Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024

Warszawa, 23-24.03.2024

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>> 

program prawie gotowy - 7.03.2024

23 marca 2024 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Metoda badawcza dla najmłodszych

  • Magda Aszer (Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego, Centrum Nauki Kopernik)

11.00 O ocenianiu w I-III raz jeszcze i pewnie nie po raz ostatni

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP)

11.25 Co możemy zrobić, aby ułatwić uczniom naukę matematyki w następnym etapie kształcenia?

  • Joanna Świercz (Publiczna Szkoła Podstawowa nr 31 w Opolu, Superbelfrzy RP)

11.50 Metodyka 4P4C w edukacji wczesnoszkolnej

  • Barbara Krywoszejew (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

12.15 Zbudujemy razem bezpieczne miejsce w sieci dla najmłodszych

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Samsung Stacja Galaxy)

12.40 Pomyśl, zbuduj, zakręć - klocki Korbo jako narzędzie edukacyjne w edukacji wczesnoszkolnej

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)
  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Szkoła Podstawowa nr 6 w Pile, Superbelfrzy RP)

13.05 Obiad i rozmowy

14.05 Czy AI zastąpi nauczyciela na lekcjach muzyki, czyli praktyczne przykłady edukacji muzycznej formalnej i nieformalnej

  • Piotr Kaja (CEN Łomża, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Śniadowie)
    Uwaga! proszę wziąć ze sobą pustą butelkę po mleku z rączką lub po kefirze

15.05 Klasowa orkiestra gra! O muzykowaniu w szkole

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Szkoła Podstawowa nr 6 w Pile, Superbelfrzy RP)

15.30 Tradycyjnie i cyfrowo, czyli jak skutecznie uczyć

  • Grzegorz Aleksandrowicz (Wydawnictwo Nowa Era)

15.55 Przerwa kawowa

16.15 Kuchcikowo - smacznie, zdrowo, kolorowo

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)
  • Katarzyna Ślęzak (Szkoła Podstawowa nr 3 w Piotrkowie Trybunalskim, Superbelfrzy Mini)

16.40 Projekty STEAM w Twoim przedszkolu i szkole z robotem Zosią?

  • Karolina Dryńska (Eduko)
  • Patrycja Janekankit (Eduko)

17.05 Bezpieczni w sieci, czyli o wartościach Asów Internetu w edukacji wczesnoszkolnej

  • Edyta Karwowska (Szkoła Podstawowa nr 16 w Warszawie, Fundacja Szkoła z Klasą)

17.30 Jak wychować programistę?

  • Ewa Świątek (Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 97 w Warszawie, Photon Education)

17.55 Drodzy nauczyciele...

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


24 marca 2024 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 K jak kreatywność - czyli jak rozwijać kreatywność i wyobraźnię dzieci

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)

09.25 Podróże dalekie i całkiem bliskie, czyli jak poznawać świat z dziećmi?

  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku, Superbelfrzy RP/Mini)

09.50 Film dokumentalny jako narzędzie edukacyjne w szkołach podstawowych

  • Katarzyna Ślesicka (Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy)

10.15 O ruchu w edukacji i edukacji w ruchu

  • Wiesława Mitulska (Wiosna Edukacji, Superbelfrzy RP)

10.40 FitSchool – gotowe i bezpłatne narzędzie do lekcji WF

  • Agnieszka Karasińska, Agnieszka Skowrońska, Jacek Wichowski (Fundacja Medicover)

11.25 „Inny, różny, różnorodny...?" – synonimy, przeciwieństwa czy wyrazy bez definicji?

  • Monika Zielińska - Miętkiewicz (Learnetic)

11.50 Odczarujmy klasówki, czyli nie taki sprawdzian straszny, jak go malują

  • Barbara Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy Mini)

12.15 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.45 Wszystko gra - interaktywne lekcje muzyki

  • Miłosz Sienkiewicz, Alicja Szulc, Agata Warda (Stowarzyszenie Kultury Niefizycznej)

13.30 Dobry start – jak wdrażać uczniów do obowiązków szkolnych

  • Dorota Deroń (Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu, Superbelfrzy Mini)

13.55 Ciało człowieka, czyli jak dobrze zrobić mini projekt?

  • Agnieszka Herszel-Pościk (Szkoła Podstawowa nr 16 w Pabianicach, Superbelfrzy Mini)

14.20 Czy jesteśmy wystarczająco FAST? Jak Twoi uczniowie mogą zdobyć wiedzę ratującą życie

  • Gabriela Niemczynowicz-Szkopek (FAST Heroes Polska)

14.45 Wychowanie przez sztukę – co daje dziecku kontakt ze sztuką?

  • Paulina Kurowska-Loryńska (Szkoła Podstawowa w Rusi, Superbelfrzy Mini)

15.10 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

15.30 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie