- 161. Dlaczego nie dyskutujemy? I kiedy?
- (Opinie)
- Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego nie dyskutujemy*. Pytanie rodzi się w odniesieniu do edukacji i środowiska akademickiego. Obie sfery teoretycznie rzecz biorąc powinny być wypełnione dialogami, ...
- Utworzone: 07-04-2021
- 162. Panorama wyzwań szkolnych - dla rodziców i nauczycieli
- (Opinie)
- Szanowni Państwo! Podczas spotkania z rodzicami przyszłych uczniów STO na Bemowie lub nauczycielami aplikującymi o pracę zazwyczaj staram się zaprezentować dorobek naszej szkoły. Jak najszerzej i nie bez ...
- Utworzone: 06-04-2021
- 163. Ku pokrzepieniu?
- (Opinie)
- Rozumiem, że człowiek zaangażowany w swoją pracę potrzebuje poczucia jej sensu. To chyba najnaturalniejsza ludzka potrzeba wyższa – nadanie celu swojemu istnieniu poprzez działanie. Problem zaczyna się ...
- Utworzone: 10-02-2021
- 164. W edukacji warto zmieniać to, na co mamy wpływ
- (Projekty edukacyjne)
- ... jedynie wysokiej jakości, publiczny, bezpłatny system oświaty” – piszą autorzy rekomendacji „PowerED. Jak przeciwdziałać wykluczeniom w edukacji?”. W powstanie dokumentu zaangażowanych było ponad 40 ekspertów ...
- Utworzone: 05-02-2021
- 165. Pewna wizja edukacji w przyszłości
- (Przyszłość edukacji)
- Wyobraźcie sobie przyszłość, wymarzoną, nawet utopijną, w której cel Waszych działań jest zrealizowany. Jak taka przyszłość by wyglądała? Czym by się różniła od dzisiejszej rzeczywistości? Poniższa wizja ...
- Utworzone: 02-02-2021
- 166. Pandemia to… reforma oświaty. Wykorzystajmy to!
- (Opinie)
- Chcę Państwa przekonać do myślenia o szkolnych zmianach wywołanych pandemią, jako o nowym etapie toczącej się bez końca reformy systemu oświaty. Jestem za tym, aby wykorzystać doświadczenie, jestem przeciw ...
- Utworzone: 19-01-2021
- 167. Polska edukacja w czasie i po pandemii - problemy, zaniechania i pytania
- (Przyszłość edukacji)
- Edukacja to jedna z dziedzin życia społecznego, które pandemia COVID-19 dotknęła najmocniej. To – obok ochrony zdrowia – najważniejsza usługa publiczna, dlatego powinna znaleźć się na liście priorytetów ...
- Utworzone: 10-01-2021
- 168. To był rok…
- (Opinie)
- Zapewne większość z nas pożegna 2020 rok z ulgą. Dla edukacji był (nadal jest) to czas trudny, choć także pełen doświadczeń, które mimo wszystko mogą przynieść edukacyjne korzyści dla nauczycieli i uczniów. ...
- Utworzone: 01-01-2021
- 169. Czy można polubić szkołę? (1)
- (Szkoły)
- Może to i dziwny temat w czasach zdalnego nauczania, które zorganizowanej edukacji niezbyt służy, ale lada moment rozpocznie się rok 2021, a wraz z nim zaświta nowa nadzieja. Wszystkim zatem, którzy myślą ...
- Utworzone: 31-12-2020
- 170. Ja uczę (się), ty uczysz (się), my uczymy (się)
- (Opinie)
- Gdyby… Gdyby jakaś pozaziemska inteligencja, załóżmy, zaczęła przyglądać się naszym czasom… Gdyby zbadała np. rozwój rozrywki w TV, od 1-2 programów, nadawanych kilka godzin dziennie, do wielości platform ...
- Utworzone: 18-12-2020
- 171. Wyniki czwartoklasistów w TIMSS 2019
- (Badania)
- Polscy uczniowie klas czwartych w Międzynarodowym Badaniu Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019 zajęli 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Są to wyniki gorsze niż w edycji ...
- Utworzone: 13-12-2020
- 172. Od amerykańskich wyborów do najważniejszej misji polskiej szkoły
- (Opinie)
- Podobno nic nie poprawia humoru bardziej, niż świadomość, że ktoś inny ma gorzej. Albo chociaż równie źle. I ja nie jestem wolny od tej ludzkiej słabostki. Dlatego śledząc amerykańską walkę o prezydenturę ...
- Utworzone: 15-11-2020
- 173. Zazmienić - czy i jakie zmiany edukacyjne na uczelniach mogą wspierać edukację?
- (Uczelnie)
- Żyjemy w czasach trzeciej rewolucji technologicznej i bardzo głębokich zmian społecznych, w czasach szybkiej ewolucji komunikacji i kontaktów oraz bardzo szybko powiększającej się pamięci zewnętrznej. ...
- Utworzone: 22-10-2020
- 174. Czy polski system edukacji zmierza w dobrym kierunku?
- (Przyszłość edukacji)
- Dyskusja o kierunkach rozwoju edukacji w Polsce toczy się od dawna, ale raczej bez udziału ministerstwa edukacji, które przeważnie nie było (i raczej nie jest) zainteresowane rzetelną debatą publiczną ...
- Utworzone: 20-10-2020
- 175. Ile nauki stracili uczniowie z powodu COVID?
- (Badania)
- Nie ma jeszcze ogólnych badań na ten temat. Wielu nauczycieli widzi czarny obraz. Organizacja non-profit NWEA w USA przewiduje, że uczniowie stracili mniej więcej jedną trzecią roku w czytaniu i pół roku ...
- Utworzone: 19-10-2020
- 176. Piramida potrzeb nauczyciela
- (Nauczyciele)
- Po raz kolejny wystąpiłem w roli prelegenta podczas konferencji z cyklu INSPIR@CJE, organizowanej przez Edunews.pl i personalnie Marcina Polaka (...) Przypadło mi niewdzięczne zadanie wystąpienia pod sam ...
- Utworzone: 29-09-2020
- 177. Piątka dla uczniów
- (Opinie)
- No i bach! Któż by przypuszczał, że obóz rządzący pokłóci się wokół sprawy tak marginalnej z politycznego punktu widzenia, jak dobrostan zwierząt hodowlanych i domowych. Z perspektywy etycznej, owszem, ...
- Utworzone: 27-09-2020
- 178. Społeczne poparcie dla powrotu dzieci do szkół
- (Badania)
- Zawieszenie działalności szkół okazało się poważnym wyzwaniem dla pracujących rodziców. Nic więc dziwnego, że z ulgą odetchnęli, gdy we wrześniu zajęcia szkolne zostały wznowione zgodnie ze "zwyczajnym" ...
- Utworzone: 22-09-2020
- 179. Historia zatoczyła koło lub walcem się wciąż toczy
- (Opinie)
- W 37 numerze tygodnika „Przegląd” piękny zarys sylwetki Mariana Falskiego, zapisany przez Roberta Walenciaka w artykule „Pan od elementarza i jego tajemnice”. Nazwisko bohatera może być obce tylko młodemu ...
- Utworzone: 20-09-2020
- 180. Między pandemią a edukacją przyszłości
- (Dyskusje)
- Czy opublikowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej wytyczne dotyczące nowego roku szkolnego spełniają oczekiwania nauczycieli, rodziców i uczniów? Czy rządzący wyciągnęli wnioski z trzech miesięcy ...
- Utworzone: 01-09-2020
Ostatnie komentarze