Autoobserwacja

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Do obserwowania samego siebie oraz do przygotowywania nowych lekcji stosuję od lat poniższy arkusz. Dobrze sprawdza się w pracy w tandemie, gdzie partnerzy mogą się wzajemnie obserwować. Polecam go również przy lekcjach ocenianych.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Można go uzupełniać z biegiem czas w oparciu o własne doświadczenia i potrzeby.



Źródło:
Barbara Ziebell, Hans-Jürgen Krumm: Materialien zur Unterrichtsbeobachtung, Goethe-Institut München, 1998

Notka o autorze: Aleksander Lubina – nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, 20 lat doradca i konsultant, 10 lat w komisjach ds. awansu zawodowego nauczycieli, pracował 9 lat w szkołach podstawowych, 10 lat w gimnazjach, 13 lat w liceach, 6 lat na uniwersytecie. Autor skryptów, poradników, śpiewnika – publicysta, pisarz, poeta.