Inspir@cje 2014 - Konferencja

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edunews logo

 

KONFERENCJA INNOWACYJNYCH NAUCZYCIELI I EDUKATORÓW

INSPIR@CJE 2014 – JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ?

Warszawa, 3-4 lipca 2014 roku


WYSTĄPIENIA KONFERENCYJNE (w trakcie opracowania, sukcesywnie dodawane)

PIĘKNE PODSUMOWANIE INSPIRACJI (Głos Nauczycielski, nr 30-31, 23-30 lipca 2014)


***

Witamy serdecznie! Po raz drugi zapraszamy do udziału w wydarzeniu, które jest projektowane specjalnie pod potrzeby szkół, ich pracowników i współpracowników: dyrektorów, nauczycieli i edukatorów, działaczy organizacji edukacyjnych.

Wyróżnikiem INSPIR@CJI jest praktyczne podejście do problemów edukacji, proponowanie nowych i często nowatorskich rozwiązań, podpowiadanie, co się sprawdza, a co nie. Choć celem INSPIR@CJI jest debata edukacyjna, staramy się unikać zagadnień teoretycznych. Koncentrujemy się na zagadnieniach praktycznych związanych z szeroko rozumianą działalnością dydaktyczną szkoły, zapraszając do wypowiedzi - niemal we wszystkich typach wystąpień - aktywnych edukatorów i nauczycieli, w tym także nauczycieli-konsultantów i nauczycieli akademickich, których wspólną cechą jest rzeczywiste działanie na rzecz rozwoju systemu edukacji w Polsce. INSPIR@CJE nie są konferencją naukowców, są natomiast niepowtarzalnym spotkaniem edukacyjnych innowatorów, eduzmieniaczy i superbelfrów.

Tegoroczne wystąpienia i dyskusje INSPIR@CJI mają na celu spojrzenie w nieodległą przyszłość i zastanowienie się dokąd zmierza edukacja, dokąd zmierza polska szkoła. W tym roku będziemy pytać częściej - dokąd idziesz (quo vadis) szkoło? Nie chcemy jednak poprzestać na pytaniach - wystąpienia i prezentacje będą omawiały różne wyzwania, zagadnienia, trendy, narzędzia, które wpływają na rozwój szkoły oraz kierunek zmian. Moment do namysłu, dokąd powinna zmierzać polska szkoła, jest odpowiedni. Trwają prace nad programami rządowymi, które będą realizowane w nowej perspektywie finansowania Unii Europejskiej 2014-2020. Możemy zatem zastanawiać się gdzie chcemy widzieć polską edukację około 2020 roku, kiedy te olbrzymie pieniądze zostaną już wydane. Śledząc dotychczasowe zmiany w oświacie, można mieć dość krytyczną ocenę podejmowanych działań. Czy pieniądze z Funduszy Europejskich zostały w latach 2007-2013 wydane właściwie i sprzyjały podnoszeniu jakości edukacji? Zdania są tu podzielone. Choć wiele ciekawych projektów udało się zrealizować, bardzo dużo pieniędzy zostało też zmarnowanych. Możemy jednak uniknąć wielu błędów, które już popełnialiśmy.

INSPIR@CJE to jedna z form debaty edukacyjnej, którą od wielu lat prowadzi redakcja portalu Edunews.pl. Wiemy mniej więcej, jakie są bolączki systemu edukacji, natomiast trudno jest jednoznacznie powiedzieć, jaka jest wizja szkoły, którą chcielibyśmy tworzyć. Dlatego wspólnie zastanawiamy się, co warto zmienić. Uważamy, że polska edukacja może być skutecznie poprawiana i modernizowana dzięki oddolnym inicjatywom, które rodzą się w szkole lub tuż obok szkoły, a które są realizowane przez osoby mające bliski, codzienny związek z edukacją. Dowodem na to są szkoły, które zaczynają się wybijać na tle innych nie dlatego, że celem ich strategii jest śrubowanie pozycji w rankingach, lecz które przygotowują - przede wszystkim dzięki wspaniałym nauczycielom - ucznia do życia w szybko zmieniającym się społeczeństwie, posiadającego obok wiedzy także odpowiedni zestaw kompetencji społecznych, medialnych i informacyjnych.

INSPIR@CJE dają do myślenia tym, którym rzeczywiście zależy na rozwoju polskiej szkoły.

A tych, którzy chcieliby doskonalić swoje superbelferskie umiejętności, zapraszamy na kontynuację INSPIRACJI w dniach 5-6 lipca (sobota - niedziela) 2014 r. również w Warszawie w siedzibie warszawskiej instytucji edukacyjnej WCIES.

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Redakcja Edunews.pl, zespół Fundacji Think! oraz Think Global sp. z o.o.


***

Więcej informacji tutaj:

PROGRAM KONFERENCJI

WARUNKI UCZESTNICTWA
TU TEŻ INFORMACJA O HOTELACH 

FORMULARZ ZGŁOSZENIA
UWAGA, REKRUTACJA ZOSTAŁA JUŻ ZAMKNIĘTA - BRAK MIEJSC 

MAPA DLA UCZESTNIKÓW


ORGANIZATORZY:

        

PARTNER MERYTORYCZNY:

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY BIZNESOWI:

  minstructorpl

PARTNERZY:

frse logo_rgb_225     

 PARTNERZY MEDIALNI:

              

 

{jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie