Polacy uwielbiają uczyć się na własnych błędach – nie inaczej jest z
edukacją finansową. Poddaliśmy się euforii inwestowania w reklamowane cudowne, przynoszące-pewny-i-natychmiastowy-zysk
produkty finansowe i... nie wypaliło. Pod tym względem obecny kryzys może przynieść pozytywne skutki dla edukacji
finansowej społeczeństwa. Będziemy ostrożniejsi.
Trzy czwarte klientów w ogóle nie czyta umów
Na blogu Consumer Law and Policy, dotyczącym praw konsumenta, przytoczono dwa ciekawe badania na temat tego, że niewiele osób uważnie zapoznaje się z dokumentami, które dostają do podpisania. Nie zawsze jest to efekt zwykłego lenistwa, ale zawsze takie zaniedbanie może skończyć się nieprzyjemną niespodzianką. Nie inaczej jest w Polsce.
Co nas czeka do 2030?
Od 1985 r. wydawcy magazynu The Futurist próbują przewidzieć najważniejsze trendy i idee w rozwoju świata. Do tej pory udało się im przewidzieć m.in. pojawienie się Internetu, powstanie wirtualnych światów, czy koniec Zimnej Wojny. Oto 10 prognoz z Raportu 2009, które mogą skłaniać do refleksji nad tym, jak będzie zmieniała się nauka i uczenie się w przyszłości.
Edukacja medialna w stołecznych podstawówkach
Problematyka edukacji medialnej
traktowana jest w Polsce w sposób marginalny. Nie ma odpowiednich
regulacji prawnych, wiedzy, umiejętności, a także przygotowania metodycznego i merytorycznego u osób kształcących w tej kwestii dzieci i młodzież. A na studiach pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim wręcz zlikwidowano specjalności poświęcone edukacji medialnej.
Konflikt w Gazie tematem gry komputerowej
Konflikt palestyńsko-izraelski, który ponownie rozgorzał w grudniu przyniósł już pokaźną liczbę ofiar oraz wywołał duże poruszenie w światowej opinii publicznej. W internecie znaleźć można grę Raid Gaza! (Najedź Gazę), której tematem jest właśnie sytuacja na Bliskim Wschodzie. Czy to niesmaczny żart, czy nowa forma wyrażania politycznego sprzeciwu?
Edukacja finansowa (nie tylko) w czasach kryzysu
Wczoraj odbyła się konferencja pod tytułem „Edukacja finansowa – moda czy konieczność? Czy kryzys zmieni świadomość finansową Polaków?” Zgromadzeni specjaliści z dziedziny PR, mediów oraz sektora finansowego wspólnie zastanawiali się, na ile światowy kryzys wpłynie na zmianę podejścia Polaków (i instytucji finansowych) do edukacji finansowej.
Wysokoprocentowa kampania
Brytyjczycy od wielu lat borykają się z problemem, jakim jest nadmierne spożywanie alkoholu przez tamtejszą młodzież. Napoje wyskokowe stały się elementem obowiązkowym weekendowych zabaw. Aby walczyć z konsekwencjami zjawiska, instytucje zajmujące się tym problemem muszą odwoływać się do coraz bardziej drastycznych kampanii.
Ostatnie komentarze