Korepetytorzy Buki zarabiają o 50% więcej niż nauczyciele

fot. UpSkills OU

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pandemia COVID-19 bez wątpienia jest poważnym wyzwaniem dla nas wszystkich, także dla edukatorów. Na pierwszy plan wybija się wymiar zdrowotny, ale nie można zapominać też o innych dziedzinach. Zamykanie i ograniczanie kolejnych sektorów sprawiło, że wiele branż znalazło się na skraju bankructwa. Znalazły się jednak też osoby, które właśnie w czasie pandemii zaczęły zarabiać zdecydowanie więcej, właśnie w sektorze edukacji.

Branża edukacyjna a COVID-19: co się zmieniło?

Generalny obraz rzeczywistości w czasach Covidu jest wysoce pesymistyczny. Wielu ekspertów twierdzi jednak, że nowe realia przyspieszyły zmiany na rynku pracy, które prędzej czy później musiały nastąpić.

Jak wiadomo, większość nauczycieli szkolnych i akademickich od wielu miesięcy pracują w trybie zdalnym. Branża edukacyjna to jednak pojęcie szersze: w końcu wartościowa nauka nie musi odbywać się w szkole lub na uczelni.

W pewnym serialu padają słowa, że „chaos to drabina”. W jakiejś mierze odnosi się do rynku usług edukacyjnych. Perspektywy na zarabianie poprzez świadczenie korepetycji online paradoksalnie są obecnie znacznie korzystniejsze niż przed pandemią.

Czemu przypisać ten pozorny paradoks? Otóż, zdecydowana większość z nas mówiąc kolokwialnie „siedzi w domu”. Brak dostępu do rozrywek, które wcześniej były standardem, generuje popyt na inne formy. Odnosi się to w ogromnej mierze do zawodu korepetytorów, ale nie tylko. O boomie mówi się również w kontekście rynku wydawniczego.

Ile więc można zarobić na przekazywaniu swojej wiedzy w dobie pandemii? Jak radzą sobie nauczyciele w czasach pandemii i czy branża korepetycji naprawdę jest tak perspektywiczna? Zobaczmy:

Jakie możliwości daje serwis Buki i dlaczego warto zostać korepetytorem?

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby zacząć udzielać korepetycje przez Buki? Odpowiedź jest krótka i prosta: wystarczy dobrze znać się na wybranej dziedzinie i potrafić przekazać wiedzę.

Korepetytor, który chce zarabiać pieniądze udzielając lekcji nie musi więc:

  • Wysyłać CV
  • Przedstawiać dyplomów
  • Przedstawiać certyfikatów
  • Odbywać rozmów kwalifikacyjnych w jakiejkolwiek formie
  • Przechodzić weryfikacji

Wymagane są jedynie odpowiednie zdolności. Buki to nowoczesny serwis dla korepetytorów, dlatego mechanizm działania portalu jest wysoce elastyczny. Twórcy portalu wychodzą z założenia, że rygorystyczna weryfikacja nauczycieli już na samym starcie po prostu nie ma większego sensu. Dlaczego? Ktoś nieposiadający np. dyplomu ukończenia studiów filologicznych jak najbardziej może być świetnym nauczycielem przykładowo języka hiszpańskiego. Taka osoba mogła przecież przez wiele lat mieszkać za granicą, dzięki czemu jej znajomość mowy Cervantesa znacznie przewyższa poziom licencjatu czy nawet studiów magisterskich.

Weryfikację umiejętności korepetytora realizują sami uczniowie. Ktoś źle przygotowany nie utrzyma się na rynku. Z kolei osoba o wysokich kompetencjach będzie sukcesywnie zdobywać kolejne zlecenia, budując swoją markę i zarabiając coraz większe pieniądze.

Największe zalety serwisu Buki

Można szukać pracy zdalnej na wiele sposobów. Co w takim razie oferuje Buki? Po pierwsze: korepetytor nie musi samodzielnie wyszukiwać potencjalnych uczniów. Tym zajmuje się portal. Zadaniem nauczyciela jest jedynie umiejętne i sugestywne przedstawienie swojej osoby.

Serwis nie pobiera też żadnego rodzaju „opłaty początkowej”. Korepetytor nie musi też kupować żadnego abonamentu.

Jak więc działa ten system? Buki pobiera prowizję, ale dopiero w momencie, kiedy nauczyciel znajdzie nowego ucznia i poprowadzi z nim/nią pierwsze zajęcia. Wysokość prowizji to dwukrotność stawki godzinowej.

Łatwo policzyć, że w ogólnym rozrachunku jest to kwota symboliczna. Dobry nauczyciel może przecież udzielać lekcji przez wiele miesięcy. Portal zapewnia z kolei regularny dopływ nowych zleceń. Korepetytor zawsze może też odmówić przyjęcia zlecenia, np. jeżeli potencjalny uczeń wydaje się mało wiarygodny lub nie sprawia wrażenia zdecydowanego na dłuższą naukę.

Ponadto portal w żaden sposób nie ogranicza:

  • Liczby godzin lekcyjnych
  • Wysokości stawki
  • Ilości obsługiwanych uczniów

W ten sposób, górny pułap zarobków w Buki jest nieograniczony. Wszystko zależy w tej materii wyłącznie od samego korepetytora.

Ile może zarobić korepetytor Buki za miesiąc i jakie są średnie stawki godzinowe?

Średnia stawka za godzinę zajęć wśród osób pracujących przez Buki to około 45 złotych. Jest to jednak tylko statystyka. Korepetytorzy w określonych dziedzinach zarabiają o wiele więcej.

Godzina korepetycji z fizyki na poziomie akademickim to około 150-200 zł. Korepetycje z języka hiszpańskiego to stawka na pułapie 50-80 zł/h. Kto natomiast zarabia w Buki najwięcej? Stawki za zajęcia z programowania oraz informatyki na wyższych poziomach zaczynają się przeważnie od 100 zł na godzinę. To samo dotyczy matematyki zaawansowanej, analizy matematycznej czy fizyki cząsteczkowej.

Oczywiście, potencjalny korepetytor powinien pamiętać, że wysokość zarobków w Buki to wypadkowa wielu czynników. Pierwszy z nich to kompetencje. Drugim jest renoma nauczyciela. I wreszcie trzeci czynnik, czyli liczba godzin pracy w tygodniu. Osoby traktujące Buki jako stałe źródło dochodu, są w stanie zarobić 5-8 tysięcy złotych miesięcznie.

Czy więc warto zostać korepetytorem w serwisie Buki? Z pewnością warto przynajmniej zarejestrować się na portalu i samodzielnie przekonać się o jego użyteczności. Rejestracja nic nie kosztuje i nie nakłada na nauczyciela żadnych zobowiązań.

 

(ARTYKUŁ PROMOCYJNY)

 

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie