- 41. Sfera radosnego rozwoju
- (Opinie)
- ... by wtłaczać je w opracowane przez dorosłych algorytmy? Psychologia rozwojowa a i najnowsze badania ludzkiego mózgu wskazują, że człowiek najintensywniej rozwija się do piątego, szóstego roku życia. A więc ...
- Utworzone: 31-01-2024
- 42. O sztucznej inteligencji dla nauczycieli
- (Projekty edukacyjne)
- ... oraz osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą. Ruszyły zapisy do drugiej edycji bezpłatnego kursu online #BurzaMózgów. Podczas zająć kursanci w przystępny sposób nauczą się, jak działa sztuczna inteligencja. ...
- Utworzone: 26-01-2024
- 43. Przygotowanie szkoły na AI
- (ICT / TIK)
- ... uczniów może pomóc np. w tworzeniu burzy mózgów na dany temat. AI może też pomóc w indywidualizacji nauczania. Dzięki niej każdy uczeń może mieć własnego pomocnika, co w konsekwencji daje możliwości ...
- Utworzone: 25-12-2023
- 44. Czy w szkole jest miejsce na pasje?
- (Szkoły)
- ... stresorów oraz pobudzanie różnych części mózgu, a także planowanie swojej kariery w oparciu o pasje - można stać się ekspertem w danej dziedzinie i na tym budować pracę zarobkową. A jednak pojawia się ...
- Utworzone: 22-12-2023
- 45. Dzieci widzą więcej
- (Opinie)
- Dzieci spostrzegają i uczą się w zupełnie inny sposób niż dorośli. Ich mózgi reagują na znacznie więcej bodźców a sposób przetwarzania informacji sprzyja szybszemu uczeniu się. Z czasem to wszystko się ...
- Utworzone: 14-12-2023
- 46. Wolność to niewola
- (Opinie)
- ... zdenerwowała mnie ta kolejna próba robienia mi wody z mózgu. Nieuchronna, nieustająca sprzeczność ideologiczna i logiczna, leżąca u podstaw pedagogiki uzewnętrznia się właśnie takimi żałosnymi próbami ...
- Utworzone: 03-12-2023
- 47. Zanurzeni w cyfrowym oceanie…
- (Opinie)
- ... w mózgu wydziela się więcej dopaminy i odczuwamy przyjemność. Zależność od źródeł cyfrowej satysfakcji wpływa na ograniczenie decyzyjności oraz sprawczości działania do możliwości jakie wyznacza nam dominująca ...
- Utworzone: 22-11-2023
- 48. Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się
- (Opinie)
- ... wydawca książki Myślografia. Poszukiwaczka instrukcji obsługi mózgu. Z walizką przemierza Polskę inspirując uczniów i nauczycieli. Niezmiennie wierząca, że edukacja może być frapująca. Należy do społeczności ...
- Utworzone: 12-11-2023
- 49. A co będzie po naszym czasie?
- (Dyskusje)
- ... mózgi, które pomagają zapamiętać, przetwarzać i nawet kreować. Dzięki technologii możemy nawiązywać relacje i pracować razem na zupełnie nowych poziomach. Czy to oznacza, że stajemy się innym gatunkiem? ...
- Utworzone: 19-10-2023
- 50. Człowiek na wystawie
- (Projekty edukacyjne)
- ... jak trzeci kciuk. Łączymy mózgi z komputerami i komunikujemy się między sobą. Leki osiągają postać kwasów nukleinowych, białek, komórek albo… robotów. Rozumiemy biologię tak dobrze, że potrafimy w oparciu ...
- Utworzone: 10-10-2023
- 51. Refleksja nad własną nauką
- (Metody i narzędzia)
- ... że ich nie ma, to nic nie mogą zrobić. Powtórzenia Badania nad pracą mózgu pokazują, że bardzo korzystne dla uczenia się są powtórzenia i to kilkukrotne, ale polegające na przepytywaniu samego siebie ...
- Utworzone: 09-10-2023
- 52. Będziesz siedzieć! O krzesłach, szkolnych ławkach i nie tylko
- (Opinie)
- ... korzystali - nasz mózg najlepiej pracuje wtedy, gdy jest dobrze dotleniony, a by taki był - potrzebuje ruchu. Obserwując małe dzieci widzimy ile ruchu wykonują one praktycznie przy każdej czynności - ...
- Utworzone: 08-10-2023
- 53. Dyskusja jako ważny element metody naukowej
- (Dyskusje)
- ... elementy zgodnie z wcześniej przyjętym planem. Wiedza jednak nie jest prostą sumą informacji. Rozumienie tych informacji tworzy strukturę i szlaki synaptyczne w naszych mózgach. Edukacja zatem nie jest ...
- Utworzone: 05-10-2023
- 54. W zakątku świetlików
- (Szkoły)
- ... do rozwoju struktur mózgowych odpowiedzialnych m.in. za uczenie się. W zeszłym roku wraz z koleżankami zaproponowałem uczniom kilka ciekawych działań. Nie zmuszałem. Po prostu siadałem, zaczynałem coś ...
- Utworzone: 19-09-2023
- 55. Aksjomaty w nauczaniu vs kompetencje nauczyciela
- (Opinie)
- ... tylko przerywnik (zwłaszcza wtedy, gdy mózg intensywnie pracuje). Bo twoim celem jest treść lekcji, a nie zadowolenie gościa z kuratorium i/lub dyrektora, który był na tym samym szkoleniu, co ty. Wbrew ...
- Utworzone: 14-09-2023
- 56. Co robić, aby uczeń zapamiętał?
- (Metody i narzędzia)
- Pewnie niejednokrotnie zastanawialiście się – dlaczego wasi uczniowie nie pamiętają, co było na lekcji, dlaczego nawet dorośli szybko zapominają, o czym był wykład, którego wysłuchali? Też się nad tym ...
- Utworzone: 11-09-2023
- 57. Refleksje eduzmieniacza - w przygotowaniu do konferencji
- (Opinie)
- ... oparte na doświadczaniu itd. Nie wspominając o wielu mniejszych koncepcjach. W sukurs teoriom pedagogicznym przyszły wyniki badań nad mózgiem ludzkim (neuronauki). Uzyskano biologiczne potwierdzenie ...
- Utworzone: 10-09-2023
- 58. Korepetycje - czego są oznaką?
- (Opinie)
- ... że nie istniejemy w oderwaniu ani od biosfery ani od całych społeczeństw. Na początku edukacja była prywatna. I w gruncie rzeczy elitarna. Ogromny potencjał wielu mózgów był niewykorzystany. Gdy państwo, ...
- Utworzone: 03-09-2023
- 59. Notatki!
- (Metody i narzędzia)
- ... należy uwzględnić. Dodatkowo, notatki są przeważnie sporządzane na bieżąco. Czyli słuchamy wykładu lub czytamy tekst i musimy jednocześnie sporządzać notatkę. Teoria obciążenia poznawczego mówi, że mózg ...
- Utworzone: 28-08-2023
- 60. Ósma rano to dla nastolatka wyzwanie
- (Wywiady)
- ... rodzaj oddziaływania melatoniny i jeżeli w tym momencie wstaniemy i przywrócimy typowe dla dziennej aktywności krążenie w naszym ciele, nasz mózg jest gotowy, by podjąć pełną aktywność. Natomiast u nastolatka ...
- Utworzone: 27-08-2023
Ostatnie komentarze