Co czytać w sieci? InformED

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Internet jest pełny wartościowych serwisów edukacyjnych, które warto śledzić, jeśli jesteśmy poważnie zainteresowani edukacją. Dobrze byłoby choć trochę znać języki obce (zwłaszcza angielski). Ale, nawet jeśli nie znamy – dla chcącego nic trudnego – możemy użyć Google Translate i mniej więcej zrozumiemy sens artykułu. Dlatego w Edunews.pl zaczynamy taki cykl – będziemy rekomendować odwiedziny w różnych serwisach, w których pojawiają się ciekawe opracowania.

Na początek serwis australijski, mało zapewne znany w Polsce: InformED, który prowadzony jest przez platformę e-learningową Open Colleges. Wystartował w 2012 roku i jest zbiorem interesujących opracowań na temat przemian we współczesnej edukacji. Dla umysłów ciekawych i chętnych do poszukiwania nowych impulsów oraz pomysłów na działania edukacyjne. Tematyka jest dość szeroka – od samouczenia się, przez edukację cyfrową, psychologię edukacyjną do rynku pracy.

Oto przegląd kilku interesujących tematów:

Czy czat-boty zrewolucjonizują edukację? Być może już je spotkaliście w różnych serwisach. Czat-boty to forma sztucznej inteligencji, oprogramowanie, którego zadaniem jest wejść w interakcję z człowiekiem np. odwiedzającym stronę www. Komunikacja następuje tu drogą tekstową. Czat-boty zwróciły niedawno uwagę Billa Gatesa, który stwierdził, że mają one olbrzymi potencjał edukacyjny. Jego zdaniem czat-boty mogłyby pomagać studentom zrozumieć nawet najtrudniejsze dziedziny nauki. Mogą też występować w roli nauczyciela języka obcego. Sprawdzają się także w roli narzędzia wspierającego kursy online.

Sześć umiejętności, których nie zastąpi sztuczna inteligencja. To prawda, coraz więcej głosów ekspertów wskazuje, że roboty będą w coraz większym zakresie zastępować człowieka. To już się dzieje w przemyśle, ale i w usługach, roboty się rozpychają. Na szczęście (dla człowieka) jest jeszcze co najmniej sześć umiejętności, których będzie brakowało robotom: empatia, kreatywność, rozstrzyganie sporów, planowanie, umiejętności fizyczne i… co ciekawe – zarządzanie technologiami.

Osiem sposobów na pobudzenie twej kreatywności dzięki technologiom. Przyzwyczailiśmy się do biernego odbioru technologii – oglądamy filmiki, czytamy wiadomości, a tymczasem – zwłaszcza w urządzeniach mobilnych – czekają na nas tysiące aplikacji, które mogą nam pomóc się rozwijać. Zwłaszcza w szkole, bo technologie to nie tylko rozpraszanie uwagi, ale także jej koncentrowanie na danych zjawiskach i zadaniach.

Polecamy InformED i zapraszamy do śledzenia publikowanych w nim treści.

Jeśli nie znasz angielskiego – nie problem! Użyj Google Translate wklejając tekst angielski w lewe okienko. W prawym po chwili pojawi się tłumaczenie. Najlepiej robić tłumaczenie odcinkami po 2-3 akapity. Uwaga, to nie będzie doskonałe tłumaczenie! No ale to tylko maszyna…

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie