- 101. Jak zaprojektować szkołę?
- (Szkoły)
- ... hulajnogą lub rowerem lub komunikacją miejską. W otoczeniu szkoły powinien być uspokojony ruch i zapewnione miejsca dla jednośladów. Budynki i najbliższe otoczenie muszą być pozbawione wszelkich barier ...
- Utworzone: 08-05-2021
- 102. Przejście do szkoły - o tym, co ważne, ważniejsze i najważniejsze
- (Dyrektorzy)
- ... przypadków COVID-19, przygotowanie sal lekcyjnych, przygotowanie środków higienicznych, zaplanowanie przerw i dyżurów na dworze. Liczą się - przejrzysta informacja oraz konstruktywna komunikacja ...
- Utworzone: 29-04-2021
- 103. Quo vadis Microsoft Teams?
- (ICT / TIK)
- Narzędzia cyfrowe, z których tak chętnie korzystamy, nigdy nie stoją w miejscu - są ciągle rozwijane przez zespoły produktowe, między innymi pod wpływem uwag i opinii zgłaszanych przez bezpośrednich użytkowników. ...
- Utworzone: 27-04-2021
- 104. O tzw. powrocie do normalności w szkole
- (Opinie)
- ... zarazy bez komunikacji cyfrowej? Tak - niewielka społeczność Wrocławia poradziła sobie z epidemią w 1963, ale może dlatego, że komunikacja i przemieszczanie się były znacznie ograniczone. Dzisiaj powrót ...
- Utworzone: 26-04-2021
- 105. Czas działania - od teorii do praktyki w czasach pandemii
- (Projekty edukacyjne)
- Czas pandemii, a tym samym i edukacji zdalnej to niewątpliwie trudny czas. Trudny pod wieloma względami. Jednym z nich jest brak bezpośrednich relacji. Dotyczy to zarówno uczniów, jak i nas dorosłych. ...
- Utworzone: 24-04-2021
- 106. Non est disputandum?
- (Opinie)
- Prof. Stanisław Czachorowski poruszył ostatnio na Edunews.pl kwestię istotną, która mnie również zastanawia i do której kilkukrotnie już się odnosiłem. Pomyślałem jednak, że warto potraktować ją jako temat ...
- Utworzone: 15-04-2021
- 107. Usługi publiczne w kryzysie - edukacja do zmiany
- (Badania)
- ... zdrowia psychicznego (klinicystów) bezpośrednio w szkołach oraz szkolenie nauczycieli z podstawowych technik interwencji kryzysowej i elementów wiedzy terapeutycznej (komunikacja bez przemocy, empatyczne ...
- Utworzone: 13-04-2021
- 108. Dlaczego nie dyskutujemy? I kiedy?
- (Opinie)
- Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego nie dyskutujemy*. Pytanie rodzi się w odniesieniu do edukacji i środowiska akademickiego. Obie sfery teoretycznie rzecz biorąc powinny być wypełnione dialogami, ...
- Utworzone: 07-04-2021
- 109. Panorama wyzwań szkolnych - dla rodziców i nauczycieli
- (Opinie)
- ... Atmosferze w placówkach oświatowych nie sprzyja feudalna struktura systemu, w którym wszelka komunikacja przebiega jednokierunkowo, z góry do dołu, począwszy od szczebla ministerstwa, poprzez kuratoria ...
- Utworzone: 06-04-2021
- 110. Quo vadis MS Teams?
- (ICT / TIK)
- Narzędzia cyfrowe, z których tak chętnie korzystamy, nigdy nie stoją w miejscu - są ciągle rozwijane przez zespoły produktowe, między innymi pod wpływem uwag i opinii zgłaszanych przez bezpośrednich użytkowników. ...
- Utworzone: 31-03-2021
- 111. Szkoła na niby?
- (E-learning)
- Właśnie minął rok, od kiedy przenieśliśmy naszą pracę i szkoły do internetu. Każdy z nas poniósł jakąś cenę pandemicznego funkcjonowania. A jak radzą sobie uczniowie? "Szkoła w takiej formie jest na niby" ...
- Utworzone: 20-03-2021
- 112. Czy nauczyciel powinien przyznawać się do niewiedzy i do błędów?
- (Opinie)
- Dziennik refleksji edukacyjnych. Zamiast punktozy i obszernej dokumentacji. Gdzieniegdzie już tak się dzieje - dziennik refleksji jest element dokumentacji rozwojowej, potrzebnej do awansu zawodowego. ...
- Utworzone: 11-03-2021
- 113. Pochwała czy docenienie?
- (Nauczyciele)
- Chwalić, czy nie chwalić? Kiedy pochwala wspiera proces uczenia się, a kiedy może mu szkodzić? W artykule zajmiemy się kilkoma warunkami pożądanej pochwały: Doceniać ważne. Dostosować przekaz ...
- Utworzone: 08-03-2021
- 114. Flipgrid, czyli uczniowie mówią
- (ICT / TIK)
- Flipgrid od niedawna stał się bardzo bogatym narzędziem, gdyż przejął rolę Skype in the Classroom. W tym wpisie skupimy się jednak jedynie na wykorzystaniu tej aplikacji podczas lekcji do tego, aby dać ...
- Utworzone: 07-03-2021
- 115. Nie jesteśmy w porządku i to jest w porządku
- (Opinie)
- Sytuacja zdalnego nauczania stawia nauczycieli i wychowawców w sytuacji, gdy nie mogą być w porządku. Zadanie nie jest do wykonania. Ogranicza nas konieczność realizacji podstawy programowej, przepisy ...
- Utworzone: 27-01-2021
- 116. Warto mieć strategię rozwoju szkoły!
- (Dyrektorzy)
- ... sale lekcyjne i miejsca do rekreacji dla uczniów klas 7-8 i liceum. Od podstaw zbudowano infrastrukturę informatyczną, stosując rozwiązania, które zapewnią zaspokojenie potrzeb związanych z komunikacją ...
- Utworzone: 18-01-2021
- 117. Czego (nie)nauczyła mnie szkoła?
- (Przez życie)
- ... w fast foodzie. Ale już w kawiarni, czy na placu zabaw - owszem. Wycieczka - jeśli to możliwe, komunikacją ogólnodostępną. Dla dzieci mieszkających na wsi przejazd tramwajem, czy metrem jest czasem równie ...
- Utworzone: 07-01-2021
- 118. Badanie potrzeb, feedback i ewaluacja z wykorzystaniem technologii cyfrowych
- (Dyrektorzy)
- Na wiosnę szkoły (w większości przypadków) zostały rzucone ze zdalną edukacją na „głęboką wodę” i w nowej pandemicznej rzeczywistości szybko ujawniły się deficyty – między innymi w komunikacji i organizacji ...
- Utworzone: 29-12-2020
- 119. W szkole online relacje równie ważne jak w klasie
- (E-learning)
- ... dotyczyć zwyczajnych spraw, które się wydarzyły. Ważna jest już sama uwaga poświęcona danej osobie, próba kontaktu i wymiany. Warto sobie zdać sprawę z tego, że ta komunikacja i wymiana buduje nie tylko ...
- Utworzone: 10-12-2020
- 120. Filmy w rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych
- (Przez życie)
- Warto częściej sięgać po filmy na zajęciach wychowawczych (i nie tylko na nich). Możemy dzięki nim rozbudzać zainteresowania, pobudzać (pozytywne) emocje, głębiej ukazywać problemy, z którymi powinniśmy ...
- Utworzone: 08-12-2020
Ostatnie komentarze