- 81. Co to znaczy umieć się uczyć przez całe życie?
- (Opinie)
- ... mózg, jak się uczymy efektywnie, i jak podejmujemy się odpowiedzialności za własne uczenie się. Może uniwersytety w ramach nowej formuły, np. uniwersytetu otwartego, podejmą się organizacji takich kursów ...
- Utworzone: 29-03-2023
- 82. Wykorzystanie karteczek samoprzylepnych w nauczaniu (cz. 2)
- (Metody i narzędzia)
- ... więcej pomysłów. Karteczki z pomysłami burzy mózgów można zachować i wrócić do nich później. Dzięki temu pomysły nie gubią się. Mogą też służyć do porównania wiedzy początkowej z końcową. Dlaczego?: ...
- Utworzone: 17-03-2023
- 83. Wykorzystanie karteczek samoprzylepnych w nauczaniu (cz. 1)
- (Metody i narzędzia)
- ... informacji. Dlaczego?: Ręczne zapisywanie notatek wiąże się z mnóstwem procesów poznawczych, mózg podsumowuje, parafrazuje, organizuje, przekształca, znajduje połączenia i kształtuje informacje. Wiąże ...
- Utworzone: 13-03-2023
- 84. Rodziców doli żałobny rapsod (cz. 2)
- (Opinie)
- ... powstanie zupełnie nowej szkoły, lepiej dopasowanej do indywidualnych potrzeb i wymagań. Zazwyczaj akcentują przy tym potrzebę dostosowania tej instytucji do obecnego stanu wiedzy o pracy mózgu, a także ...
- Utworzone: 12-03-2023
- 85. Książka jako narzędzie rozwoju wyobraźni
- (Przez życie)
- ... świata wzrasta wraz z liczbą przeczytanych książek, a ich różnorodność zwiększa zasięg obserwacji i przetwarzania danych, które „zalewają” mózg. „Człowiek składa się z ciała, umysłu i wyobraźni. Jego ...
- Utworzone: 23-02-2023
- 86. Nowy, wspaniały człowiek
- (Dyskusje)
- ... Czy o to właśnie chodzi w nowoczesnej oświacie? Dokąd ma nas doprowadzić uwalnianie mózgów od rutyny myślenia i rozwiązywania „prostych” problemów? Do sublimacji zdolności intelektualnych? Nawet gdyby ...
- Utworzone: 21-02-2023
- 87. Rodziców doli żałobny rapsod (cz.1)
- (Opinie)
- ... szkolnej wiedzy o twórczości czwartego wieszcza. Niespodziewanie odkrytej w osnutych pajęczynami zakamarkach mojego mózgu. Są w jego czterech słowach całe trzy ćwierci prawdy, bowiem artykuł będzie w tonie ...
- Utworzone: 19-02-2023
- 88. AI, aj, aj…
- (Opinie)
- ... pojedynczym ludzkim mózgu jest średnio wielokrotnie większa niż ta będąca udziałem mózgów naszych przodków. Nie oznacza to jednak, że rosła ona wykładniczo razem z ilością dostępnej informacji. Co więcej, ...
- Utworzone: 17-02-2023
- 89. Niepotrzebna informacja jest jak śmieć wrzucony do lasu
- (Opinie)
- ... mózg będzie miał takie problemy z koncentracją, że nie będę mógł już przygotować się dobrze do wykładu. Ciekawe jest, kiedy nastąpi przeciążenie informacyjne na poziomie pojedynczego człowieka, a kiedy ...
- Utworzone: 12-02-2023
- 90. ZagrajMY w lekcję, czyli o mocy grywalizacji
- (Metody i narzędzia)
- ... temat z zoologii. Zadania obowiązkowe to takie, które wykonujemy na lekcji na tzw. zaliczenie – może być to praca indywidualna, w grupach czy wspólna burza mózgów zakończona krótką mapą myśli na tablicy. ...
- Utworzone: 29-01-2023
- 91. Zez Janusa?
- (Opinie)
- ... które przecież przez długie stulecia prały (i piorą nadal) ludzkie mózgi wyobrażeniem o szczęściu w takim, czy innym, „sprawiedliwym” raju, ale jednak nie doczesnym. W przypadku rojeń komunistycznych, ...
- Utworzone: 24-01-2023
- 92. Sztuczna inteligencja zmienia wszystko…
- (Dyskusje)
- Coraz większy jest postęp w metodach pomiaru aktywności mózgu, analizie danych neuroobrazowych i elektrofizjologicznych oraz zrozumieniu procesów zachodzących w mózgu. „Droga do Ludzkości+, czyli transhumanistycznego ...
- Utworzone: 19-01-2023
- 93. Jakie jest pokolenie iGen i co z tego wynika?
- (Poczytaj)
- ... transhumanistyczne, gdzie następuje sprzęganie sztucznej inteligencji z ludzkim mózgiem. To na razie prognozy, lecz trend wydaje się już widoczny. Zachodzi od bardzo długiego czasu i nabiera przyspieszenia. ...
- Utworzone: 18-01-2023
- 94. Co możemy robić dla rozwoju nastolatka?
- (Badania)
- ... nastolatka? Dopiero w ciągu ostatnich dwóch dekad naukowcy zaczęli rozwiązywać zagadkę nastoletniego mózgu. Zaczęto wyjaśniać zachowania nastolatków i zastanawiać się, jak je wykorzystać do wspierania ...
- Utworzone: 09-01-2023
- 95. Mój rok z debatą
- (Metody i narzędzia)
- ... czy tworząc linię argumentacyjną za nich. Zachęcajmy do burzy mózgów, dyskusji, zadawania pytań. Niech sami dociekają i wyciągają wnioski. Nie przygotowujmy uczniom gotowych rozwiązań, żeby „zapewnić im ...
- Utworzone: 05-01-2023
- 96. Dlaczego nie (zawsze) sprawdzam listy obecności na zajęciach?
- (Uczelnie)
- ... w mózgu twarzy do nazwisk. Można by więc powiedzieć, że to jakaś czynność integracyjna. Sprawdzanie listy jest często wypełniaczem czasu. Tym razem to nauczyciel/wykładowca chce dobrnąć od dzwonka do ...
- Utworzone: 04-01-2023
- 97. Rozmyślna bezmyślność
- (Opinie)
- ... zanim cię wywalą razem z całą twoją uważnością. Idea tego korporacyjnego prania mózgu, z nieprzynoszącej przecież żadnego zysku refleksji pionka, jest obecnie mocno promowana jako element nieźle „przygotowujący ...
- Utworzone: 15-12-2022
- 98. Jak lepiej wyjaśniać, aby ludzie zrozumieli?
- (Rady i inspiracje)
- ... podawać słuchaczom gotowe materiały, zaproponuj im zrobienie ręcznych notatek. Rób strategiczne przerwy, aby pomóc mózgom zresetować się pomiędzy blokami nauki. Zanim zaczniesz cokolwiek wyjaśniać, ...
- Utworzone: 13-12-2022
- 99. Gorzka prawda o słodkiej fikcji
- (Dyskusje)
- ... uzyskanym „wynikom”, mam poważne wątpliwości, czy ta ankieta w ogóle zawierała jakieś pytania kontrolne, pozwalające takie niuanse wychwycić. [4] Niestety, robienie ludziom wody z mózgów nie jest przestępstwem ...
- Utworzone: 27-11-2022
- 100. Edukacyjny potencjał pocztówki
- (Metody i narzędzia)
- ... kilka zdań. Może być króką wiadomością, np. wysyłaną od komórki nerwowej na dużym palcu w chwili uderzenia w stołek do mózgu, a na drugiej stronie odpowiedź mózgu. Jestem przekonana, że na każdym przedmiocie ...
- Utworzone: 24-11-2022
Ostatnie komentarze