fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Dyskusje

fot. Adobe Stock

Opinie

fot. Fotolia.com

Badania

fot. Adobe Stock

Badania

fot. Fotolia.com

Badania

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Adobe Stock

ICT / TIK

fot. Fundacja mBanku

ICT / TIK

fot. Fotolia.com

ICT / TIK

fot. Adobe Stock

ICT / TIK

fot. YouTube

ICT / TIK

fot. SuperKoderzy

Programowanie

fot. Pixabay.com - domena publiczna

ICT / TIK

fot. Adobe Stock

ICT / TIK

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Pixabay.com - domena publiczna

Szkoły

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Ewa Przybysz-Gardyza

Nauczyciele

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Fotolia.com

Poczytaj

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

Nadchodzące wydarzenia

Czytaj więcej

Grid List

fot. Fotolia.com

Edytoriale

fot. Ewa Kempska

Rady i inspiracje

fot. Adobe Stock

Przez życie

fot. Adobe Stock

Metody i narzędzia

Edu-myśli-my

 
Uczenie się jest skarbem, który możemy zabrać ze sobą wszędzie.
[przysłowie chińskie]

Tablica ogłoszeniowa

  • TIK-owe plakaty edukacyjne do klas lekcyjnych dużego formatu (A2) do pobrania tutaj.
  • W kanale Futuredu/Edunews.pl we Flickr.com dostępnych jest ponad 1000 zdjęć na licencji CC-BY mających kontekst edukacyjny.
  • W sklepie internetowym Edustore.eu można skorzystać z kilkudziesięciu e-zasobów dydaktycznych (ebooki, scenariusze, gry, filmy itp.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Treści e-learningu

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningKrajobraz treści e-learningowych znajduje się w procesie interesujących zmian. Rozwój nośników cyfrowych oferuje nowe możliwości zarówno dostawcom treści e-learningowych, jak i studentom. Stałe poszerzanie pasm telekomunikacyjnych umożliwia nieprzewidziane do tej pory sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych w treściach e-learningowych.

Poza tym, biblioteki i inne zasoby cyfrowe sprawiają, że dostawcy i studenci nie muszą korzystać z fizycznych instytucji, do których mają ograniczony dostęp. Niemniej, jak wskazują artykuły zamieszczone w numerze 17 eLearning Papers, musimy jeszcze raz rozważyć wizualne i pedagogiczne wyzwania dla treści e-learningowych.

Granice pomiędzy dostawcami treści e-learningowych i uczniami stale zmieniają się, w miarę jak uczniowie włączają się procesu tworzenia treści. Fascynujące przykłady takie jak, Wikipedia, YouTube i MySpace, między innymi, pokazują siłę i potencjał produkcji partnerskiej i treści tworzonych przez użytkowników w kształceniu. Tendencja produkcji partnerskiej podkreśla potrzebę nowego spojrzenia na temat jakości treści e-learningowych.

W nadchodzącej przyszłości, treści kształcenia będą tworzone przez dużo szerszą grupę autorów, wśród których ważnymi dostawcami mogą być firmy usługowe, muzea, nowe przedsiębiorstwa, itd. Wymiana wśród tych jednostek może być świetną okazją dla uczestników procesów edukacyjnych do zdobycia szerokiej oferty nowych i wartościowych zasobów.

Jednak, mimo że atrakcyjne rozwiązania technologiczne dostarczają serii nowych możliwości dla e-learningu, dobry e-learning musi być wciąż dobrze zaprojektowany, wdrożony i monitorowany. Istnieje wiele ważnych aspektów pełnego pedagogicznego i instrukcyjnego opracowania, które muszą być nadal analizowane. Interaktywność treści e-learningowych nie tworzy się sama; musi być starannie zaplanowana i wykonana. W związku z tym dostęp do kształcenia będzie nadal głównym wyzwaniem.

Artykuły w tym numerze przedstawiają jednolite podejście do tematu. Artykuł autorstwa Fransa Van Assche et al. opisuje projekt Giełdy Zasobów Edukacyjnych, który ma na celu wymianę zasobów edukacyjnych pomiędzy szkołami w Europie. Ulf-Daniel Ehlers i Jochen Josten opisują schemat certyfikatu jakości dla e-learningu w dziedzinie tworzenia możliwości rozwojowych. Aspekty jakości treści współtworzonych przez partnerów z tego samego środowiska są poruszane w artykule Ari-Matti Auvinen. Natomiast Alivizos Sofos i Apostolos Kostas przedstawiają w swojej pracy listę kryteriów do ewaluacji edukacyjnych zasobów on-line. Na koniec artykuł Olimpiusa Istrate analizuje wizualny i pedagogiczny aspekt projektowania materiałów e-learningowych.

Przeczytaj artykuły w numerze 17 eLearning Papers.

E-learning

eLearning Papers jest publikacją elektroniczną, stworzoną jako część portalu elearningeuropa.info. Portal ten jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą na celu promowanie wykorzystania technologii multimedialnych i internetu w edukacji i szkoleniu.