- 181. Edukacja alternatywna w czasach pandemii
- (Projekty edukacyjne)
- ... będzie można wziąć udział w wykładach i dyskusjach dotyczących alternatywnych form edukacji. Na praktycznych przykładach z własnych placówek, goście Kongresu odpowiedzią m.in. o tym, jaki wpływ na mózg ...
- Utworzone: 07-09-2020
- 182. Rutyny myślowe - kilka pomysłów na zajęcia z edukacją zdalną w tle
- (Metody i narzędzia)
- ... społecznościowych. Połącz własne życie z przeszłością Krok pierwszy. Burza mózgów Stwórz listę lub mapę myśli ze sposobami w jaki sposób, według Ciebie przeszłości człowieka i historia jest połączona ...
- Utworzone: 06-09-2020
- 183. Relacja, której nie pokona monitor!
- (ICT / TIK)
- ... internetowej. W Mentimeterze możemy zrobić chmurę wyrazową, burzę mózgów, zadać pytanie o to, co uczniowie lubią, z czym mają problem, jakie są ich pasje. I może paradoksalnie nawet chętniej odpowiedzą, ...
- Utworzone: 03-09-2020
- 184. Ktoś tu się nie uczy…
- (Opinie)
- ... Jest to jednak prawda statystyczna, a na dodatek wiele badań wskazuje na odroczone powikłania i poważne zmiany w płucach, sercu i mózgu. Największy jednak problem tkwi w ogromnej mobilności młodych ludzi ...
- Utworzone: 24-08-2020
- 185. Akademia Cyfrowego Edukatora (2020)
- (ICT / TIK)
- ... Szkół Wyższych w Radomiu i Wystawy Interaktywnej MÓZG. Specjalizuje się w okołobiznesowych działaniach kreatywnych oraz zastosowaniach technologii w edukacji (MS Teams i XR). Akademia Cyfrowego Administratora ...
- Utworzone: 20-08-2020
- 186. Nastolatki, ich rodzice i FOMO
- (Badania)
- ... niczym nie skupia się w 100 procentach. Prawda jest taka, że nawet jeśli twoje dziecko nie czuje, że go to rozprasza, dla jego mózgu nadal jest to wytężona praca. Jeśli dziecko jest agresywne, rozdrażnione, ...
- Utworzone: 14-08-2020
- 187. Uważność w zdalnym nauczaniu
- (E-learning)
- ... jak działa mózg, że istnieje związek między ciałem migdałowatym, hipokampem i korą przedczołową. Stres uszkadza ciało migdałowe, utrudnia myślenie, uczenie się i zapamiętywanie. Uczniowie nie mają wpływu ...
- Utworzone: 03-08-2020
- 188. Rozważania homofila
- (Opinie)
- ... moim mózgu wywiodły je z częściowo odmiennego źródłosłowu – a mianowicie od łacińskiego wyrazu homo, czyli człowiek. Zyskało przez to inne znaczenie. Określając siebie mianem homofila stwierdzam po prostu, ...
- Utworzone: 29-06-2020
- 189. Rysować każdy może…
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- ... ludzi od myślenia wizualnego, możemy stwierdzić, że nasz mózg się po prostu nudzi. Potrzebuje czasami się „wyżyć” artystycznie. Z pomocą – łączenia przyjemnego z pożytecznym – przychodzi myślenie wizualne. ...
- Utworzone: 10-05-2020
- 190. Problem włośnia, czyli myśli o zmienianiu podstawy programowej
- (Szkoły)
- ... będzie wielkiej wyobraźni. Umiejętności ważenia – co jest zbędne w czasach przesytu informacją, a co stanowi niezbędny wkład do zwojów mózgowych, bo żeby myśleć, trzeba mieć o czym. A w kwestii włośnia ...
- Utworzone: 28-04-2020
- 191. Zdalna edukacja pokazała nam, jak ważne są kontakty bezpośrednie
- (Opinie)
- ... mózgach. Bariery nie do przebycia, mury nie do przeskoczenia, rowy nie do zasypania... Mamy duże budynki, wiele z nich to całkiem nowe. A przestrzeni do interakcji, dyskusji nie ma. W każdym razie jest ...
- Utworzone: 27-04-2020
- 192. Edukacja zdalna - lekcja empatii
- (Opinie)
- ... mnie, że pierwszą przeszkodą, która stoi na drodze do empatii w sieci, są automatyczne zachowania wywołane przez nasz mózg. Psychologowie są zgodni, że łatwiej nam być empatycznymi, kiedy widzimy się twarzą ...
- Utworzone: 25-04-2020
- 193. Szansa, która może właśnie ucieka
- (Szkoły)
- ... czasu niezbędnego na poszukiwanie pomysłów we własnej głowie, a zaręczam, jako wieloletni publicysta, że to co krąży w zwojach mózgowych wymaga zazwyczaj sporo czasu, by znaleźć przełożenie na efekt. Co ...
- Utworzone: 13-04-2020
- 194. Szkoła na odległość (zasoby dla nauczyciela i ucznia)
- (E-learning)
- ... grupach. Elevate i Lumosity – aplikacje z grami i ćwiczeniami dla mózgu np. na koncentrację, szybkie liczenie, pamięć. Brain it on – łamigłówki i zadania z fizyki, które pozwolą poćwiczyć podstawy ...
- Utworzone: 15-03-2020
- 195. Jak zachęcać młodszych uczniów do uczenia się?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- ... emocje i własny język. Też pracuję bez ocen, bez podręczników, metodą projektów, na które głosują dzieci. Jak już wybierzemy temat, robimy burzę mózgów i zapisujemy wszystkie pytania. Potem tworzymy ...
- Utworzone: 09-03-2020
- 196. Kilka słów o storytellingu
- (Metody i narzędzia)
- ... i przekazana dalej. Dlaczego storytelling jest skuteczny w edukacji? Podczas interakcji międzyludzkiej będącej wynikiem opowiadania i słuchania historii mózg człowieka pracuje w znacznie większej ...
- Utworzone: 01-03-2020
- 197. Skoncentruj się
- (Szkoły)
- ... nawet o uaktywnieniu obu półkul mózgowych. Wystarczy, że wspomnę o konieczności skoncentrowania się na określonym działaniu, odcięciu od zewnętrznych bodźców i byciu po prostu tu i teraz. Cyrkowe sztuczki ...
- Utworzone: 27-02-2020
- 198. Szach-mat! I pat...
- (Opinie)
- ... Wprowadziła nową podstawę programową, archaiczną w formie i treści, ale zgodną z wyobrażeniami mózgów „dobrej zmiany”, profesorów Legutki i Waśki. Umocniła przestarzały model organizacyjny szkoły, przywracając ...
- Utworzone: 19-02-2020
- 199. Jak nie zmarnować życia swojemu dziecku?
- (Poczytaj)
- ... do hormonów i neuroprzekaźników, a w domyśle najnowsza wiedza, dotycząca mózgu i funkcjonowania organizmu. Rzeczywistość jest mocno ubiologizowana. Nawet w dyskusji o szkole. W podtytule książki zaznaczono: ...
- Utworzone: 14-02-2020
- 200. O testach
- (Dyskusje)
- ... mózgowi w rozwoju, wpływa na to, że uczniowie osiągają lepsze wyniki. Jeśli nauczyciel traktuje testy, jako sprawdzanie wiedzy i potwierdzenie zdolności i inteligencji uczniów, to takie podejście może ...
- Utworzone: 03-02-2020
Ostatnie komentarze