- 81. Książka jako narzędzie rozwoju wyobraźni
- (Przez życie)
- ... świata wzrasta wraz z liczbą przeczytanych książek, a ich różnorodność zwiększa zasięg obserwacji i przetwarzania danych, które „zalewają” mózg. „Człowiek składa się z ciała, umysłu i wyobraźni. Jego ...
- Utworzone: 23-02-2023
- 82. Nowy, wspaniały człowiek
- (Dyskusje)
- ... Czy o to właśnie chodzi w nowoczesnej oświacie? Dokąd ma nas doprowadzić uwalnianie mózgów od rutyny myślenia i rozwiązywania „prostych” problemów? Do sublimacji zdolności intelektualnych? Nawet gdyby ...
- Utworzone: 21-02-2023
- 83. Rodziców doli żałobny rapsod (cz.1)
- (Opinie)
- ... szkolnej wiedzy o twórczości czwartego wieszcza. Niespodziewanie odkrytej w osnutych pajęczynami zakamarkach mojego mózgu. Są w jego czterech słowach całe trzy ćwierci prawdy, bowiem artykuł będzie w tonie ...
- Utworzone: 19-02-2023
- 84. AI, aj, aj…
- (Opinie)
- ... pojedynczym ludzkim mózgu jest średnio wielokrotnie większa niż ta będąca udziałem mózgów naszych przodków. Nie oznacza to jednak, że rosła ona wykładniczo razem z ilością dostępnej informacji. Co więcej, ...
- Utworzone: 17-02-2023
- 85. Niepotrzebna informacja jest jak śmieć wrzucony do lasu
- (Opinie)
- ... mózg będzie miał takie problemy z koncentracją, że nie będę mógł już przygotować się dobrze do wykładu. Ciekawe jest, kiedy nastąpi przeciążenie informacyjne na poziomie pojedynczego człowieka, a kiedy ...
- Utworzone: 12-02-2023
- 86. ZagrajMY w lekcję, czyli o mocy grywalizacji
- (Metody i narzędzia)
- ... temat z zoologii. Zadania obowiązkowe to takie, które wykonujemy na lekcji na tzw. zaliczenie – może być to praca indywidualna, w grupach czy wspólna burza mózgów zakończona krótką mapą myśli na tablicy. ...
- Utworzone: 29-01-2023
- 87. Zez Janusa?
- (Opinie)
- ... które przecież przez długie stulecia prały (i piorą nadal) ludzkie mózgi wyobrażeniem o szczęściu w takim, czy innym, „sprawiedliwym” raju, ale jednak nie doczesnym. W przypadku rojeń komunistycznych, ...
- Utworzone: 24-01-2023
- 88. Sztuczna inteligencja zmienia wszystko…
- (Dyskusje)
- Coraz większy jest postęp w metodach pomiaru aktywności mózgu, analizie danych neuroobrazowych i elektrofizjologicznych oraz zrozumieniu procesów zachodzących w mózgu. „Droga do Ludzkości+, czyli transhumanistycznego ...
- Utworzone: 19-01-2023
- 89. Jakie jest pokolenie iGen i co z tego wynika?
- (Poczytaj)
- ... transhumanistyczne, gdzie następuje sprzęganie sztucznej inteligencji z ludzkim mózgiem. To na razie prognozy, lecz trend wydaje się już widoczny. Zachodzi od bardzo długiego czasu i nabiera przyspieszenia. ...
- Utworzone: 18-01-2023
- 90. Co możemy robić dla rozwoju nastolatka?
- (Badania)
- ... nastolatka? Dopiero w ciągu ostatnich dwóch dekad naukowcy zaczęli rozwiązywać zagadkę nastoletniego mózgu. Zaczęto wyjaśniać zachowania nastolatków i zastanawiać się, jak je wykorzystać do wspierania ...
- Utworzone: 09-01-2023
- 91. Mój rok z debatą
- (Metody i narzędzia)
- ... czy tworząc linię argumentacyjną za nich. Zachęcajmy do burzy mózgów, dyskusji, zadawania pytań. Niech sami dociekają i wyciągają wnioski. Nie przygotowujmy uczniom gotowych rozwiązań, żeby „zapewnić im ...
- Utworzone: 05-01-2023
- 92. Dlaczego nie (zawsze) sprawdzam listy obecności na zajęciach?
- (Uczelnie)
- ... w mózgu twarzy do nazwisk. Można by więc powiedzieć, że to jakaś czynność integracyjna. Sprawdzanie listy jest często wypełniaczem czasu. Tym razem to nauczyciel/wykładowca chce dobrnąć od dzwonka do ...
- Utworzone: 04-01-2023
- 93. Rozmyślna bezmyślność
- (Opinie)
- ... zanim cię wywalą razem z całą twoją uważnością. Idea tego korporacyjnego prania mózgu, z nieprzynoszącej przecież żadnego zysku refleksji pionka, jest obecnie mocno promowana jako element nieźle „przygotowujący ...
- Utworzone: 15-12-2022
- 94. Jak lepiej wyjaśniać, aby ludzie zrozumieli?
- (Rady i inspiracje)
- ... podawać słuchaczom gotowe materiały, zaproponuj im zrobienie ręcznych notatek. Rób strategiczne przerwy, aby pomóc mózgom zresetować się pomiędzy blokami nauki. Zanim zaczniesz cokolwiek wyjaśniać, ...
- Utworzone: 13-12-2022
- 95. Gorzka prawda o słodkiej fikcji
- (Dyskusje)
- ... uzyskanym „wynikom”, mam poważne wątpliwości, czy ta ankieta w ogóle zawierała jakieś pytania kontrolne, pozwalające takie niuanse wychwycić. [4] Niestety, robienie ludziom wody z mózgów nie jest przestępstwem ...
- Utworzone: 27-11-2022
- 96. Edukacyjny potencjał pocztówki
- (Metody i narzędzia)
- ... kilka zdań. Może być króką wiadomością, np. wysyłaną od komórki nerwowej na dużym palcu w chwili uderzenia w stołek do mózgu, a na drugiej stronie odpowiedź mózgu. Jestem przekonana, że na każdym przedmiocie ...
- Utworzone: 24-11-2022
- 97. O relacjach człowieka z technologią
- (Dyskusje)
- ... osobowość? Mózg z grubsza już rozumiemy, ale nie jesteśmy prześledzić wszystkich procesów, jakie zachodzą w sieciach komputerów. Pewnie nigdy ich do końca nie ogarniemy. Technologie potrafią się uczyć, ...
- Utworzone: 20-11-2022
- 98. Pomiędzy: uczę (się) a sprawdza(m)
- (Opinie)
- ... Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Notka o autorce: Agata Baj z wykształcenia jest pedagogiem. Autorka i wydawca książki "Myślografia". Poszukiwaczka instrukcji obsługi mózgu. Z walizką ...
- Utworzone: 17-11-2022
- 99. Okrągłe zdanie
- (Metody i narzędzia)
- ... więc od nowa, krok po kroku, licząc, że jednak pewne ścieżki w mózgach zostaną odtworzone... Zmagania ze zdaniem Jedną z takich umiejętności jest rozbiór zdania pojedynczego. Rysujemy na tablicy kolejne ...
- Utworzone: 14-11-2022
- 100. Maturalne Q.E.D.
- (Opinie)
- ... kolejność zdarzeń niespecjalnie się liczy. Jakiekolwiek próby prowadzenia narracji wymagającej od widza zaangażowania struktur powyżej pnia mózgu karane są spadkiem oglądalności, a więc zdjęciem z anteny. ...
- Utworzone: 11-11-2022
Ostatnie komentarze