Figuraki w plenerze

fot. Beata Skrzypiec

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Oto propozycja na ostatnie dni nauki szkolnej. W klasie duszno, a słońce tak pięknie świeci, że zachęca nas do wyjścia na szkolne podwórko. W szafce resztki niewykorzystanej plasteliny, którą dzieci uwielbiają. Czas więc na zabawę!

Dzieci na polecenie nauczyciela (dwa razy prosić nie trzeba!) lepią z plasteliny figuraki według własnego pomysłu. Praca nie zajmuje zbyt dużo czasu, a dzieci najchętniej lepią zwierzątka lub śmieszne stworki z wyobraźni oraz całe scenki sytuacyjne. Do tej pory uczniowie nie wiedzą jeszcze, co będzie dziać się dalej...

Następnie nauczyciel zaprasza dzieci na podwórko szkolne i zachęca do znalezienia uroczego zakątka dla figuraka. Potem daje swój smartfon i dzieci samodzielnie wykonują zdjęcia swoich stworków. Robienie zdjęć rozkłada się w czasie, bo uczniowie poszukują miejsca i aranżują scenkę, więc nie muszą działąć wszyscy jednocześnie. Jest ruch, świeże powietrze, kreatywność i piękna galeria prac.

 

Notka o autorce: Beata Skrzypiec jest nauczycielką wczesnoszkolną, uczy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie). Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki. Licencja CC-BY-SA.

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Lech Mankiewicz
    Artykuł doskonale ilustruje chorobę praktyczności, na jaką zapadło nauczanie matematyki. Siła matema...
  • Written by Administrator
    A uczy Pan matematyki w klasach 4-8 SP? Skąd założenie, że to dręczenie?
  • Written by Ppp
    Zależy, jaki poziom - powyżej trzeciej klasy podstawówki to raczej trudne do udowodnienia. Trygonome...
  • Written by Monika Mikołajczuk
    Dziękuję za spostrzeżenia!
  • Written by Ppp
    Nie zawsze da się wyprodukować spójną wizję jakiegoś komplikowanego systemu (np. edukacji, ale nie t...
  • Written by Robert Raczyński
    Znowu tekst, którego zasadności niemal nie sposób kwestionować. Jednak problemów zasadniczych przy z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie