- 121. Jak żółw w skorupie
- (Opinie)
- Miesiąc przerwy w zajęciach. Tyle otrzymaliśmy w tym roku czasu w ramach ferii świąteczno-zimowych. Co można zrobić z taką ilością wolnych dni? Od jakiegoś czasu znaczniej bardziej odpowiada mi rola ...
- Utworzone: 17-01-2021
- 122. Pracuj z Canvą
- (Metody i narzędzia)
- Jak często w nauczycielskiej pracy pojawia się potrzeba stworzenia estetycznej grafiki? Nierzadko chcemy ozdobić zdjęcie, przygotować wyjątkowy dyplom, zaprojektować plakat, stworzyć eleganckie zaproszenia, ...
- Utworzone: 15-01-2021
- 123. Multimodalność w nauczaniu języków obcych
- (Metody i narzędzia)
- W nauce języków obcych należy wykorzystywać materiały multimodalne, czyli takie, które łączą w sobie środki językowe, wizualne, przestrzenne czy dźwiękowe. Dzięki temu pracujemy na autentycznym materiale, ...
- Utworzone: 13-01-2021
- 124. Polska edukacja w czasie i po pandemii - problemy, zaniechania i pytania
- (Przyszłość edukacji)
- Edukacja to jedna z dziedzin życia społecznego, które pandemia COVID-19 dotknęła najmocniej. To – obok ochrony zdrowia – najważniejsza usługa publiczna, dlatego powinna znaleźć się na liście priorytetów ...
- Utworzone: 10-01-2021
- 125. Nauczanie zdalne w małych grupach
- (Szkoły)
- Uczenie się w małych grupach przynosi nadzwyczaj dobre efekty. Może być stosowane również online, na tych platformach, gdzie jest możliwość podziału na pokoje. Trudniej jest, gdy platforma nie ma takiej ...
- Utworzone: 04-01-2021
- 126. To był rok…
- (Opinie)
- Zapewne większość z nas pożegna 2020 rok z ulgą. Dla edukacji był (nadal jest) to czas trudny, choć także pełen doświadczeń, które mimo wszystko mogą przynieść edukacyjne korzyści dla nauczycieli i uczniów. ...
- Utworzone: 01-01-2021
- 127. Pandemiczna nauka o ocenianiu
- (Szkoły)
- W nauczaniu zdalnym wielu uczniów ponosi porażkę. W dużym stopniu ma na nią wpływ próba utrzymania starego sytemu oceniania. Spotykamy wiele artykułów mówiących o tym, że wysokość ocen – stopni znacznie ...
- Utworzone: 22-12-2020
- 128. W szkole online relacje równie ważne jak w klasie
- (E-learning)
- Jeśli podczas edukacji zdalnej skupimy się tylko na merytorycznym przekazie, może się okazać, że to nasze nauczanie okaże się być tylko fikcją. Musimy sprawić, że uczniowie będą chcieli być na tych zajęciach, ...
- Utworzone: 10-12-2020
- 129. Dekonstrukcja hybrydy
- (Opinie)
- Czy wiesz, Czytelniku, co kryje się pod pojęciem nauczania hybrydowego? Otóż w takim wariancie edukacji – cytuję za portalem mamadu.pl – uczniowie część zajęć szkolnych odbywają stacjonarnie z nauczycielem, ...
- Utworzone: 07-12-2020
- 130. Efekty zdalnego nauczania
- (Badania)
- Badacze edukacyjni zastanawiają się, na ile nauczanie zdalne jest efektywne. Przedstawię klika wyników badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych. Myślę, że podobne wyniki można byłoby uzyskać w Polsce ...
- Utworzone: 01-12-2020
- 131. Edukacja zdalna w czasach pandemii (II)
- (Badania)
- Chaos informacyjny, brak jasnych wytycznych i wsparcia ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej. Znikanie uczniów z systemu edukacji. Takie negatywne skutki, wynikające ze zdalnego nauczania wymieniają ...
- Utworzone: 27-11-2020
- 132. Dyrektor jako menadżer cyfrowej edukacji w szkole
- (Dyrektorzy)
- Szkoły na przestrzeni lat „zbierają” wiele różnych technologii edukacyjnych, kupowanych z różnych środków lub otrzymanych w różnych projektach. Jeśli pozostawimy ten proces samemu sobie – niemal pewne ...
- Utworzone: 05-11-2020
- 133. Kilka problemów, które ujawniły się mocniej w świetle zdalnej edukacji
- (E-learning)
- W tym wpisie omówię siedem problemów, które występują w każdej formie nauczania, ale w zdalnej edukacji wyszły na wierzch. Warto im się przyjrzeć i zastanowić się, jak sobie z nimi poradzić, gdyż stale ...
- Utworzone: 26-10-2020
- 134. Zazmienić - czy i jakie zmiany edukacyjne na uczelniach mogą wspierać edukację?
- (Uczelnie)
- Żyjemy w czasach trzeciej rewolucji technologicznej i bardzo głębokich zmian społecznych, w czasach szybkiej ewolucji komunikacji i kontaktów oraz bardzo szybko powiększającej się pamięci zewnętrznej. ...
- Utworzone: 22-10-2020
- 135. Czy polski system edukacji zmierza w dobrym kierunku?
- (Przyszłość edukacji)
- Dyskusja o kierunkach rozwoju edukacji w Polsce toczy się od dawna, ale raczej bez udziału ministerstwa edukacji, które przeważnie nie było (i raczej nie jest) zainteresowane rzetelną debatą publiczną ...
- Utworzone: 20-10-2020
- 136. Hybrydowo, czyli że technicznie jak?
- (E-learning)
- W ostatnim czasie temat hybrydowego nauczania coraz częściej pojawia się wśród nauczycieli. Ostatnie kilka miesięcy były czasem intensywnego, głównie samodzielnego, szkolenia z zakresu wykorzystania technologii ...
- Utworzone: 12-10-2020
- 137. Strefa wolna od myślenia?
- (Komentarze)
- Ponieważ z racji skrzywienia zawodowego wszystko kojarzy mi się z oświatą, kiedy Kraśnik w nowozmianowym kontekście pojawił się w mojej świadomości, w pierwszej chwili, zadałem sobie, przyznaję, naiwne ...
- Utworzone: 09-10-2020
- 138. O czym musisz pamiętać, tworząc innowacje edukacyjne
- (Szkoły)
- W pracy z nauczycielami i dyrektorami często słyszę: „Czy może Pani przyjechać i pomóc nam zlikwidować dzwonek w szkole?” „Powinniśmy w tym roku zrezygnować z ocen, jak to zrobić?” „Wprowadziłam przerwę ...
- Utworzone: 08-10-2020
- 139. Siedem ogólnych wskazówek dla nauczania hybrydowego
- (Szkoły)
- Hybryda jest bardzo prawdopodobna, dlatego warto się do niej przygotować. Stosuj mini projekty i odwrócone zasady odwróconej lekcji, postaraj się, aby lekcje wspierały społeczność klasy, poświęcaj czas ...
- Utworzone: 28-09-2020
- 140. Jak skuteczna jest nauka online?
- (Badania)
- Lekcje online nie mogą zastąpić lekcji w szkole. Badania na ten temat rozpoczęto jeszcze przed pandemią porównując kursy stacjonarne i online. Okazuje się, że uczniowie są mniej zmotywowani do nauki w ...
- Utworzone: 21-09-2020
Ostatnie komentarze