niepotrzebnego zadęcia, teoretyzowania, czy nudnych opowieści. W filmach dwoje prowadzących - muzyków, w sposób przystępny, różnorodny, lekki i czasem zabawny opracowuje zagadnienie lekcji, a towarzyszy im animowany stworek Wszystek. Nasza innowacja zachęca do kreatywnego wykorzystania materiałów codziennego użytku, aby stworzyć np. instrument czy przeprowadzić muzyczny eksperyment, bez konieczności kupowania drogich, profesjonalnych instrumentów muzycznych. Wychodzimy z założenia, że muzyka jest czymś co nas otacza, a nie elitarną sztuką dla wybitnie uzdolnionych.

O tym, że naprawdę wszystko gra, opowiadałyśmy na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2024:

Wszystkie materiały dostępne są z możliwością pobrania na stronie: https://wszystkogra.niefizyczni.pl/

Treści zawarte w naszych materiałach opieramy na codziennych tematach, ponieważ wiemy, że skuteczna edukacja nie może być oderwana od codzienności ucznia. Dodatkowo staramy się obudzić w dzieciach i ich opiekunach, nauczycielach, edukatorach, chęć do tego, by muzyka towarzyszyła im w rozwoju, pracy, pomagała się rozwijać, wyciszyć, zminimalizować stres, a nawet była rodzajem mnemotechniki pomocnej w zapamiętywaniu i uczeniu się.

***

Wszystko gra! Innowacja społeczna w obszarze kształcenia zrealizowana w inkubatorze PoPojutrze 2.0. Autorzy: Miłosz Sienkiewicz, Alicja Szulc-Rodziewicz, Agata Warda.

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.

 

Notka o autorce: Agata Warda jest wokalistką, autorką tekstów dla dzieci. Prowadzi muzyczno-artystyczne warsztaty dla dzieci. Absolwentka wydz. wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku i psychologii SWPS w Warszawie, ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA oraz Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży GESTALT. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie