- 161. Nieposłuszeństwo
- (Opinie)
- ... Dlaczego w szkole realizujemy programy, które krytykujemy jako nadmiernie przeładowane i momentami wręcz głupie? Bo są! Bo są napisane zgodnie z podstawami programowymi!! Bo tak trzeba!!! Dlaczego oceniamy ...
- Utworzone: 06-03-2024
- 162. Wyzwanie dla prawnika...
- (Opinie)
- ... i ostrym tonie komentarzy pod postem – nie byłem osamotniony. Zarazem proszę wszystkich Czytelników, w tym bezkrytycznych apologetów „Prawa Marcina” oraz jego najzagorzalszych krytyków, o cierpliwość. ...
- Utworzone: 05-03-2024
- 163. Grooming w sieci – na co uważać, by dziecko było bezpieczne
- (Medialna)
- ... treści online. Dopytuj. Komentuj. Zachęcaj dziecko do zadawania pytań dotyczących informacji i osób w sieci. Naucz dziecko bezpieczeństwa w relacji – rozmawiajcie o tym, jak rozróżnić bezpieczną relację ...
- Utworzone: 03-03-2024
- 164. Jak zagrać z Makey Makey?
- (ICT / TIK)
- ... narzędzia. O czym mowa? Ta mała płytka ma wielką moc – zamienia zwykłe przedmioty i produkty spożywcze w interaktywne kontrolery – konsolę do gry, instrument muzyczny czy grający plakat. Sekretem ...
- Utworzone: 02-03-2024
- 165. Edukacja cyfrowa kluczem do zdobycia kompetencji przyszłości
- (Projekty edukacyjne)
- ... bowiem świadomie i bezpiecznie poruszanie się w przestrzeni cyfrowej i czerpanie z niej korzyści. Rozwijanie tych umiejętności powinno być ważnym elementem działań edukacyjnych. Asy Internetu, czyli ...
- Utworzone: 01-03-2024
- 166. Jak korzystanie z telefonów przez rodziców wpływa na małe dzieci?
- (Medialna)
- ... z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, nawiązując do tematu kampanii „Blisko telefonu – daleko od dziecka”. Kampania jest elementem prowadzonego przez Fundację od lat projektu Domowe Zasady Ekranowe. W jego ...
- Utworzone: 29-02-2024
- 167. Uczeń, nauczyciel, szkoła
- (Opinie)
- ... By odróżniać rzeczy mniej ważne od kwestii kluczowych. By docelowo, w sposób spontaniczny, łączyć elementy proponowanych zajęć z doświadczeniami życiowymi swoich podopiecznych i bez ograniczeń korzystać ...
- Utworzone: 28-02-2024
- 168. Co nakłoniło Profesora do takiej zmiany w sposobie nauczania?
- (Metody i narzędzia)
- ... rutyny testów, mentalności szkoły przemysłowej (pruska szkoła) itp. Samemu zmiany trudno jest wprowadzać. A zazwyczaj w jednym miejscu nie ma zbyt wielu osób chętnych do wychodzenia poza schematy. Skoro ...
- Utworzone: 27-02-2024
- 169. Jak (nie) rozmawiamy o edukacji?
- (Edytoriale)
- ... w zasadzie takiej debaty nie ma, bowiem decydenci wiedzą swoje (czytaj: lepiej). Lepiej wiedzą, bo na potrzeby partii politycznych zamawiają różne sondaże i słupki im pokazują, co w danym momencie uważa ...
- Utworzone: 25-02-2024
- 170. Depresja u dzieci i młodzieży - osiem porad dla nauczycieli
- (Przez życie)
- ... spóźnienia, senność lub nieobecność mentalną podczas zajęć, • pobudzenie psychoruchowe, rozdrażnienie, niepokój – wbrew stereotypowemu wyobrażeniu, osoba w depresji w okresie dojrzewania może być pobudzona, ...
- Utworzone: 23-02-2024
- 171. Kim jestem i kim mogę być jako nauczyciel/ka?
- (Nauczyciele)
- ... działać i co dzięki temu osiągnę. W efekcie nie boję się popełniać błędów, uczę się i swoją postawą potwierdzam, że jestem fundamentem rozwoju swoich podopiecznych, a nie tym, który zawodowo wie lepiej. ...
- Utworzone: 22-02-2024
- 172. Przedmioty ścisłe ciągle sprawiają problemy uczniom
- (Badania)
- ... dostęp do infrastruktury laboratoryjnej, aby wykonywać ciekawe doświadczenia, śledzić zjawiska oraz widzieć rezultaty tych eksperymentów. Tego niestety w polskich szkołach jest ciągle za mało. Badanie ...
- Utworzone: 20-02-2024
- 173. Studenci korzystają z AI przy pracach domowych i projektach naukowych
- (Uczelnie)
- ... Akademia Leona Koźmińskiego jako pierwsza w Polsce ale też jedna z pierwszych w Europie opracowała swoje rekomendacje dotyczące wykorzystania opartych na sztucznej inteligencji generatorów tekstu, obrazu, ...
- Utworzone: 17-02-2024
- 174. Liczymy na roboty!
- (Programowanie)
- ... na swoich zajęciach. *** Webinar został zorganizowany w ramach programu #SuperKoderzy – to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. ...
- Utworzone: 16-02-2024
- 175. Punkty za wiatr, czyli manowce dążenia do perfekcji
- (Opinie)
- ... szczęścia (albo pecha). To ostatnie odnosiło się do warunków atmosferycznych panujących w momencie skoku. Każdy fizyk zaświadczy, że wiatr wiejący pod narty zwiększa osiąganą odległość, zaś uderzający ...
- Utworzone: 15-02-2024
- 176. W atmosferze wolności i szacunku
- (Opinie)
- ... tak jest rzeczywiście? Co zrobić z powszechnym w wielu miejscach antysemityzmem, mizoginizmem czy homofobią? Co zrobić z fundamentalistycznym wręcz podejściem do dogmatów wiary? Co z brakiem jakiegokolwiek ...
- Utworzone: 14-02-2024
- 177. Zaglądamy do amerykańskiej szkoły
- (Wywiady)
- ... Średnio raz w miesiącu są też dni przeznaczone na rozwój nauczycieli (tzw. Half Day - Early Dissmisal - Professional Development), w czasie których lekcje zaczynają się od 7.24, a kończą się o 12.12 (każda ...
- Utworzone: 13-02-2024
- 178. Jak uczyć dzieci myślenia?
- (Metody i narzędzia)
- ... jest to myślenie abstrakcyjne, które zbyt wcześnie próbujemy w młodych głowach rozwijać, gdy jeszcze nie są do tego przygotowane. Aby uczyć moich uczniów myślenia, zdecydowałem się na pewien eksperyment ...
- Utworzone: 11-02-2024
- 179. Nauka gry na pianinie a aktywność mózgu
- (Badania)
- ... z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN w Warszawie. Dotychczas znane badania dotyczyły reorganizacji aktywności mózgu danej osoby podczas gry na instrumencie, ale zazwyczaj ...
- Utworzone: 10-02-2024
- 180. Zadawać czy nie zadawać?
- (Dyskusje)
- ... elementów wspólnych. W każdej klasie są uczennice/uczniowie, którzy pracują w różnym tempie. Nie wszyscy w tym samym czasie zrozumieją to, o czym jest mowa na zajęciach. Są osoby, którym wystarczy ...
- Utworzone: 09-02-2024
Ostatnie komentarze