Tabliczka mnożenia z błędem?

fot. Monika Woźniak

Narzędzia
Typografia

Schody oklejone tabliczką mnożenia, datami, częściami mowy coraz częściej można spotkać w szkołach. Tak naprawdę to wcale nie jest trudne, zrobić sobie takie schody. Potrzebujemy kolorowy papier, drukarkę, laminarkę, taśmę dwustronną i chęci.

Moi drugoklasiści dzielnie uczą się tabliczki mnożenia, dlatego pomysł oklejenia nią schodów, które znajdują się tuż obok mojej klasy, narodził się głównie z myślą o nich… ale w zabawę w BYSTRE OCZKO, zaangażowała się spora część społeczności szkolnej.

Na czym polega zabawa? Każdego dnia jedno działanie pojawia się z błędnym wynikiem. Należy jak najszybciej odnaleźć błędny wynik i zgłosić wskazanym nauczycielom. W nagrodę otrzymujemy odznakę BYSTRE OCZKO. Następnego dnia to samo działanie, ale z poprawnym wynikiem przyklejam na białym tle, a trzeciego dnia wraca w swoim kolorze. Działanie z błędnym wynikiem pojawia się o różnych porach, dlatego czujni uczniowie co przerwę wpatrują się w schody z tabliczką mnożenia. Aby wzbudzić w uczniach zainteresowanie, ale żeby nie było znudzenia, zabawa będzie trwała przez dwa tygodnie.

Nasza przestrzeń korytarzowa jest teraz przyjemnie użyteczna.

 

Notka o autorce: Celina Zielińska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Jest fanką wykorzystania nowoczesnych technologii w pracy z uczniami. Korzysta na lekcjach m. in. z tabletów. Członkini społeczności nauczycieli Superbelfrzy RP i Superbelfrzy MINI. Prowadzi stronę internetową swojej klasy www.pierwszaklasa.jimdo.com. Niniejszy post ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie