- 61. Gry w służbie edukacji
- (Nauka i zabawa)
- Kwestia motywacji do nauki jest dla każdego ucznia wielkim wyzwaniem. Jedną z recept na niechęć do przyswajania wiedzy mogą być gry wideo, oferujące całą gamę narzędzi motywujących do wytężonej pracy umysłowej. ...
- Utworzone: 12-05-2008
- 62. Japonia pokochała gry edukacyjne
- (Nauka i zabawa)
- ... od tzw. “brain trainerów” czyli programów pobudzających do myślenia, przez gry kulinarne, słowniki, quizy, czy nawet symulatory handlu akcjami na giełdzie. Liczba osób, które potrafią czytać po ...
- Utworzone: 09-05-2008
- 63. Poważne gry na poważne tematy
- (ICT / TIK)
- „Poważne gry” to termin, którym zaczęto określać gry wykorzystywane w edukacji, szkoleniach, tematyce zdrowotnej czy polityce publicznej. Oznaczają więcej niż tylko atrakcyjny dodatek do realizacji jakiegoś ...
- Utworzone: 26-04-2008
- 64. Gry video przyciągają młodzież do bibliotek
- (Nauka i zabawa)
- ... przez biblioteki, nie muszą bowiem wydawać pieniędzy na kupowanie najnowszych hitów. Wprowadzanie gier do bibliotek oznacza również nowe wyzwania dla bibliotekarzy. Gry, które w Stanach Zjednoczonych ...
- Utworzone: 02-04-2008
- 65. Gry video nauczą matematyki
- (Nauka i zabawa)
- ... stanu środowiska. Taki początek mógłby zapowiadać niejedną ciekawą grę komputerową. Tak, dotyczy nowoczesnej gry akcji, uczącej… matematyki. Dewizą gry komputerowej Dimenxian (DimensionM) jest ...
- Utworzone: 14-03-2008
- 66. Czy gry uczą agresywnych zachowań?
- (ICT / TIK)
- Chociaż gry komputerowe mogą być efektywnymi "nauczycielami", uczniowie spędzający czas na grach komputerowych przesyconych przemocą, zaczynają przyswajać agresywne zachowania już po sześciu ...
- Utworzone: 03-03-2008
- 67. Nano-Edutainment wkracza do gry
- (Nauka i zabawa)
- ... Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym. Edukatorzy, instytucje rządowe oraz firmy i organizacje, ...
- Utworzone: 02-03-2008
- 68. Mobilne gry edukacyjne zdobywają świat
- (Mobilna edukacja)
- ... i programów do ćwiczenia języków obcych. Z analizy wyłączone zostały jedynie tzw. poważne gry (ang. serious games), przeznaczone dla konsoli (np. Nintendo czy Sony), osobistych odtwarzaczy medialnych, ...
- Utworzone: 21-02-2008
- 69. Gry i turnieje telewizyjne rozwijają
- (ICT / TIK)
- Doświadczenia zagraniczne i polskie wskazują, że telewizyjne gry i turnieje są atrakcyjną dla odbiorcy, choć niedocenianą formą edukacji. Zwłaszcza, gdy mają charakter programów typu Edutainment. W ten ...
- Utworzone: 01-02-2008
- 70. Wideo prezentacja - nowy sposób wypowiedzi, nawet w szkole
- (Metody i narzędzia)
- ... dołącza i uczy się dwóch rzeczy: filozofii i specyfiki krótkich rolek oraz techniki. Uczy się kadrować, nagrywać, edytować, montować, dodawać napisy (korzystanie z różnych aplikacji i to wszystko na telefonie ...
- Utworzone: 28-03-2024
- 71. Pomaga czy przeszkadza? Jak wykorzystać AI, by pomóc uczennicom i uczniom w samodzielnej nauce?
- (ICT / TIK)
- ... przedmiotową, ale uczyć się też analizy informacji, jej weryfikacji i twórczego wykorzystania sztucznej inteligencji. A to już coś, prawda? Webinar na przełamanie lodów z AI Jak zatem ugryźć temat? ...
- Utworzone: 26-03-2024
- 72. Jak edukację w szkole rozegrać projektami?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- ... popularnych gier (np. Minecraft, platforma Roblox) – powoduje, że rzeczywistość szkolna, raczej nie tak ciekawa jak gry, staje się dla nich trochę bardziej znośna. Edukacja szkolna dla młodych uczniów ...
- Utworzone: 23-03-2024
- 73. Czy jesteśmy wystarczająco FAST? Jak twoi uczniowie mogą zdobyć wiedzę ratującą życie?
- (Projekty edukacyjne)
- ... wykorzystaniem przystępnie napisanych zeszytów ćwiczeń o przykuwającej uwagę szacie graficznej lub e-booków dostępnych na stronie www.fastheroes.com. Znajdują się tam także inne gry i zabawy edukacyjne, ...
- Utworzone: 19-03-2024
- 74. O świecie drzew
- (Projekty edukacyjne)
- ... gry. W każdej z zakładek umieszczono opisy wraz ze zdjęciami pomysłów, zrealizowanych nie tylko na lekcjach w ławce, ale także w trakcie spacerów, wycieczek, zajęć w świetlicy szkolnej oraz integracyjnych. ...
- Utworzone: 09-03-2024
- 75. Coś więcej?
- (Opinie)
- ... nie ma tu potrzeby olbrzymich nakładów, tysiąca zgniłych kompromisów, wygrywania sporów ideologicznych i kompetencyjnych, konsultacji, agitacji, propagandy, reklamy, zatrudnienia AI, pisania od nowa podstaw ...
- Utworzone: 07-03-2024
- 76. Jak zagrać z Makey Makey?
- (ICT / TIK)
- ... narzędzia. O czym mowa? Ta mała płytka ma wielką moc – zamienia zwykłe przedmioty i produkty spożywcze w interaktywne kontrolery – konsolę do gry, instrument muzyczny czy grający plakat. Sekretem ...
- Utworzone: 02-03-2024
- 77. Punkty za wiatr, czyli manowce dążenia do perfekcji
- (Opinie)
- ... na której rozgrywane są zawody, wyposażona jest w zestaw wiatromierzy, dokonujących pomiarów kierunku i prędkości wiatru podczas skoku każdego zawodnika. Komputery przeliczają zebrane dane na punkty, dodawane ...
- Utworzone: 15-02-2024
- 78. O sztucznej inteligencji dla nauczycieli
- (Projekty edukacyjne)
- ... stała się częścią codziennego życia. Odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu mediów społecznościowych, serwisów streamingowych czy sposobie działania smartfonów. Jej zastosowanie jest tak szerokie, że część ...
- Utworzone: 26-01-2024
- 79. Zatrudnienie, edukacja i rozrywka – główne motywacje do nauki języka angielskiego
- (Badania)
- ... doświadczenie edukacyjne zapewniane np. przez formułę bazującą na formule gry, czy rywalizację z innymi uczniami i uczennicami. Biznes, czy piłka nożna? Różne motywacje do nauki W odpowiedzi na zmiany, ...
- Utworzone: 24-01-2024
- 80. Co z tą edukacją? Wieści ze świata: Francja (2)
- (Szkoły)
- ... społeczeństwa francuskiego. Konflikt o abaje w szkołach jest postrzegany przez zewnętrznych obserwatorów jako próba populistycznej gry na nastrojach antymuzułmańskich, zdobywania głosów wyborców prawej ...
- Utworzone: 21-01-2024
Ostatnie komentarze