E-learningiem zajmuję od ponad 5 lat i wydaje mi się, że trochę się już
na nim znam. W ostatnim roku pojawiła się we mnie pewna podstawowa wątpliwość: czym właściwie jest e-learning. Zaczęło się od
przypadkowego spotkania w pociągu. Poznałem osobę, która zajmuje się
e-learningowymi szkoleniami dla biznesu, zaczęliśmy wymieniać się
doświadczeniami...
2015: przełom w e-learningu na amerykańskich uczelniach
Studenci amerykańscy coraz częściej wybierają na uczelniach kursy online
niż zajęcia stacjonarne. Zdaniem analityków firmy badawczej Ambient
Insight, do 2015 liczba studentów online zrówna się z liczbą studentów
uczęszczających na wykłady. W opublikowanym raporcie przedstawiono
trendy dotyczące szkolnictwa wyższego i średniego w Stanach
Zjednoczonych.
MEN otwiera edukację szkolną na e-learning
Edukacja online rozwija się w Polsce od wielu lat, także w polskiej
szkole. Do tej pory mogła się rozwijać jedynie na zasadzie eksperymentu. Resort edukacji chce zmienić obowiązujące prawo
i pozwolić na prowadzenie części zadań edukacyjnych w formie
e-learningu. Sekretarz stanu w MEN Krystyna Szumilas wskazuje, że ma to
być uzupełnienie procesu dydaktycznego.
TIK tak?
Program Szkoła z Klasą 2.0 ma na celu wsparcie rozwoju edukacji szkolnej w epoce Google’a, Wikipedii, gier komputerowych i komórek. 10 marca odbyła się konferencja podsumowująca I etap akcji, w którym szkoły: nauczyciele, dyrektorzy, uczniowie oraz rodzice mieli opracować zestaw zasad korzystania z technologii komunikacyjno – informacyjnych w nauczaniu i uczeniu.
Usuńmy bariery w rozwoju cyfrowej edukacji
Liczba entuzjastów szerszego wykorzystania technologii w edukacji
będzie rosła, ponieważ postęp technologiczny będzie wymuszał
zmiany w świadomości i praktyce edukacyjnej w różnych wymiarach. Ale stary system edukacji nie ewoluuje tak szybko, jak
zmienia się technologia. I tak ujawniają się bariery, z którymi
nowoczesna szkoła musi sobie poradzić.
Narzędzia T-I-K w projekcie gimnazjalnym
Większość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.
Komputery w naszych kieszeniach
Jedna z tez głoszonych przez ekspertów od technologii edukacyjnych
brzmi: tradycyjne komputery to przeszłość. Wkrótce każdy uczeń
będzie miał własny kieszonkowy mini-komputer, towarzyszący mu na co
dzień, także w szkole. Widok powolnego i słabo
oprogramowanego "pudła" komputera stacjonarnego w pracowni szkolnej, będzie budził co najmniej mieszane uczucia.
Ostatnie komentarze