- 61. Liczymy na roboty!
- (Programowanie)
- Dziś szkoły wyposażone są w różne modele robotów, a uczennice i uczniowie lubią lekcje z ich udziałem. Jeśli nie miałeś/miałaś okazji pracować z robotami lub szukasz nowych pomysłów na zajęcia przedmiotowe ...
- Utworzone: 16-02-2024
- 62. Jak uczyć dzieci myślenia?
- (Metody i narzędzia)
- Uczę od kilku lat fizyki w szkole podstawowej. Zaskoczyło mnie to, że nie bardzo wiem, co się dzieje w głowach moich uczniów. Nie lubię pracować bez sensu i biorę odpowiedzialność za to, co wynoszą z moich ...
- Utworzone: 11-02-2024
- 63. Nauka gry na pianinie a aktywność mózgu
- (Badania)
- Nauka gry na pianinie powoduje złożone zmiany w aktywności mózgu odpowiedzialnych za pamięć, ruch i przetwarzanie informacji sensorycznych – informuje portal „bioRxiv”. Badania przeprowadzili naukowcy ...
- Utworzone: 10-02-2024
- 64. Zadawać czy nie zadawać?
- (Dyskusje)
- ... „po co zadaję”. Jeśli po to, by rozwijać konkretne kompetencje, wzmacniać i doskonalić poszczególne umiejętności to zadawanie ich wydaje nam się sensowne. Marcin Zaród, Nauczyciel Roku 2013, propagator ...
- Utworzone: 09-02-2024
- 65. Szkoła – wyzwania na tu i teraz
- (Opinie)
- ... w swojej książce Kompetencje XXI wieku Jérémy Lamri (Warszawa 2021). To inicjatywa pod tytułem Free Up Your Energy, która przeprowadzona wśród tysięcy czołowych menadżerów pozwoliła uwolnić 30% ich czasu ...
- Utworzone: 07-02-2024
- 66. Czy na języku polskim uczą pisania tekstów naukowych?
- (Metody i narzędzia)
- ... w zakresie biologii. Momentami było kuriozalnie (śmiałe i autorytarne wychodzenie poza swoje kompetencje i wiedzę). A wszystko za sprawą braków w wiedzy przyrodniczej i znajomości tekstów naukowych. Zatem ...
- Utworzone: 01-02-2024
- 67. Zatrudnienie, edukacja i rozrywka – główne motywacje do nauki języka angielskiego
- (Badania)
- ... musimy dostosować sposób, w jaki uczymy angielskiego, włączając w to kompetencje międzykulturowe i umiejętności cyfrowe – wyjaśnia Ruth Horsfall, Academic Director of English Language Teaching w British ...
- Utworzone: 24-01-2024
- 68. O wspieraniu kreatywności dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkolnych
- (Przez życie)
- Nauczyciele mają ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje szkoła. To od nich zależy, jak wygląda nauka w szkole, jaka panuje w niej atmosfera, jaki wkład wnoszą rodzice, jak czują się w niej uczniowie. To ...
- Utworzone: 18-01-2024
- 69. Czy młode osoby skuszą się na pracę w polskiej szkole?
- (Dyskusje)
- W nawiązaniu do bardzo istotnej kwestii kadrowego „odmłodzenia szkoły”, postrzeganej jako kluczowa dla polskiej oświaty i poruszonej przez Jarosława Kordzińskiego, chciałbym dodać coś od siebie. Jak zwykle ...
- Utworzone: 17-01-2024
- 70. Czas na zmianę miejsca informatyki w nauczaniu szkolnym
- (Opinie)
- Tytuł „Czas na zmiany nauczania informatyki w szkołach” artykułu w Edunews.pl[1] brzmi groźnie, jakby kształcenie informatyczne było rzeczywiście w złej sytuacji. Rzeczywiście, „jako społeczeństwo… mamy ...
- Utworzone: 11-01-2024
- 71. Summum ius summa iniuria
- (Opinie)
- ... nie nauczycieli, którzy swoje w tej mierze kompetencje mogą co najwyżej oprzeć na dorocznym szkoleniu z prawa oświatowego – to po prostu nie powinno być ich zadanie. Dobrze jest w tym miejscu postawić ...
- Utworzone: 10-01-2024
- 72. Czas na zmiany w nauczaniu informatyki w szkołach
- (Opinie)
- Jestem bardzo zainteresowany tym, w jaki sposób nowe kierownictwo Ministerstwa Edukacji Narodowej podejdzie do kwestii nauczania informatyki w naszych szkołach. Nie ukrywajmy, że jako społeczeństwo mamy ...
- Utworzone: 09-01-2024
- 73. Ocena w służbie uczenia się
- (Metody i narzędzia)
- ... to ma też do niego inny stosunek i np. nie sięga po ściąganie. Dzięki ocenianiu uczeń ma dowody na swoją kompetencję, a poczucie kompetencji jest niezbędne do uczenia się. 7. Poprawa Poprawa jest ...
- Utworzone: 08-01-2024
- 74. Jak emocje wpływają na podatność na dezinformację
- (Medialna)
- Doświadczamy nadmiaru informacji, a mimo to jesteśmy niedoinformowani - nie wiemy, komu ufać ani gdzie szukać wiarygodnych informacji. Poza tym kierują nami zjawiska, których nie rozumiemy, jesteśmy podatni ...
- Utworzone: 06-01-2024
- 75. Krytyczne myślenie jako kluczowa kompetencja w świecie fejków
- (Rady i inspiracje)
- Żyjemy w czasach fejków i post-prawd, zalewają nas zewsząd informacje i często trudno się połapać w tym, co jest prawdą, a co fałszem, oddzielić opinie od faktów. Dlatego też kształcenie kompetencji 4K, ...
- Utworzone: 04-01-2024
- 76. Nieskończoność do sześcianu
- (Nauka i zabawa)
- Minecrafta chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, każdy pewnie chociaż raz o nim słyszał. Co roku zyskuje ona miliony nowych użytkowniczek i użytkowników, zarówno tych małych, jak i dużych. Kiedy zapytasz ...
- Utworzone: 31-12-2023
- 77. Czego trzeba się oduczyć, aby (OK) nauczać?
- (Metody i narzędzia)
- W edukacji całożyciowej bardzo ważne jest, abyśmy co jakiś czas robili przegląd tego, co już wiemy i aktualizowali te nasze kompetencje. Szczególnie, kiedy jesteśmy nauczycielem/nauczycielką i chcemy być ...
- Utworzone: 23-12-2023
- 78. Efekt świętego Mateusza albo rzecz o jakości edukacji
- (Opinie)
- ... kompetencje w tym zakresie, z łatwością i coraz bardziej je umacniali. Uczniowie pozbawieni tych atrybutów musieli pracować więcej, co odbierali jako niesprawiedliwość oraz porażkę w efekcie mniej chętnie ...
- Utworzone: 21-12-2023
- 79. Dziennikarze przyszłości w klasach 7-8? A czemu by nie?
- (Projekty edukacyjne)
- #SuperKoderzy to program, w którym mamy szczęście działać od kilku edycji. Nowe narzędzia, nauka programowania, ciekawe warsztaty, poszukiwanie nowego, dzielenie się wiedzą – udział wniósł wiele dobrego ...
- Utworzone: 20-12-2023
- 80. 4P4C, czyli przepis na edukację jutra
- (Programowanie)
- ... i rozwijaną przez Mitchela Resnicka. Jednocześnie trenerzy i trenerki organizacji promują edukację wzmacniającą kluczowe kompetencje przyszłości. Opracowanie spójnej metodyki, która pozwala na połączenie ...
- Utworzone: 15-12-2023
Ostatnie komentarze